we gaan nog even door
Net nog even een leuke discussie gevoerd over het powerbox gebeuren.
Hierbij heb ik de volgende info tot mij gekregen:
1. De powerbox is enkel geschikt voor 4 of 5 cellen NiCD/NiMH (staat zelfs ook nog een keer op de behuizing!)
(De ledjes zullen dan op je juiste manier de laadtoestand tonen en met LiFE klopt dat niet meer)
2. Het advies gekregen om bij NiMH dan voor 4 ipv 5 cellen te gaan, omdat de stroom kwadratisch toeneemt met de spanning. (servo's gaan sneller stuk omdat die spanning omgezet word in warmte)
3. De servo's zijn zeer ruim overbemeten qua stelkracht, dus 6V is niet nodig.
4. De D-7550MG kunnen 2A per stuk verbruiken en de D-5000MG 1A wanneer ze tegen gehouden worden,
dan kom je met een 5A BEC al niet uit. (Deze powerbox doet max. 40A, accu is eerder de limiet)
5. Liever Sub-C nemen dan penlites, omdat die de stromen niet kunnen leveren.
(je kan bijvoorbeeld nog 2/3 AA of 4/5 AA nemen indien gewicht echt een rol speelt)
5. Gewicht is inderdaad geen issue voor een BL, vroeger vloog men deze kisten met een 15CC en een liter brandstof (en wat weegt dat wel niet)
Ik ben benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken, het klinkt mij best logisch in de oren.
En waarom dan een powerbox;
a. omdat ik deze (spot)goedkoop kon krijgen
b. ik toch enige zekerheid wil omdat ook de kist van een ander eraan hangt
c. geen zin om een kist te verliezen aan een defecte ontvanger accu of bec
d. ik verzin vast nog wel een goed argument

hihi
Waarom eventueel GEEN powerbox;
x. Powerbox kan ook stuk
y. ?
Ik neig dan naar 8x
Sub-C om die over twee pakketen te verdelen.
Prijstechnisch is dat ook nog eens heel aantrekkelijk en ze zijn afzonderlijk te matchen.
Tevens zijn ze te maken met balanceer kabel als je echt los wil gaan, maar misschien overdrijf ik nu