Nou Gert-Jan ik daag je uit om bij een volgend sleeptreffen een graad verdraaiing in mijn romp te maken.Zo’n doosromp is super torsiestijf, ook zonder dubbelingen. Die latjes in de hoeken zorgen voor een stevige verlijming tussen de vlakken, en dan krijg je er geen beweging meer in! En het grote voordeel van elektro is de gelijkmatige belasting. Een stationair draaiende eencilinder benzinemotor stelt de constructie veel meer op de proef met alle trillingen.
Een fabrikant (Ratzo Modellbau) levert cnc kits van onder andere de Curare.
Hij leverde ze zoals ze officieel gemaakt werden voor brandstofmotoren.
Op een gegeven moment kreeg hij klachten dat spanten loskwamen of braken.
Hij had geen rekening gehouden met het snelle opspoelen van electromotoren, dat zorgt voor krachten die bij brandstofmotoren niet voorkomen.
Dus heeft ie veranderingen moeten doen en dingen versterkt..
Daarom zijn er nu ook kits voor electro en brandstof en die verschillen.
GJ