bouw thundertail model van RBCkits

hoi Mart het was weer leuk
en gaaf dat ik dat baby ding een keer van je heb gezien hijn gaat nu al als de brandweer laatstaan als die helemaal goed is dan word het een toppertje
groetjes Limme

mooi man

Limme, ik volg het helemaal met een glimlach (mission accomplisht :thumbsup: )
Burn a lot of kero (en jij kent iemand die genoeg heeft, je leraar misschien?) en see you at Rozenburg.

Vlieg ze Limme
Ger.

Laatst bewerkt door een moderator:
TT

De TT is niet meer.
Zaterdag middag is hij door een storing onbestuur baar geworden.
Het was de tweede vlucht die dag
Het staat allemaal op de band en kan het bekijken wat er mis ging
De tt kwam strak los 90 graden omhoog gelijk met de start, vloog goed maar je zag duidelijk af en toe een storing
Met het aan vliegen voor de landing vloog hij lood recht naar beneden.
Ik dacht even dat ik hem misschien overtrokken had maar op de band is duidelijk te zien dat ik van een vlakke vlucht over ga naar een neus stand iets naar beneden
Dus zal ik weer moeten gaan bouwen. als ik jullie met zijn vieren zo bezig zie zal ik dat zeker doen
Maar Henk en Rene zal ik eerst helpen zo dat ze ook TT kunnen vliegen .

Kan ik onder tussen aan de tweede TT denken
Met vriendelijke groet Gerrit Jan

Laatst bewerkt:
Dat is waardeloos Gerrit, hopelijk kan je de oorzaak achterhalen, je zei dat je storing had.
Nog wat kunnen redden van de brokstukken?
Denk je dat je nog een TT gebouwd krijgt? (25mei) heb zo'n TT eens goed kunnen bekijken, van Limme, en denk dat zo'n TT in 6 a 8 weken gebouwd is, mijn idee hoor en doe het nog kalm aan dan, zelf doe ik voor zo'n kist max 4 weken als het zou moeten :wink: altijd positief hé.
Bouw ze G.J.

Ger.

Zonde Gerrit Jan,

Toevallig zaterdag nog een TT (wordt al jaren meegevlogen) van een kluplid (naam is ook Rene) met storing een voortijdige landing gemaakt. Gelukkig dat de motor vanwege storing werd uitgeschakeld en er weinig schade is. Hij had nog nooit eerder storing gehad en nu opeens...

Echter altijd vervelend indien de oorzaak (storing) niet bekend is.

Is er verder geen schade aan de motor/besturing etc?

Kop op !!

Jacques

TT

Zo te zien is er geen schade aan de motor besturing alleen de uit laat heeft een tik gehad.
De regelaar was vrij dicht bij de onvanger geplaats onvanger multiplex ipd .
ik zal proberen het filmje op youtube te zetten.

Zonde Gerrit Jan.

Was je net zo ver.

Als je mischien om zo,n ipd ontvanger verlegen zit ,ik heb er nog een paar.

Heb ik altijd gebruikt thuis voor de traktoren, maar ben nu overgeschakeld op spectrum.

Ik hoor het wel , maar hoe nu verder?

Gelukkig maar dat je motor nog heel is.

Volhouden Gerrit Jan ,komt het allemaal goed.

Groetjes,

Martin.

In dit draadje hoort eigenlijk ook een foto van de Thundertail van de "leraar" dacht ik ;)

Hij is hier speciaal voor naar Dokkum gereden vandaag :mrgreen:

Gr. Teus

Thundertail_Ronald_01.jpg

Thundertail_Ronald_02.jpg

foto tt

Hallo Teus, alweer een stel mooie foto van de tt ,als er nog meer tt,s komen zet ik ze allemaal op de site een fotoalbum enkel van alle gebouwde tt,s.
Het is een kleurrijk geheel met al die verschillende kleur uitvoeringen.
Groeten Rene.

......altijd weer jammer als er een kist verloren gaar.....

De regelaar was vrij dicht bij de onvanger geplaats onvanger multiplex ipd

Was dat er tijdens range-check niet uitgekomen dan? Ik maak er ook altijd zorg voor dat ontvanger en ecu zo ver mogelijk van elkaar liggen, ontvanger in de neus met daar direct bij de spriet antenne naar buiten en vlak bij de motor zit dan de ecu. Ik vlieg altijd al met ppm waarbij ik iedere beginnende storing kan "voelen". Vanaf 1997 vliegend met turbines en gelukkig (afkloppen...) nog nooit vanwege radiostoring problemen gehad.

Hij had nog nooit eerder storing gehad en nu opeens...
Gis ook maar wat, zou het niet aan de lagers kunnen liggen die ouder worden? Ik heb op de testbank wel eens problemen met oudere lagers gehad die blijkbaar een ultrasone ruis achterlaten die apperatuur kan ontregelen al dan niet andere metaal/metaal verbindingen doen trillen op ultrasoon niveau. (is ook een radio frequentie) Sinds die tijd hangen mijn motoren ook altijd in trilrubbers. (van die simpele well-nuts, makelijk op bestaande dragers aan te brengen.)

Groetjes,
Gerald

@gertjan

Zo te zien is er geen schade aan de motor besturing alleen de uit laat heeft een tik gehad.
De regelaar was vrij dicht bij de onvanger geplaats onvanger multiplex ipd .
ik zal proberen het filmje op youtube te zetten.

Oeps dat is kist no 2 in zeer korte tijd, natuurlijk heel erg lullig als je je kist naar beneden ziet gaan door een zenderstoring, je kunt niks meer doen natuurlijk en je staat dan machteloos toe te kijken hoe die kist zich in de grond boord, jammer jammer is dat weer.

Ik weet niet waar je deze keer hebt gevlogen, maar je vliegt meestal gewoon ergens waar het gras kort is, zou het niet gewoon een storing kunnen wezen van een andere vlieger of iemand die achter het huis ant pielen was.

GertJan kop op en gewoon doorgaan en weer snel bouwen

tt

Gerrit ik hoop dat je weer snel een nieuwe tt klaar hebt, maar gezien je bouwervaring zal dat niet lang meer duren dat je weer op ons vliegveldje zult staan.
Zaterdag gaan we striping op de tt maken!verder verloopt het allemaal super snel!
nu nog even op de software en andere dingetjes wachten ,dan kunnen we de nieuwe zelfstartturbine testen.ik denk nog een aantal weken nodig te hebben voor de eerste run.
Dan samen vliegen met de tt ,mooi toch!!
groetjes Rene.
GEWOON DOORGAAN!!

Hallo Rene,
Zeker leuk om samen lekker door te gaan.

Hierbij een foto van Limme en Martin die ook samen zitten te genieten van de TT en eigenbouw motor.

en uiterste concentratie.... er moet toch eens zelf geland worden met een turbine kist....

Maar het is ze gelukt...!!!

hey Jacques
leuk die foto's
ik had je nog een pb gestuurt met mijn email maar mij pb komen niet aan op een of andere manier

groetjes Limme

ps: heb je weer zulk goed weer besteld voor dit weekend

Laatst bewerkt:
leuk

Jazeker Jacques is het leuk op samen verder te gaan,In deze buurt zijn verder geen turbine bouwers waarmee je samen kunt werken,we hebben het geluk dat we nu mooi met z,n drieen goed kunnen samenwerken .
dus niet alleen het vliegen maar ook het een en ander samen uitproberen en onderdelen inkopen enz.
Dus hopen we binnenkort het eerste maiden filmpje op de site te kunnen plaatsen.
We houden je op de hoogte!!
groeten Rene .R.M.T.

Laatst bewerkt:
Back