Prachtig strak en gaaf (als in strak, opgeruimd, glad) werk lever je weer.
Voor zover mijn kennis reikt: Met een decoder kun je meerdere zaken schakelen met (heel) weinig kanalen, dus hoef je geen zender te kopen met veel kanalen. Vroeger nogal een punt want meerkanaals zenders waren heel veel duurder, vandaar de uitbreidingsmodules op de bekende F14 zender (batterij knopjes) die via 1 kanaal gecodeerd zenden en aan de ontvanger kant: ding dat die code weer omzet in de schakelingen.
Met computerzenders allemaal veel minder nodig: zender met een handvol schakelaars, draaiknopjes en aan de ontvangerkant gewoon veel meer stekkertjes in de ontvanger. Minder noodzaak om meerdere zaken te schakelen via 1 kanaal door trucjes uit te halen met de schakelaar. Maar ja, nou hebben jullie er wel een handje van om heel veel schakelbare dingen te maken op jullie schepen

Met een frysky i6, gehackt tot 10 kanaals, 10 kanaals ontvanger eraan en voor 50 euro klaar. En dan kun je eventueel alsnog met modules meer schakelen dan je kanalen hebt.
Zelf heb ik (nog steeds) het plan om veel te schakelen middels een microcontrollertje die wat logische zaken combineert: als ik een anker laat zakken (toch wel iets dat ik zelf wil initieren en controleren) dan zorgt de software er voor dat de juiste verlichting aan gaat, ankerbollen omhoog, motoren niet meer snel draaien enzovoorts. Maar eigenlijk heb ik zo een beeld voor me waarin ik de boot voor anker leg in de vijver en er dan e.e.a. aan 'leven' aan boord zich afspeelt (werklampje hier, dan daar maar willekeurig in tijd, interieurlicht, etc).
Printjes maken is voor mij een nog onontgonnen wereld, ik weet wel dat men ze tamelijk goedkoop kan laten maken met wat onderdelen erop, dus ik denk wel dat ik t.z.t. wat zal laten maken voor bijv de ledjes die allemaal individueel bedraad zullen zijn, via de print waar de weerstanden op zitten (smd klein) en door naar de regelende microcontroller. Bedrading gebundeld en van voldoende lengte (maar niet teveel) om het geheel naar een werkbare plek te kunnen halen (dus niet zo kort dat ik onderdeks uit het zicht stekkertjes moet zien vast te prutsen)
Door jullie gebruik van stekker/contact op de print is wel een interessant idee. Ik had nog meer soldeerverbindingen in gedachten maar met zo'n meerpolige connector is het inderdaad eenvoudiger om te (de) monteren en het dekhuis te verbinden. Zo kan ik dan ook al bouwende delen toevoegen.
Slim met relais werken voor de modus laden of modus varen zou ik uit willen breiden met modus demo: laden plus boordspanning voor testen of demonstreren. Dat kan vast ook met wat beveiligende diodes en condensatoren om het in- en uitpluggen van de laadspanning niet al te hard door het systeem te laten stuiteren.
Door het nu modulair aan te pakken, kun je over een jaar of wat altijd nog eens wat gaan moderniseren middels wat er dan op de markt is en je interesse heeft. Dat vraagt dus ook om documentatie van je bedrading en eventueel ook alvast wat extra connectors zodat je de bedrading later niet meer hoeft aan te passen.