Bouwverslag 1:200 Bismarck

morgen,

leuk om te zien dat een aantal mensen al aardig aan het bouwen is.
Zelf wacht ik nog even, totdat ik de eerste 10 delen binnen heb.

Om terug te komen op het topic, oftewel het eerste lijntje van Danny.

Ik ben door wat surfwerk op de Engelse site erachter gekomen, dat Hatchette er nu 3 dek bekleding mogenlijkheden op na houdt.

1) met een "laminaat", waarop de planken zijn bedrukt met inkt, deze wordt in Engeland uitgeleverd aan de kiosk kopers (???).
2) "Laminaat", die met de laser zijn ingebrand (deze wordt aan abonnee's toegestuurd)
3) Er staat ook een melding, dat een aantal bouwers bij Hatchette hebben aangekaart, dat ze lasergesneden latjes zouden krijgen, deze hebben ze na een mail ook toegestuurd gekregen, is een hoop handwerk, maar dan heb je ook wat.

Build the Bismarck Forum - Letter from Hachette - Laser Planking

Lees ook verder de forumitems binnen Decking and deck fittings door.

Ik ga ervan uit, wij in Nederland, gezien het feit dat wij een aantal maanden achterliggen, het verbeterde matriaal krijgen.

grtz Paul

ik heb hier al een mail over gestuurd naar de uitgever. we krijgen hoogstwaarschijnlijk de tweede optie. ik had ook nagevraagd over het kunststof achterdeel wat de steven moet vormen, deze klopte oorspronkelijk niet. deze werd later vervangen door een beter deel. mij werd verzekerd dat wij direct het juiste deel toegestuurd zouden krijgen.

Beste medebouwers van de Bismarck. Ik heb even een vraag vooruitlopend op het schilderwerk. Wie weet welke verfsoorten we moeten gebruiken om de Bismarck zo natuurlijk mogelijk na te schilderen?:confused: En een of twee lagen en moet er nog een laag vernis over.
Iemand die mij meer hierover kan vertellen??

Bedankt alsvast

Beste medebouwers van de Bismarck. Ik heb even een vraag vooruitlopend op het schilderwerk. Wie weet welke verfsoorten we moeten gebruiken om de Bismarck zo natuurlijk mogelijk na te schilderen?:confused: En een of twee lagen en moet er nog een laag vernis over.
Iemand die mij meer hierover kan vertellen??

Bedankt alsvast

Ik heb een aanvullende vraag: kun je de verf uit de revellpotjes hiervoor gebruiken?
Het toeval wil dat ik een aantal maanden terug de bismarck van Revell heb gekocht (schaal 1:350) en dus de "goede" kleuren verf al heb. Wat ik niet weet of dat die verf alleen voor plastic geschikt is of ook voor hout.

Hallo Bismarck bouwers, ook ik ben over de streep na een kleine discussie of het wel kon thuis. De ruimte wordt een beetje klein. Ben nog bezig met de Amerigo Vespucci en heb het vorige model van De Agostini (Het Galjoen) ook al staan, verder heb ik nog diverse bouwpaketten (zowel van hout als van plastic) dus ik moest even ruimte aanvragen in mijn huis!
Ik heb deel 1 en 2 in de winkel gekocht en toevallig kreeg ik van een vriend voor mijn verjaardag deel 1 (vond hij wel wat voor mij) deel 2 was mijn eerste deel van het abonnement dus als iemand nog een deel1 of 2 mist!?
Het valt mij op dat niet iedereen de moeite neemt om eerdere vragen en/of antwoorden te lezen. Veel vragen zijn al eerder gesteld en ook beantwoord.
Ik doe zelf ook een duit in het zakje want het is al eerder gemeld maar helemaal in het begin van dit Forum. Op een Duitse site is een verslag te lezen t/m week 106! www.bismarck.oehm.net
Ik zal dit Forum zeker blijven volgen en ook 2 Engelse en natuurlijk de Duitse. Dezelfde problemen worden op verschillende manieren opgelost, hiervan kan ik en waarschijnlijk vele anderen veel leren.

Grt. Theo :thumbsup:

Laatst bewerkt:
Beste mede Bismarck bouwers
Ik heb de eerste 4 delen , de grondplaten aan elkaar gerlijmt.
Nu is het midelstedeel ( deel 1 ) iets bol gaan staan niet veel 1mm
Heb er nu gewichten op gedaan kijken of dat werkt
Hebben jullie er ook last van dit probleem
Had dit al gelijk moeten doen stom stom stom
Grt Emiel

Danny bedankt voor de tip
De spanten staan pas, dus ga het op de plank maken zoals je dat aangeeft
Grt Emiel

hallo ik ben ook begonnen met de bismarck en ben tot deel 5.het is een mooi schip om te bouwen ..al komt er een hoop bij kijken..ik ben dan ook benieuwd hoe het een en ander op het forum besproken wordt...wil ook graag weten wat voor een rc besturing ik het beste kan gebruiken enz enz ....

Misschien moet je DannyMulder even de link er naar toe vragen, maar ik dacht dat ik op een site eens iemand had gezien die een metalen kiel er in had gemaakt tegen het opbollen. Maar dat weet ik niet zeker.

DannyD

Ik zag je melding staan, en ik had nog een linkje staan naar deze man, hij gebruikt het om de romp inderdaad recht te houden, totdat er begonnen kan worden met de tweede beplanking.
Of het werkt, staat nergens vermeldt ;-) bismarck.oehm.net

EXTRA AANVULLING OP EERDERE MELDING
De vertaal machine van Google maakt er inderdaad Abracadabra van,
Ik wil het best vertalen, geef me een PM, en ik stuur het je toe.

BTW, het is alleen bedoeld voor de STATISCHE versie van de Bismarck, als je hem RC wilt maken, zit alles in de weg (je plakt namelijk om bodem oa de blokjes 14*47 tussen de spanten)

greetz Paul

Laatst bewerkt:
bismark

hallo danny je vraagt om mijn pm.. wat bedoel je er mee .en ja heel graag zou ik het vertaalt willen ontvangen . ik wil mijn schip rc voor bereiden .. maar weet niets van rc af . dit is de eerste keer dat ik een forum bezoekt en weet niet hoe alles nog werkt ..

hallo danny je vraagt om mijn pm. ik maak voor het eerst gebruik van een forum en weet niet wat je bedoeld met pm.. ik zou wel graag alles willen weten om het schip voor te bereiden op rc

Beste mede Bismarck bouwers
Deel 5 is binnen, en gelijk een slecht onderdeel
namelijk een dekbalk, deze loopt zeer taps toe
Dus morgen even terug om de dekbalk om te ruilen
GRT Emiel

Back