bouw thundertail model van RBCkits

Heey limme!

Al nuchter ;) (hahaha)
Hoe staat de TT er nu voor? Ik hoop geen erge schade onder de folie!

Thnx voor die kist he! 8)

Neem volgende week een speed 280 6V voor je mee.

gr,
niels
 
ja niels
wat secondelijm ijzer draat en de deuk is er weer uit het had veel erger kunnen zijn
al vast bedankt voor de speed 280 maar ikdenk dat ik er hier een koop
want ik wil volgende week al weer gaan vliegen
ja de fadec of de pomp is van slag af
en daar zit waarschijnlijk een probleem in en dat vind ik veel erger
maar ik denk dat het de pomp is wat die K.t dingen zijn altijd stuk en daar moet je dan ook nog eens 120€ voor betalen.
Voor een speed 280 met een paar tandwieltjes en daar hangt heel het draaien van je motor af aan het meest goedkoope motortje
dus het word weer een 280 vervangen en een nieuwe fadec dus we hebben weer wat tedoen deze week.

groetjes Limme
 
Laatst bewerkt:
Nee hoor Nels
Ik koop er wel een bij de rc shop maar eerst even kijken of dat het wel is maar het vermoede is er
Gr Limme
 
Oh ik had een flameout
ik moest een noodlanding maken in het knollenveld
lichte schaden aan me vleugel een deukje in
maar ik vermoet dat het pompje weer eens probemen geefd.
Hij starten ook al slecht kreeg geen brandstof of zo hij deedt heel raar .
ik ga het van de week uit zoeken.
dan zet ik het wel op het forum
Gr Limme
 
@gerit jan
Dan valt de TT in het niets voor €209.00
@jaap
dat ben ik zeker
Ik ga vanavond even een andere fadec er in zetten (een nieuwer type)die had ik nog liggen en ook even me pomp controleren.
En de deuk uit me vleugel halen en dan kunnen we zaterdag weer vliegen
Groetjes Limme
 
TT

Het frees pakket van de TT is binnen.
Ik ben dan ook gelijk van start gegaan met de bouw dit keer bouw ik eerst de romp.
De 66 en 70 mm turbine hebben de zelfde af metingen ik kan op het laatste moment nog beslissen welke ik er op zet.
gr Gerrit Jan
 
Gaaf Gerrit
Even snel door bouwen en klaar.

Ik ben er ook achter wat er fout was met mijn motor het was nog een zoek tocht!!!!
Ik had er een nieuwe fadec er op gezet, nog het zelfde probleem
ik de motor uit elkaar gehaald niks te vinden,alles zag er goed uit.
De injectors getest branden goed niks te vinden.
Motor weer in elkaar en weer draaien EGT 700gC.
Ik denk dat kan niet motor was altijd 580gC.
Ik weer die motor uit elkaar halen ik denk dan moet het in de NGV zitten ,is zeker vervormd maar dat was het ook niet.
Na dat me motor een dag uit elkaar heefd gelegen viel mijn oog op de brander ring
wat blijk nauw zater er scheuren in de naalden was bijna niet tezien.
Ik raakte hem aan met mijn vinger brak die zo af.
ff een foto


dus dat was de oorzaak
groetje Limme
 
Laatst bewerkt:
Oke Limme, ik heb het gezien.

Probeer dus de stuwconus eens ,en de egt probe ,en dan kom je mischien meer te weten.

Veel succes, en we bellen.

Martin.
 
TT



Even lekker door gaan met plakken en je ziet het een nieuwe TT.
Bij na gereed

De vorige tt ging verloren vermoeidelijk geen hoogte roer .
Hoor zaak scharnier gebroken of pennetje uit kwicklink los gelaten.
na in spectie bleek dat het pennetje was verdwenen uit de kwicklink.
 
Laatst bewerkt:
zo je gaat lekker snel Gerit top hoor
ik neem hem wel mee naar rozenburg als die dan nog heel is
groetjes Limme
 


Even lekker door gaan met plakken en je ziet het een nieuwe TT.
Bij na gereed

De vorige tt ging verloren vermoeidelijk geen hoogte roer .
Hoor zaak scharnier gebroken of pennetje uit kwicklink los gelaten.
na in spectie bleek dat het pennetje was verdwenen uit de kwicklink.

Ziet er goed uit Gerrit, hoe gaat het met de verf ?kun je het een beetje goed verwerken?
Zorg wel voor voldoende ventilatie, het is smerig spul.
Ik heb de onderdelen weer binnen ,deze week haal ik de turbine oil weer op.
gr Rene.
 
Hoi G.J.

Dat gaat inderdaad lekker zo, met de nieuwe TT, maar ja het weer buiten is er ook naar :wink: , denk dat die 66er turbine power zat heeft voor je nieuwe TT, 70er is wel leuk natuurlijk maar dan moet je weer 3 liter peut menemen in plaats van 2 liter.
Misschien te overvloede maar ik noem het toch, neuspootje iets langer houden zodat de kist horizontaal staat, dacht namelijk dat je vorige TT iets met z'n neusje naar beneden stond.
Ja en dat van die scharnieren, dat was natuurlijk wel een hele dure les :wink:
En houd de vaart erin :thumbsup:
Ga je zien op Rozenburg?

Groet Ger.




Even lekker door gaan met plakken en je ziet het een nieuwe TT.
Bij na gereed

De vorige tt ging verloren vermoeidelijk geen hoogte roer .
Hoor zaak scharnier gebroken of pennetje uit kwicklink los gelaten.
na in spectie bleek dat het pennetje was verdwenen uit de kwicklink.
 
tt2

Hij staat weer op zijn pootjes de tt2.
De afwerking is nog niet helemaal klaar maar dat komt wel heeft geen haast.
Het uit testen geef ik voor rang
De instel hoek bij tt1 was 0 graden de tt2 heeft bij de romp 2 graden en bij de tippen 0.5
De stuur kabel is vervangen door een servo in het stabilo.
Klein en sterk metalen tand wielen 4 kg stel kracht .
De ecu zit dicht bij de motor de onvanger zo ver mogelijk voor in.
De ontvanger accu is 6 volt in plaats van 4.8.
De scharnieren hebben extra aandacht zitten goed vast.
ik hoop dat ik nu geen storingen meer zie.
met vriendelijke groet Gerrit Jan
 
Laatst bewerkt:
De instel hoek bij tt1 was 0 graden de tt2 heeft bij de romp 2 graden en bij de tippen 0.5

Volgens mij maak je hier een fout of is er een speciale reden om negatieve tipverdraaing in te bouwen.
 
Back
Top