Baja 5b topic part 2: (hier verder)

Wereldfaam

Hahaha, mijn Baja staat weer eens op de HPI Europe site. :p 8O :banana: Op de voorpagina staat de groepsfoto die in Blaricum is genomen tijdens de eerste Baja Cup. Mijn Baja staat links voor met dat groen/oranje schuin omhoog, neus naar boven. Maar bij de details staat mijn Baja op de middelste foto en helemaal rechts op de rechter foto (klik op het plaatje voor een uitvergroting). Zo zie je maar weer, Sleurhutje's Baja is wereldberoemd en/of fotogeniek. :bday:

nieuwe baja

Vrijdag de baja gehaald, super super super.

zaterdag de dogbones afgeknapt, op naar hoogeveen nieuwe gehaald. welkom in de baja wereld.
Maar nu vandaag, half uur gereden, niks aan de hand. na een half uur ging hij in houden, heb het idee dat hij ergens blokkeerde, motor kwam niet in toeren en maakte geluid dat de b.v rem blokkeerde, is dit de failsafe? dat hij dan op de rem springt en dara op staan blijft? 10 minuten later deed hij het wel weer even goed en na een paar minuten weer hetzelfde en kun je ook zien of hij op de failsafe staat?

Vrijdag de baja gehaald, super super super.

zaterdag de dogbones afgeknapt, op naar hoogeveen nieuwe gehaald. welkom in de baja wereld.
Maar nu vandaag, half uur gereden, niks aan de hand. na een half uur ging hij in houden, heb het idee dat hij ergens blokkeerde, motor kwam niet in toeren en maakte geluid dat de b.v rem blokkeerde, is dit de failsafe? dat hij dan op de rem springt en dara op staan blijft? 10 minuten later deed hij het wel weer even goed en na een paar minuten weer hetzelfde en kun je ook zien of hij op de failsafe staat?

Nu al de dogbone`s afgeknapt?orgineel met inrijden?,met de failsafe staat die op de rem,met de gasstand dicht,dat is het vast niet!,blijft de rem niet hangen,door zand?,had ik wel namelijk..
Failsafe ff testen door je afstandbediening uit te zetten,dan moet die de rem in gaan drukken,na een seconde ofwat.

Heb vrijdag een tankje rustig aan er door gereden, zaterdag wat harder lees voluit. Is niet makkelijk je te beheersen,maar geloof wel dat hij goed ingereden is. Maar als ik het goed begrijp kan je als hij op de failsafe staat helemaal geen gas geven. Technisch kan dit ook niet toch?
Dan moet het wat anders zijn idd.
Nu het afstellen nog even onder de knie krijgen, want geloof niet dat ik het uiterste er al uit haal. Wat een geouwehoer met die amerikaanse stekker van de oplader, knippen en plakken met een nederlandse trafo. Dan nog het lampje in je zender box, die brand gewoon standaard als hij aan staat, dit heeft dus niks te maken met je falisafe?

failsafe

nog aanvulling: wanneer springt hij op de failsafe> bij buiten bereik zender en bij lage accuspanning?

Buiten bereik wel,lage spanning weet ik niet zekers,kijk ff in de gebruiksaanwijzing,als je de afstandbediening uit zet,springt die dan op de failsafe?anders ff opnieuw instellen..

Ja hij springt idd op de failsafe als ik de zender uitzet. Dus die doet het wel goed. Zal er wel zand ofzo tussen hebben gezeten, dat hij afremde. Kan een baja ook te warm worden dat hij dit gaat laten zien, dus gas geven en dan niet in toeren kunnen komen?>

Ben ik de enige die vind dat de baja niet al te snel optrekt? Standaard motor, standaard uitlaat. Wat ik ook afstel vind het tegen blijven vallen.

Weet niet of je mij bedoeld, daniel word ik niet vaak genoemd namelijk. maar ik heb de rtr 23 cc standaard. gras, zand, asfalt

Ja, ik las de eerste drie letters; sorry. Een gebroken dogbone is wel heel apart. Ik heb 26cc met een tuned pipe en zelfs met hele heftige crashes heb ik dit nog niet meegemaakt. Zal wel een fabrieksfoutje zijn.

Asfalt kun je beter voorkomen omdat de noppen dan erg snl schuin gaan afslijten of zelfs afbreken tenzij je heel rusig rijdt.

Inrijden kun je het beste op gras doen omdat zand veel meer weerstand geeft. Na 5 tankjes, kun je de motor wat armer gaan zetten. Hiervoor heeft dit nog niet echt veel zin omdat de motor dan nog niet 'los' is. Hierna ga je pas merken dat je meer vermogen hebt.

Ten aanzien van de standard pijp is een tuned pipe van HPI of en Dominator toch een sterke verbetering voor de prestaties.

Een standard 26cc die op de SS zit is wel iets sneller maar niet veel. Ik ben zeer tevreden over de snelheid en kracht hiervan. Met deze motor heb ik ik het nog niet afgelegd tegen andere rijders die Hörmann of FG reden.

Als je echt meer kracht wilt hebben moet je kijken naar een ported cilinder maar dit is voornamelijk koppel en in mindere mate snelheid. Sowieso heb je ook daar een snellere uitlaat nodig om het optimaal te laten lopen.

ik had bergrepen dat je na het eertse tankje wat armer kan gaan zetten, maar idd als ik dit doe veranderd er niet zoveel aan trekkracht of wat ook. Dus rijd ik gewoon met de fabrieksintellingen (miss iets armer). Dus het is zo dat de motor los komt na een tankje of 5? De gebroken dogbones was na een crash over de kop, kwam wat raar neer op 1 achterwiel en de pennetjes aan de bolletjes afgeknapt, er dus meteen maar hd ingezet.

Je hoeft echt niet 5 tankjes te rijden hoor. Na een a twee tankjes kan je hem lekker gaan afstellen.

Als je meer trekkracht wilt hebben dan zit je al snel aan een andere uitlaat. De standaart kan je wel iets verbeteren door het pijpje van de uitlaat te verwijderen. Een Jetpro, hpi tuned of dominator (en nog een aantal andere) geven flink meer vermogen onderin dus bij het optrekken. Dit in combinatie met een standaard 26cc cylindertje is prima en geeft meer dan voldoende vermogen.

Orgineel trekt echt voor geen meter...je kunt er ook een racekoppeling inzetten,scheeld wel,en de orginele uitlaat is ook geen snelle,daar kun je heel veel winst mee halen!

remmen baja

Nog even 1 vraag, wie heeft ervaring met dat de remmen blijven hangen. dit doet de mijne, na een 10 minuten te hebben gereden. De klauwen gaan niet terug van de schijf, en blijft dan in de remmen hangen. hoe te verhelpen?

Nog even 1 vraag, wie heeft ervaring met dat de remmen blijven hangen. dit doet de mijne, na een 10 minuten te hebben gereden. De klauwen gaan niet terug van de schijf, en blijft dan in de remmen hangen. hoe te verhelpen?

Gewoon een veertje van een balpen in drieen knippen en daarvan 2 stuks tussen je
remblokken doen, deze gaan op de metalen asjes (ieder asje 1 veertje). Als je terugbladert in dit topic kun je er wel foto's van zien. Als je er niet uitkomt plaats ik nog wel even een foto ;)

alle eer voor deze vinding gaat volgens mij naar Sleurhutje :D:D
:oops: :oops: :oops: Ach... :? Tsja... ;)

Je moet verder goed opletten dat de remblokken niet vochtig worden. Die nemen makkelijk water op en zetten dan uit. Ook bij stallen in een vochtige schuur nemen ze vocht op. Even flink rijden en remmen en dan droogt het wel weer. ;)

Back