Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Hallo Peyke,haha. op zich werkt het best goed, alleen is de temp moeilijk te regelen met zo'n gamma ding.
kom ik weer met mijn vragen.
1. mijn roer steekt met de bijgeleverde steeun 4 cm uit vanaf de spiegel is dit voldoende (of teveel)?
2.moet de prop naast het roer komen (om propwalk tegen te gaan) of hoeft dit niet? en hoever zou de prop dan achter de boot moeten uitsteken?
3. hoe hoog moet de prop komen t.o.v. de onderkant van de boot?
4.waar moet ongeveer het evenwicht zitten (28-32%) van de totale boot zonder hardware?
5.ik heb een losse flexas en een losse propas moeten deze aan elkaar gesoldeerd worden of kan ik ze ook gewoon in elkaar schuiven en klaar?
Jah dat kan ik vertellen
Voor de spanten heb je 3 balsa plankjes nodig van 100x1000mm. Ik heb als dikte 3mm genomen maar je kan ook zoals anderen 2.5mm nemen of 2mm. De spiegel en de twee achterspantjes van de sponsons moet je maken van 3mm triplex van de gamma.
voor de beplating aan de bovenkant heb je 2 balsa plankjes nodig van 100x1000mm met een dikte van 2mm.
En voor de beplating onder heb je een plaat triplex nodig van 500x500mm met een dikte van 0.8 mm.
Ook heb je voor het neusje die voor tussen de twee sponsons zitten een dik stukje balsa nodig van 25mm ofzo. Maar die kan je van opelkaar gelijmde 3mm latjes ook maken.
Ik heb zelf ook nog een vuren latje gebruikt van 15x3x1000mm voor de rand waar het kapje op ligt.
Ik zal wel voor de zekerheid meer balsa plankjes kopen voor het geval dat.
Gr.
Tim
En wat voor lijmen heb ik allemaal nodig?
(Ben een winkel wagentje aan het maken, kom rond de 20 euro aan hout)