bouw van de LCF Zeven Provincien

Hallo allemaal, de hele boot is nu geplamuurd op wat kleine dingen na.

Freek hoe heb jij de kimkielen precies gemaakt? De truc met het papier om dichte deuren aan te geven snap ik ook niet helemaal, zou je dat uit kunnen leggen?

gr geert
 
Mijn kimkielen zijn gewoon uit een lange vurenhouten lat gemaakt en aan de houten romp gelijmd. Geen enkel probleem maar ik heb natuurlijk wel een extreem solide romp!
Zal misschien niet zomaar op jouw romp kunnen, hoewel en genoeg goede lijmsoorten zijn.


Voor de deuren heb ik heel dun berkentriplex gebruikt die op de opbouw gelijmd is. Je kunt ook papier gebruiken wat je dan met G4 vastlijmt, ik zou daarvoor een testje doen.

freek
 
Mijn kimkielen zijn gewoon uit een lange vurenhouten lat gemaakt en aan de houten romp gelijmd. Geen enkel probleem maar ik heb natuurlijk wel een extreem solide romp!
Zal misschien niet zomaar op jouw romp kunnen, hoewel en genoeg goede lijmsoorten zijn.

In dit geval zou ik een paar kleine messing staafjes in de romp zetten waaraan je de houten kimkielen met epoxy op vastzet. Dan is het meteen weer waterdicht, het hout is ook afgesloten en het zit als een huis. Het is maar een idee.
 
@luc en freeks bedankt,
Ik denk zelf dat ik meer ga voor de oplossing van freek, omdat als je ergens tegen aanvaard met je kimkielen en ze zij stevig verankert in de romp breng je dan geen schade toe? Bij freeks zij oplossing vaar je hoogtens je kimkiel er af. Lijkt mij. Zelf had ik gedacht aan een plastic t-stuk een beetje aanpassen en tegen de romp plakken.

Gr geert
 
update

Hallo allemaal,
even een update tussen de bedrijven door(school:2gunfire:)
er is weer verder geschuurd en geplamuurd aan de romp.
full

en na het schuren
full
full
full
full
full
full

Nu is er te zien dat ik 2 schouwen heb gemaakt van roofmate en een van hout. De schouwen van roofmate krijgen een polyester laagje, maar ik weet het nog niet zeker de houten schouw is meteen strak en mooi, maar weegt weer meer. de schouwen van roofmate vraagt denk ik weer meer tijd.

Over de kimkielen. Ik moet Han toch gelijk geven. dit is het idee. door de romp boor ik een gaatjes en daar doe ik een boutje door en een moertje een paar druppels siliconen en het zit vast. als ik dan een kiel kapot vaar dan kan de kiel makkelijk verwijderen en een nieuwe plaatsen. Als ik hem er zo op lijm en hem dan stuk vaar kost het veel meer moeite om hem te verwijderen, wat de lak ook weer niet ten goede komt.

Al met al ben ik eigenlijk wel tevreden. Nu hij zo mooi stak is heb ik er wel vertrouwen in dat het goedkomt.:) Lente kriebels=vaar kriebels:) of niet?:cool:

Het is een zootje in de werkplaats(het is bij mijn grote bouw vriend thuis) entschuldigung.

gr geert
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Geert,

Ik vind het er mooi uitzien!

Waarom zit dat aluminiumfolie over de schoorstenen?

En die schoorstenen lijken me wat breed, in werkelijkheid is er een ruimte tussen de twee schoorstenen op het dek geloof ik.

Freek
 
Bedankt Freek,

wat betreft die aluminium schoorstenen(weer dat arendsoog:)) ja dat klopt ze zijn te breed. het aluminium folie zit er om heen voor als ik er polyester over ging doen ze zijn van roofmate. Maar ik denk dat ik ze toch van hout maak.

gr geert
 
@Marco,
sorry ik had uw bericht niet gezien:oops:
Nee ik heb geen hyves meer. Het vreet te veel tijd zonde gewoon;)
Heeft U nog bericht over de NH 90?
gr Geert
 
@ Geert,

Ziet er goed uit!!
Straks maar eens in de grondverf om te kijken of je echt helemaal glad bent?:p

Ik zie die schepen regelmatig en ben zeer benieuwd als de jouwe af is!
 
Bedankt koen,
Die grondverf komt er binnenkort op. maar voor dat dat gebeurt wil ik graag nog een paar dingen doen.

zie hier op een rijtje:
-De brug voor het "ei" maken.
-De loopbrug tussen de hangar en het dek waarop de schouwen staan.
-De "noodrelingsteuntjes"(bij gebrek aan woordkennis;),scrabbelwoord:p) bij de punt vervangen door de echte en en berg steuntjes erbij maken(zie eerdere foto's)
-De toren waar de Apar opkomt moet nog bijgewerkt worden.
-voor de bewuste toren moet nog een verhoging komen.
-De toren waar de smart l opkomt moet er nog op.
-naast de smart l op het lager gelegen dek moet ook nog een verhoging.

Dit zijn de belangrijkste dingen. Nee hoor grapje, ik heb het voordeel dat ik met een schuif mechanisme werk en de halve gebouwtjes kan verwijderen zodat ik die later nog een kan doen.Ik kan de romp nu alvast in de grondverf zetten. Maar eerst moet ik toch de brug voor het ei maken en de reling paaltjes, want die zitten aan de romp zelf. Lang verhaal maar dit zijn even de doelstellingen voor de komende weken. Snappie?

gr geert
 
Hallo,

Als oud opvarende van deze dame (ik heb ze alle 4 opgehaald uit Vlissingen en met ze gevaren operationeel) volg ik dit bouwverslag. Als je vragen hebt met betrekking tot details of hoe iets bedacht en of in elkaar zit wil ik je wel helpen. Heb nog een paar gigabyte aan foto's liggen dus kan ik daar altijd in neuzen en als ik het niet weet dan zijn er nog zo'n slordige 100 oud collega's waar ik het aan kan vragen ;);)

Geert,

En die schoorstenen lijken me wat breed, in werkelijkheid is er een ruimte tussen de twee schoorstenen op het dek geloof ik.

Freek

Inderdaad tussen de hoofdvaartgasturbine (HVGT) uitlaten zit een ruimte waar je kan lopen (of zonnebaden zodat niemand je ziet!!)
 
Nou geert, ik zou eerst het schip maar eens afmaken en dan bekijken welke heli je gaat bouwen. Voor een voorbeeld van de lynx kan je bij mijn bouwverslag terecht.
 
@luc,
Wat de helikopter betreft, het is ook de bedoeling dat ik eerst het schip af maak maar Marco Koster van het mmi had aangegeven dat hij wel voor een heli wilde zorgen(als ik het goed begrepen heb uit eerdere berichten) in dit bericht stond dat hij hem eind januari klaar zou hebben. Puur niewsgierigheid dat ik er naar vraag:p

Ondertussen heb ik de schouwen vervangen door de juiste er zit nu iets tussen de 1 en 2 cm ruimte. Omgerekend een meter kan dit kloppen Nodri? Veel kans dat ik nog eens gebruik maak van de aangeboden hulp, alvast bedankt.

@sleper, ja daar hebben ze wel even mooi een lynx gejat. Maar er komen toch nieuwe NH90 in de plaats. En de bemanning is gered.

Ondertussen ben ik begonnen met de ribbetjes voor de reling. Wat een groot maar leuk karwei blijkt. Het resultaat is erg mooi. Ik hoop binnenkort weer foto's te plaatsen.

Gr geert.
 
Laatst bewerkt:
update

Hallo allemaal,
Het is weer een poosje geleden want het is erg druk op school.

Ondertussen heb ik nog wel wat kunnen doen.

De ribbetjes zijn geplaatst.
full
full


Het kleine bruggetje bij de brug is gemaakt. Het moet nog even afgewerkt worden maar dat is zo gebeurd.
full

De nieuwe schouwen van hout.
full

En even een totaal plaatje.
http://www.modelbouwforum.nl/forums/picture.php?
albumid=5184&pictureid=60746
full

Wat moet er nog gebeuren voor dat hij in de grondverf kan?
-De torpedobuizen in de hangar moeten nog gemaakt worden.
-afmeerdek gaten moeten worden gemaakt.
-de reling moet afgewerkt worden.

Dit was het weer.

Gr Geert
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er goed uit geert,
het geheel begint al vorm te krijgen zo
ik blijf je volgen

gr
Koos
 
Heb je misschien een meer gedetailleerde foto of afbeelding van het anker? Alvast dank,

Rob
 
Back
Top