bouw thundertail model van RBCkits

Peter,

OOOOOOOOOOOO gelukkig maar :wink: had er toch ook geen tijd voor gehad :P ben al met te veel bezig 8) .

Ronald,

Ja dat is zeker handig als alles los is te nemen.
Wat ik niet snap is dat mijn ontwerp met de landing zo snel vliegt en de ThunderTail zo langzaam.
Enig idee wat de rede daarvan is denk zelf dan aan stationair stuwdruk nog teveel.
Misschien maar eens de ThunderTail bij Rob ophalen om zelf eens een rondje te kunnen vliegen, lijkt mij wel leuk om eens jet te vliegen.

Ton

Peter heeft het over flaps maar het zijn eigenlijk speedbrakes die max 90 graden uit kunnen klappen
Hierdoor word de landingssnelheid aanzienlijk verminderd
Tijdens take off staan deze op ongeveer 20gr leveren ze wat extra lift
Misschien is het vleugelprofiel van de door jou ontworpen kist iets te "snel"
Verder een leuk ontwerp alleen is de staart te gevoelig voor brand,bij Rob zijn modelletje aardig weggefilkt
Ik kreeg trouwens altijd veel vragen over het gewicht van mijn kist wat ik niet wist,nooit aandacht aan geschonken.
Dus heb ik hem maar een gewogen,compleet met accu's,kwart tank met peut....7.0 kilo (Jet-Cat P-80)
Ronald

En dat met Gamma aluminiminimum landingsgestel, Praxis schuim voor de staart boom vulling en Karwei .... plex. (lijkt op hout) voor de spantjes en hoofdligger.
Oftie tegen water kan ( Rene ? :lol: ), zal na droging moeten blijken ( Witte houtlijm welke geacht wordt watervast te zijn na droging)

Zelfde methodiek toegepast op de Stingray, ook in geladen toestand amper 9 kg. (1 a 2kg winst t.o.v. de inmiddels vele andere gebouwde versies in ons Oostelijk Buurland))

Oftie vliegt is deel 2.... Zal nog bewezen moeten worden... :roll:
Vandaar:

Klopt flaps zaten er niet op, dit in combinatie met airbrakes zou dus beter zijn.
Wat een gewicht nou snap ik ook waarom dat ding blijft doorknallen met de landing en je flaps en brakes nodig hebt.

Misschien toch nog eens kijken naar het ontwerp met vooral het affikken in gedachten.
De motor gaat dan naar boven en de staart wordt dan een V-staat, lijkt mij ook wel grappig.

Wat denken jullie :? zou een V-staart kunnen of moet de afstand zo groot zijn dat alleen een dubbelboomstaart veilig is.

Maar goed eerst maar eens deze tek afmaken zodat Richard en Ger van de winter wat te doen hebben.
JETSTAR

En natuurlijk een rondje vliegen met de Thunder Tail van Rob.

Ton

Een V-staart lijkt mij ook niet heel verstandig op een jet (als de uitlaatstraal tegen de V-staart aanblaast).

Ondanks dat alles steeds meer electronisch wordt (ook het starten), is een wet-start nooit uit te sluiten.
Je kan dan wel je hele V-staart in de aluminium tape zetten. Maar ik vind het toch riskant blijven.

Wat vind je van het ontwerp van onderstaande foto? (het gaat dan om de staart design).
Het is niet echt een twin-boom zoals je met alle andere trainers ziet.
Het voordeel is, dat je geen houtwerk meer achter, boven of onder de uitlaatstraal van de turbine hebt.
Momenteel ben ik het model op de foto aan het bouwen (geheel houtbouw). Helaas duurt de bouw al lang, want het e.e.a. zat vies tegen (omrekenen van inch naar mm is ergens goed fout gegaan). Waardoor er met de roeren het e.e.a. mis is gegaan. Heb daarna de kist 1 jaar in het hoekje gezet, maar heb sinds begin zomervakantie de draad weer opgepakt, en ben er weer aan begonnen

dsc0090hw7.jpg

succes groeten Paul

Salamander,

Flinke bak hoor maar die staart spreekt mij niet zo aan, wel heel apart.

Is praktisch maar het maakt die staart zo enorm groot en daar hou ik niet zo van.

Moet misschien misschien nog een beetje wennen aan de vorm.

Heb je een bouwdraadje lopen van die kist wil wel graag meekijken.

Ton

jetpower,

Dank voor het aanbod :lol:.

Neem aan dat je nog steeds singlestick vliegt.

Heb natuurlijk ook nog mijn zinnen gezet op die Thunder-Tail van Rob.

Wil ook graag eens met die Wrem44 vliegen, om te kijken wat die zoal aan zou kunnen voor formaat model.

Lijkt mij grappig om voor die Wrem44 zo af en toe iets te ontwerpen, fun of schaal.

Ton

Ja Ja vandaag was het zover limme(wipkees) zijn thundertail heeft dan vandaag eindelijk gevlogen.
we moesten wel even een pcm ontvanger regelen van een clubgenoot (ppm bleek niet te werken met de oude versie fadec )
en een vliegbeeldt gewoonweg subliem te noemen .
de rest van het verhaal zullen jullie van limme(wipkees) zelf moeten horen.
laters

Nou dat is mooi Limme ,we zijn benieuwd hoe het verder is gegaan.
hopenlijk een aantal mooie foto,s en evt een filmpje is ook nooit weg.
we wachten in spanning af!! :music:
gr Rene.

Beste Thundertail knutselaars.

Ik had de eer om zijn jet in te mogen vliegen en nadat deze voor de eerste keer het luchtruim had gekozen
voelde de kist gelijk vertrouwt aan. Vlieg inmiddels al meer dan 4 jaar met dit model maar geen 1 is hetzelfde.
Geen trimmetje was nodig en last but not least zijn zelfgemaakte torretje liep uitstekend met
voldoende vermogen,petje af!!
Ik heb een aantal vluchten gemaakt onder toeziend oog van Limme/Jetpower Peter en vele anderen.
Zijn Thundertail start en land als een eitje en de naam is binnen de club al veranderd in Calmatojet omdat er al
4 stuks rond vliegen en misschien binnenkort nummer 5.
Er zijn wat fotoos gemaakt,misschien komen die nog op het forum,gefilmd is er niet.
Limme zal nu nog wat kleine onhebbelijkheden wegwerken cq veranderen om binnenkort zelf de stuurkuppels
ter hand te nemen.
De Thundertail is was nog niet geschilderd en dit moet ook nog worden gedaan

Gr,Ronald

ik heb hier niks meer op toe te voegen
ik wil een paar mensen bedanken die vandaag hebben geholpen Ronald peter en peter en Henny voor het lenen van een ontvanger
bedank en ik hoop er op dat er nog velen vlugten zullen volgen

groetjes Limme Riksma :proost: :music:

Hallo Limme.

Gefeliciteerd Limme.

Geen problemen gehad?, dat is hartstikke mooi .

Ik bel je wel een keer.

mvg,

Martin.

Back