BALDER, Vlaardingse Haring Logger uit 1912, schaal 1:50 vanaf tekeningen

Peter, Krijgen de verticale verbindingen tussen de huidplaten dubbele rijen klinknagels, of houd je die ook enkel? Gr. Klaas.

Peter, Krijgen de verticale verbindingen tussen de huidplaten dubbele rijen klinknagels, of houd je die ook enkel? Gr. Klaas.
Over het algemeen zijn die enkel. Bij een paar restauratie plekken zijn ze dubbel. Wil ik ook toe gaan passen.
Gr. Peter

Zag ook plaatsen met een overlap en een dubbele rij nagels en andere plaatsen met tegen elkaar liggende platen met daarachter een strook met aan weerskanten van de naad een dubbele rij nagels. Is op die manier wel gestroomlijnder, maar ook zwaarder en bewerkelijker. Gr. Klaas.

Zag ook plaatsen met een overlap en een dubbele rij nagels en andere plaatsen met tegen elkaar liggende platen met daarachter een strook met aan weerskanten van de naad een dubbele rij nagels. Is op die manier wel gestroomlijnder, maar ook zwaarder en bewerkelijker. Gr. Klaas.
Na 2 restauraties en een aantal onbekende reparaties is er nu een veelheid aan soorten verbindingen. Ik pas er een paar toe.
Maar in principe zoals ze net van de werf kwam, dus wat ik van de oude tekeningen haal.
Gr. Peter

Bedankt voor de info Peter en uiteraard voor het uitgebreide verslag! Gr. Klaas.

Back