Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
"GJVO, post: 3976867, member:
Een lipo komt normaal gesproken met gelijke temperatuur of kouder uit het model dan dat hij erin gegaan is, zelfs als je bursts van 100C hebt.
GJ
Beste forum leden ik heb een gebolde lipo van 1 jaar oud uit mijn zender ,ik vlieg in verhouding weinig laad de accu gewoon in de zender op
Futaba 14 SG kan ik deze blijven gebruiken en eventueel een klein spelde gaatje in de buiten folie prikken om hem weer platter te krijgen.
Gr Giel
Wat is het nu, ja of nee?NEEEEE!!!
Geen gaatjes in de folie prikken.
Op zich kan dat geen kwaad en het gas zal waarschijnlijk wel ontsnappen maar als je even verkeert prikt heb je brand.
Coen, warm jij je lipo's op tot zo'n 38 graden, minimaal 45 minuten?
Als je dat niet doet komen ze er gegarandeerd warmer uit omdat je dan een hogere weerstand in je accu hebt.
Die energie moet ergens naartoe en dat wordt omgezet in warmte.
Bepaalde lipo's hebben een hogere weerstand, dat zijn vaak die met een lagere C.
Als je die dan hoog gaat belasten krijg je het zelfde effect.
De hogere C waarde accu's hebben een lagere interne weerstand, kunnen dus een hogere stroom leveren zonder op te warmen.
GJ
Wat is het nu, ja of nee?
Je roept nee, vervolgens is het ja en dan toch weer nee ivm grote risico's dat bij acupunctuur bij accu's ernstig rekening gehouden dient te worden met bijwerkingen.
Ik heb al eerder geschreven, dat zuurstof één van de bestanddelen is om een fikkie te kunnen stoken.
Met een geforceerd gaatje in een lipo is het zuurstof kanaal al een feit.
De rest van de grotere fik is gewoon een kwestie van tijd of het gaatje moet na het vrij laten van het gas, meteen dicht geplakt worden.
Je moet er ook de tijd voor nemen.Dan had dit dus volgens jou in een brand moeten eindigen, maar dat gebeurde niet.
Die hitte heb je niet nodig... Lithium is een metaal wat blootgesteld aan zuurstof, spontaan kan beginnen te branden (de oxidatie verloopt voldoende vlot en is voldoende exotherm dat de temperatuur vanzelf oploopt).De hitte is er niet, of je moet sluiting maken (door de speld er te diep in te prikken).
Daarom.. als je weet wat je doet dan is er niets aan de hand.
Samen met de zuurstof die we op aarde hebben, ook maar 21% zitten er nog andere stofjes in de lucht, zoals H2o.Ja maar je hebt altijd al 2 van 3, in bijna alle omstandigheden want we hebben nu eenmaal zuurstof op aarde.
Dat klopt op zich maar dit "probleem" doet zich bij LiPo's niet voor. In een LiPo zit geen zuiver (metallisch) lithium. Er worden lithium Ionen gebruikt, dat is een lithium zout.Die hitte heb je niet nodig... Lithium is een metaal wat blootgesteld aan zuurstof, spontaan kan beginnen te branden (de oxidatie verloopt voldoende vlot en is voldoende exotherm dat de temperatuur vanzelf oploopt).
Ok, dan een linkje met nog veel meer uitleg hoe het nu inwendig zit met die cellen en hun benamingen.Dat is nou juist het probleem met al die fabeltjes, iedereen lult maar wat.
Een klok en een klepel.
Door het overtrokken enthousiasme van de cursusleider, blijft er bij de leerlingen altijd wel iets hangen.Ik zorgde altijd dat ik mijn diploma haalde en dan vergat ik het meteen weer.
De meeste cursussen en cursusleiders zijn wat mij betreft allemaal wat fatalistisch ingesteld, gaan altijd van het ergste uit.
En dáár geloof ik nou helemaal niets van.Ik zorgde altijd dat ik mijn diploma haalde en dan vergat ik het meteen weer