bouw thundertail model van RBCkits

vluchtten TT

De TT heeft deze middag 3 vluchten gemaakt.

Het ging perfect.

De TT laat zich gemakkelijk landen en vliegen .

Ik heb geen gebruik van de kleppen gemaakt ook niet tijdens de start volgende keer probeer ik wel iets meer uit.

Met dank aan de ontwerpers.

met vriendelijke groet Gerrit Jan.

tt

Mooi GerritJan,Je hebt de smaak nu goed te pakken!!
Ga je hem nog met de kj66 uitproberen of laat je deze 70mm turbine er in?
Vandaag had ik niet de mogenlijkheid om me te gaan ik moest behangen ,nee geen kist folien maar echt behangen.
ik denk dat we er een tweede tt bij bouwen Henk heeft het nu ook goed te pakken,dus komend seizoen belooft wat te worden.we gaan nog wel weer een keertje mee.
Groetjes Rene

Oke oke vandaag heefd mijn thundertial zijn maiden gehad
en ronald was de pilot die hem mog invliegen
hij ging weer goed maar ik laat het verslag over aan ronald
want ik heb zelf nog niet gevlogen ik had weer een lange nacht gehad was pas om 4:30uur thuis dus ik was niet zo scherp maar hij ging wel weer als een speer.
ik wil ook nog een paar mensen bedanken

peter veerman,ger kovacs,rob bulk,ronald von aken

dus bedank door jullie vliegt die weer
groetjes Limme

:pYep Thundertail vliegt prima,voor aanvang 1e vlucht eerst alles goed bekeken en tot de conclusie gekomen dat het zwaartepunt tever achterlijk was.
Door het verschuiven van de accu's en dan maar zien de motor gestart,loopt mooi hoor! Eerst wat runs gemaakt en al gauw bleek dat de kist wel heeeeel
snel los wilde komen.........5 mrt was genoeg en daar ging die.
Tijdens de 1e vlucht toch wat staartlastig,ff een paar rondjes gemaakt en de kist weer geland. Na toevoeging van wat "gereedschap" een 2e run,kist kwam na 15 mrt netjes vanzelf los beetje vermogen erop en loodrecht omhoog verdomme wat een power,lekker hoor.:cool: Zwaartepunt was duidelijk beter niet optimaal dus er kan in de neus nog wat meer bij. Landing ging wederom goed.

Conclusie: een prima vliegend toestel komt snel los,met hooguit 4 kg stuw,niets hoeven te trimmen en land als een eitje. Dus wie zegt dat je een groot veld nodig hebt heeft het mis.;)

Limme,chapeau:proost:

:bye:Ronald

mooi werk ronald,en limme:proficiat dat maiden goed verlopen is.
onze tt staat op z,n pootjes te wachten op wat verfraaingen van turbine,dus binnen
niet al te lange tijd gaat er weer 1 de lucht in.
gr,henk

Leuk hoor Limme.

Even lekker genieten op het veld met je super goed draaiende turbine in een mooie kist.

Gaat lekker zo ,

Houwe zo,

Groetjes,

Martin.

TT

Limme leuk te horen dat je TT weer prima vliegt
Ik had de TT wat te veel neus lastig.
En de voor poot iets te kort deze combinatie was de hoor zaak van het moeilijk los komen.
Het lood uit de neus heb ik er uit gehaald en de voor poot iets verlengt
Hij vliegt zich zelf me 10/15 meter los en is gemakkelijk te landen.
De 70 mm turbine ga ik vervangen voor de 66 mm geeft vermogen genoeg.

Nu wachten op wat beter vlieg baar weer.

Met vriendelijke groet Gerrit Jan

Laatst bewerkt:
Ik heb hem gisteren tijdens een kort bezoekje aan de Goudse zien vliegen,

Vliegt super :thumbsup:

Zit een heel mooi rustig geluid in en power zat, als je dit ziet en hoort zou je bijna gaan turbinevliegen :rolleyes:

Gr. Teus

Neeeeeeeee,

Heb nog geen ontwerp met spandraden gezien :rolling:

En daar komt nog bij dat Els me er uit zet als ik zeg dat ik in de turbines ga met de bijkomende kosten :rolleyes:

Ik blijf het op een afstandje met belangstelling volgen.

Gr. Teus

Ik heb hem vandaag op het veld mogen zien! :D

Gek genoeg niet zien vliegen! :?

Komt nog wel denk ik! ;) Echt een mooie kist geworden als je hem zo ziet op het veld, mooi schema! 8)

gr,
niels

vliegen

Hoi Limme.

Komend weekend zeer goede weersberichten, genoeg kero in stock?
Lekker vliegen hé, en een paar vliegfototjes maken van je kist.

Ger.

Back