Iedereen bedankt voor de lovende reacties , ik ben al wat gewend, maar dat er in een week tijd 1800 keer naar een update wordt gekeken

en al die reacties doet me wel goed.
Arie miste de weegschaal van 1:1 kraan! Wat ik nu gemaakt heb is de LTM 11200 in transportmodus zonder hoofdmast en dan weegt de 1:1 machine 108.000 kg (108 ton) mijn model weegt 2700 keer lichter
Jolie de naam zal in ieder geval mijn eigen kraanbedrijf in oprichting zijn, maar wat het moet worden ben ik nog niet helemaal uit.
Charlotte en Fixit, het streven is rond de 50 kg uit te komen, maar er is nog wel ruimte voor een kilootje meer.
Sander en Graafie, ik probeer wel zo dicht mogelijk bij het echt ontwerp te blijven, en dan vooral de in het oog vallende onderdelen.
Na de open dag op het horizon College had ik verschillende problemen met het bewegen van verschillende onderdelen, dat heb je altijd als je een demo hebt.

1 De mastcilinders gingen schokkend omhoog en omlaag. ( draagvlak van de borstels op collector was te kort)
2 De cilinder van de cabinearm ging niet meer omhoog en omlaag. ( draadbreuk op de printplaat)
3 Op het eind van de avond waren de kabels van de ballastlift naast de kabelrollen gelopen.
4 De vrijloop van de bovenwagen t.o.v. de onderwagen was te klein.
Daar, van de week dus oplossingen voor gezocht.
Een vulring gemaakt van 1.5 mm om de bovenwagen te verhogen t.o.v. van de onderwagen, en dan is de CNC machine toch een prachtige uitvinding.
Binnen een uurtje heeft de CNC machine deze vulring gemaakt met 60 gaatjes erin en alle boutjes passen zonder overmaat.
Hier zie je de vulring direct onder de draaikrans, uiteraard alle 60 inbusboutjes langer uitgevoerd.
Deze onderdelen van de ballastlift zijn vervangen voor groter exemplaren zodat de kabel er niet meer naast gaat lopen.
Omdat de hele ballastlift installatie eruit moest heb ik gelijk de kabelloop aangepast want die was bovenlangs de rollen en die moest onder de rollen door lopen.
Als straks de Jip lier er op komt, kan ik daar de gaten niet gebruiken en nu wel. Een paar foto's terug kun je zien hoe het was.
Nog wat afdekking gemaakt voor de motorruimte en een rooster waar de tweede lier gemonteerd zou kunnen worden.
Er moeten er nog twee gemaakt worden, maar het is wachten op materiaal.
Ik hoop, voordat ik naar Ede ga met de kraan, alles onder controle te hebben.
Wordt vervolgd
Groet Leo.