Even een uitbreiding op dit geweldige bouwverslag... ik heb er veel van opgestoken... EN ik heb er redelijk wat van proberen na te bootsen(met de laptop naast de bouwtafel). Hier en daar met succes, af en toe met wat minder succes 
Dus in het algemeen: weer eens veel geleerd.
Gevolg na een wat moeilijke strijd met een 50cc motor: een elektro-greenly. De motor is een turnigy rotomax die een 50cc zou vervangen. Zeer degelijk en krachtig genoeg om normale vluchten te doen of kleinere zwevers te slepen. Mag een grotere prop hebben, maar om de vluchten langer te houden en de ampères omlaag te trekken staat er een "kleine" prop op.
Om "eender wat" naar boven te trekken ligt de zenoah 62 reeds te wachten tot de papierhandel rond is.
In tussentijd amuseer ik me kostelijk met deze 10cellen setup.
Heerlijk aanduiken met full-flaps: geen snelheidswinds
Heerlijk flairen met half-flaps: geen vreemde afkap-neigingen
Heerlijk vliegen in het algemeen: snel, traag, beetje zot enz...
Dus ik heb voldoende solo gevlogen, binnenkort mag er wel eens een zweverke gaan achterhangen... ik ben er alvast klaar voor.
Richard, bedankt om de greenly een dik jaar geleden mee te nemen voor me(zweversleep biggs ergens achter de Maas).
Als er ooit verdere ontwikkelingen komen op de greenly zoals een holle vleugel om gewicht te besparen dan kan ik dat alleen maar toejuichen. De vleugel is écht wel zwaar. De romp is peanuts.
fotos:
IMG_5315 | Flickr - Photo Sharing!
IMG_5309 | Flickr - Photo Sharing!
IMG_5305 | Flickr - Photo Sharing!
IMG_5299 | Flickr - Photo Sharing!
IMG_5283 | Flickr - Photo Sharing!
met dank aan mario... vliegen en fotos trekken was geen optie
by the way... hoe gaat het met de swiss trainer... hoort daar geen update aan te komen?

Dus in het algemeen: weer eens veel geleerd.
Gevolg na een wat moeilijke strijd met een 50cc motor: een elektro-greenly. De motor is een turnigy rotomax die een 50cc zou vervangen. Zeer degelijk en krachtig genoeg om normale vluchten te doen of kleinere zwevers te slepen. Mag een grotere prop hebben, maar om de vluchten langer te houden en de ampères omlaag te trekken staat er een "kleine" prop op.
Om "eender wat" naar boven te trekken ligt de zenoah 62 reeds te wachten tot de papierhandel rond is.
In tussentijd amuseer ik me kostelijk met deze 10cellen setup.
Heerlijk aanduiken met full-flaps: geen snelheidswinds
Heerlijk flairen met half-flaps: geen vreemde afkap-neigingen
Heerlijk vliegen in het algemeen: snel, traag, beetje zot enz...
Dus ik heb voldoende solo gevlogen, binnenkort mag er wel eens een zweverke gaan achterhangen... ik ben er alvast klaar voor.
Richard, bedankt om de greenly een dik jaar geleden mee te nemen voor me(zweversleep biggs ergens achter de Maas).
Als er ooit verdere ontwikkelingen komen op de greenly zoals een holle vleugel om gewicht te besparen dan kan ik dat alleen maar toejuichen. De vleugel is écht wel zwaar. De romp is peanuts.
fotos:
IMG_5315 | Flickr - Photo Sharing!
IMG_5309 | Flickr - Photo Sharing!
IMG_5305 | Flickr - Photo Sharing!
IMG_5299 | Flickr - Photo Sharing!
IMG_5283 | Flickr - Photo Sharing!
met dank aan mario... vliegen en fotos trekken was geen optie

by the way... hoe gaat het met de swiss trainer... hoort daar geen update aan te komen?