Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
En je zuiger zat vast??
Daar moet wat van terug te vinden zijn. Hoe ziet het zuigerhemd eruit aan de uitlaat-poort zijde?
Grt,
Eric.
Nick, hier kijk ik een beetje van op. Ik zou zelf verbrandingsmotoren wel eens open halen om te kijken hoe het zit met slijtage delen. Maar hoe is de staat van de lagers, zitten die nog op zijn plaats en zijn er misschien kogels gebroken of 'verdwenen'?@ Super John,
na om en bij de 400 vluchten is de motor onderworpen aan een visuele inspectie.
Hij is niet open geweest.
Er was toen reeds kroet waar te nemen.
Preventief heb ik toen de bougie vervangen.
Iedereen die de foto's tot op heden heeft bekeken merkt niks abnormaals Eric, behalve dan normale slijtagesporen. Ook aan alle mogelijke andere onderdelen is er niks bijzonders op te merken of te voelen. Indien er iets in een lager of een ander bewegend element zou gebroken zijn, zou dat te voelen zijn.
De motor heeft op het einde niet "gesmoord", maar is plots gestopt. Het geluid dat hij éénmalig (zijn laatste ademstoot) produceerde was "kloenk". Ik herkende dat geluid als het geluid van een piston die plots vastliep... en de piston zat ook vast, ook al is daar vreemd genoeg geen enkel spoor van terug te vinden.
Ook vreemd is dat de cilinderkop van de vastzittende piston probleemloos was af te nemen...
Heligroeten en thx voor het meedenken,
Nick