Bouw van een sleepkist 2.2 meter Big Easy

Bedankt voor jullie leuke reacties!

Goed gezien! Het haakje zit er al, alleen het beugeltje nog.

Zoals op de video van de 2e vlucht te zien is, ben ik ook met flaps opgestegen en full flaps geland. Dat gaat ook best, alleen moet het (sleep)gas er wel op blijven!
 
Bedankt heren!

We gaan ons best doen, Sven!
Aan het weer zal het niet liggen morgen, bewolkt, droog, weinig wind en goede temperatuur!
 
Enjoy . En hou hem heel .ik vind hem gaaf .
Dat is vandaag gelukt! We kijkn als club en persoonlijk terug op een super geslaagde dag!

Wát een fijne vlieger!
Vloog perfect, al heb ik wel sterk het vermoeden dat een beetje motorrdomp geen kwaad kan. Volgas wil de neus nog omhoog.
In het filmpje zie je dat ie aardig omhoog trekt, terwijl ie de vorige vlucht wel getrimd is. Door de lange staart duurt het even tot ik dat gecorrigeerd heb, maar daar had de filmmaker het geduld niet voor[emoji1787]

Ook nog provisorisch een snoepdropbakje eronder geschroeft omdat voor een andere kist de baan toch te ruw was.
In het filmpje zie je ook een strook worteldoek liggen. Dat werkt alleen als startbaan voor kleinere kisten. Grote kisten drukken teveel met de wielen "door" het doek en de prop zuigt het doek aan.
Daar geeft ie ook niet om. Komt gewoon lekker los!

Even achtergrondinfo:
We vliegen gewoon in een door de boer gemaaid (knollen)veld, dat leverde weer gebroken props en (door)verende landingsgestellen op.
De mijne veerde ook redelijk ver door bij de eerste (te harde) landing.
Even een nieuwe prop erop, gestel bijgebogen en weer verder gevlogen!
Daarna betere landingen gemaakt.

Ik zie nu nog 2 verbeterpunten:
-Landingsgestel een slagje dikker verenstaal én hoger maken
- Morordomp toepassen.

Verder ben ik zeer, zeer tevreden!

En ben blij dat jullie(Max in het bijzonder) deze kist aanraadde.
Bouwt als een speer, vliegt als een speer....
Vanuit de club kreeg ik ook complimenten over het stabiele vlieggedrag. Nogmaals hartelijk dank voor de tips!
Even wat plaatjes:
1617111628.jpeg
1008357195.jpeg
En het snoepbakkie:
245525059.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Op het filmpje start ik zonder flaps.
Down meemixen kan ook natuurlijk, scheelt weer de motor loshalen!
Het is ook niet veel, maar mijn zender trimt met kleine stapjes. Dat duurt dus even alle allemaal.
 
Zo, terug van Kampen[emoji123]. De eerste sleepjes zitten erop....
Super fijn gevlogen, en met iets down meegemixt met het gas(was ik allang weer vergeten[emoji28]) vloog ie gewoon perfect!

Fijn, een iets grotere sleper! Het zicht blijft ook lekker lang goed!

Verbeteringen om door te voeren:
-Rolroer differentiatie iets aanpassen.
- toch een dikkere motor erop! Deze heeft echt niet genoeg power voor dat de kist aankan qua sleep. Kan veel meer aan!
-landingsgestel moeten echt een paar veren aan. Veert nog steeds te ver door en verbuigt een beetje.

Hebben jullie nog tips voor een mooie niet te dure setup?
Of misschien wat liggen?
Zal wel een dure worden, moet waarschijnlijk naar 10 of 12 cellen denk ik.....

Groet, Arnold
 
Er zit nu een hacker op.
A60 6xs kv370. Op 6 cellen met een 20x12. Dat is volgens de papieren wel de max
Regelaar is ook hacker, 125 opto uit m'n hoofd....
Maximale stroom van deze motor geven ze op 2400 watt.
Ik heb nog lood in de neus, dus kan nog effe wat zwaarder qua motor en accu
 
Ik raad je aan om een wat vlakkere sleepvlucht aan te leren.Dan zal je zien dat er grotere zwevers omhoog gebracht kunnen worden. Een grotere motor kan altijd nog, maar een vlakkere sleepvlucht maakt het ook wat meer schaal……
Exact . Hetgene wat ik doe is hoe de hoek ook is in stijgen . De zwever staat gezien in rechte lijn of gelijk met mijn toestel of er iets boven . Gaat de zwever hoger of loopt hij in ,sterker klimmen . Zakt hij weg klimhoek verminderen .
 
Ik raad je aan om een wat vlakkere sleepvlucht aan te leren.Dan zal je zien dat er grotere zwevers omhoog gebracht kunnen worden. Een grotere motor kan altijd nog, maar een vlakkere sleepvlucht maakt het ook wat meer schaal……
En het is ook nog eens veel prettiger voor diegene die gesleept wordt.
 
Back
Top