Dank je wel Richard,
Haha,ja Womancave is mijn werkplaats niet helemaal denk ik,ik heb er ook geen foto van, vindt ik ook niet nodig.
Maar als je het weten wilt, ik heb een Quantum draaibank ( 600 mm tussen de centers) en een HBM BF30 freesbank staan, beide machines met digitale uitlezing.
Verder ook veel los en klein gereedschap,Proxon Multi tools etc.
Door mijn vorige werk besmet geraakt met techniek, en na de fijnmechanische opleiding +- 20 jaar geleden , ben ik thuis begonnen met een klein werkplaatsje, wat uitgegroeid is tot wat het nu is.
Voor de HBM frees had ik eerst een oude Huvema, maar die was niet zuiver genoeg, vandaar de aanschaf enkele jaren geleden van de HBM machine.
Maar weer verder met het thema:
...hierboven zie je de ontvanger op de servo's aangesloten om deze af te stellen en te programmeren in de zender...
Alvorens verder te gaan met het chassis en aanbouwdelen, ga ik eerst de bodemplaten van de cabine en het extra rek achter de cabine maken, zodat e.e.a elkaar niet in de weg gaat zitten.
....het rek achter de cabine komt op een eigen sub-frame te staan,net als de vouwkraan,zodat bij reparatie van de gearbox deze apart van het chassis geschroefd kan worden om er makkelijk bij te kunnen.
Hierboven zie je de bevestigingsplaten waarmee het subframe op het hoofd chassis vastgebout gaat worden...
..hierboven zie je de subframes geplaatst op het hoofdframe...
...vervolgens de bodemplaat erop gesoldeerd....
...en een blik op hoe het gaat worden...,onderin het rek komt een 12 volt 3,2 Ah lood accu,de onderzijde van het rek wordt geloten met panelen, waar deurtjes op nagebouwd gaan worden, de bovenzijde van het rek wordt open ,om plaats te bieden aan een radiator met koel-fan, luchtketels etc. ...
groetjes, Charlotte.