Als deze man gelijk heeft zegt de C-waarde niks!?
Deze man laat zien wat ik al jaren zeg, ik heb de informatie van lipo fabrikanten.
En een bolle lipo kan je nog prima gebruiken alleen is dan de vraag, hoe bol is bol.
Zoals degene die hij laat zien, die is echt niet meer te gebruiken maar dat merk je als gebruiker ook wel.
Stop die in je model en er zal nog weinig puf inzitten.
Dus die hoort al lang in de vuilnisbak.
De truc van Hobbyking is geen truc, ze doen het bewust om de lipo goed te houden.
Een deel van het gas wordt weer opgenomen in het electroliet als je de accu onder druk houd dus in theorie neemt de levensduur toe.
Lipo's zijn helemaal niet bedacht voor de modelbouw en zoals alles moet je je wel een beetje verdiepen in bepaalde dingen.
Helaas zijn veel (de meeste) modelbouwers totaal niet van plan zich ook maar enigszins te verdiepen in bepaalde materie.
Het moet het gewoon doen en klaar.
Knopje drukken en laden, in het model en gaan.
Dat kon allemaal prima met nicads, nimh en loodaccu's maar een lipo is dan meer een prima donna.
Die moet je met wat respect behandelen.
Als je van een Fiatje overstapt naar een Porsche, Ferrari of Lamborghini kan je ook niet meteen voluit gaan, dat moet je ook eerst rustig op laten warmen anders gaat het stuk.
Dat ligt niet aan de kwaliteit maar aan de gebruikte techniek.
Dus je moet je daar ook een beetje in verdiepen
Dan nog even over de chemie en de opmerking van Rhelie.
Dat zou eerder voor mij gelden, ik heb een auto-immuun ziekte en daardoor een nieuwe lever gekregen.
Chemie (eigenlijk alles) gaat via de lever en kan geen bacterien activeren zoals bij Theo het geval was.
In beide gevallen gewoon pech.
GJ