Bouwverslag 1:200 Bismarck

en hier is een plaatje van het complete dek, valt me zeker niet tegen!!

plaatje is afkomstig van Markus
newdeck3.jpg

Hallo Desa,dat van de atlanticboeg wist ik niet ik heb altijd gedacht dat de tirpitz langer was.Ik denk dat ik eerst de tirpitz ga bouwen.Hoewel het schip niet zoveel in actie is geweest(wel bij spitsbergen)vind ik het een prachtig schip,vooral de camouflage.Moet wel wat aan het schip verbouwen maar met goede documentatie komt dat wel goed.

Ik heb inmiddels de motoren (3), koperen schroeven besteld. Zodra Markus de motoren in elkaar heeft gezet wordt het naar me toe gezonden. Ik ben benieuwd.

mijn loon was iets meer dan verwacht, dus ik heb zojuist ook de motorset en de schroeven besteld:) dit had er anders echt niet vanaf gekunnen. als de tweede laag beplanking op de romp zit ( week 42 maar waarschijnlijk kan het bij deel 37 ook al...) ga ik de schaalroeren er ook bij bestellen.

waar ik trouwens wel al voor wil waarschuwen ( nogal vroeg maar beter te vroeg dan te laat) is dat het dek volgens de originele bouwwijze vastgeschroefd moet worden met afzichtelijke zelftappende houtschroeven! ( deel 23) het moge duidelijk zijn dat magneten of iets dergelijks hier meer op hun plaats zijn...

Laatst bewerkt:
ik vind het te duur via markus

vooral van iemand van 15jaar

hoe duur is het eigenlijke precies ???

weet iemand al als je het via hactette rc gaat maken hoeveel dat gaat kosten ??

deel 4 komt morgen deel 5 week later enz.

ik maak de myne niet R C te duur .

ik doe het mischien als je het standaard er by kryg van hac.

Ben nieuw op dit forum heb veel interesante dingen gelezen, en ben ook begonnen met het bouwen van de Bismarck, heb 3 afleveringen gekocht bij de plaatselijke tabakzaak, en koop morgen deel 4.
Ik heb al heel lang geen modellen meer gebouwd, maar dit lijkt mij wel een uitdaging.
Zelf wil ik ook de 3 motoren versie bouwen(marcus) maar ik kan geen link naar deze Marcus vinden om eventueel wat te bestellen, kan mij iemand hierbij helpen?
Groetje WielB

klopt ze zijn deze week erg laat
heb deel 4 zelf a gereseveerd word gebelt als die binnen is

Ik Heb deel 4 ook nog niet binnen, maar volgens de boekhandel waar ik ze haal is dit het laaste deel dat om de 2 weken verschijnt, dus vanaf deel 5 iedere week ( hoop ik )
GRT Emiel

De motor is zojuist gemaakt en dan zal deze morgen worden verstuurd vanuit Duitsland. Ik zet wel een foto op het forum als ik hem binnen heb.:thumbsup:

Back