Bouwverslag 1:200 Bismarck

schilderen

Beste Bocdan,
Ik heb net wat foto's van jouw Bismarck gezien en wat mij opvalt is dat er gedeeltes al geschilderd zijn (móóói). Zelf werk ik helemaal volgens de beschrijving en ben dat verven nog niet tegen gekomen, behalve dan de romp en de mast. Doe je dat op eigen initiatief? Ben een redelijk onervaren bouwer als vrouw van 57, maar deze boot lukt me nu best aardig. Het is trouwens een prima model om te maken. Maar die foto's van jou maken mij een beetje in de war:confused:. Heb ik iets overgeslagen? Ben bezig met afl.74.
Vriendelijke groeten,
matador

Matador.

De onderdelen die je in het foto album ziet, zijn in de primer gespoten, dat
doe expres, anders wordt de messing zoo lelijk vooral als je het steeds
op moet pakken, dus eigen initiatief.
De deeltjes heb ik vantevoren ontvet met afwas middel, en dan werk ik
eraan met van die plastic handschoenen, als ik dan klaar ben spuit
ik alles in de primer.
Dus niets overgeslagen, en veel sucses met je verdere bouw.
En je weet het, problemen, zet het op de site.:D

:thumbsup: Gelukkig, dank voor je reactie. Ik heb wat foto's geplaatst bij de albums. De laatste zijn mislukt, dus zal ik dat snel overdoen.

Airbrush

@matador, ziet er aardig uit op de foto's.

Ben zelf vandaag begonnen aan het beplakken van de achterste constructie. Moet eerlijk toegeven dat het beplakken van de wanden met alle luikjes, deurtjes en schotten er al op toch ook wel wat makkelijks heeft. Beide manieren bevallen me wel.

Hoop dat ik morgen wat verder ben en zal dan weer eens een fototje plaatsen.

Verder ben ik op zoek naar een airbrush en kwam langs de volgende set. Heeft iemand ervaring met deze en is het wat of helemaal niks?

Actieset Black Bull Airbrush Starterset 3

Matador,

Je foto´s zien er goed uit, kijk al uit naar de volgende.

Willem1980,
Ik heb geen ervaring met het type wat je opgeeft,

verwisseling.

Hallo mede bouwers.

Het KAN!!, zijn dat bij de volgende uitgaven de nr, 816/817 met 818/819
zijn verwisseld, led dus even goed op voordat je gaat buigen, dat je
het goede onderdeel hebt, ik heb dit van de duitse site, dus het is
mogenlijk dat ze bij Amaty de fout al hebben gecorrigeerd, maar led
even op!
Het zou zonden zijn, je krijgt het onderdeeltje nooit meer mooi recht.:(:(

Jurgen87.

Als het vandaag of morgen niet is aangekomen, zou ik zeker de hulplijn
opnieuw bellen.
Parijs is niet zoo ver hé,??

op heden nog altij niets gekregen, dus heb ik gisterennog maar is terug gebeld, het geld hebben ze ontvangen (waarschijnlijk dat zal wel goed gaan allemaal zon zaken) en de man aan de telefoon met frans accent zei deze week of volgende week... zo blijven we bezig natuurlijk

Zo is goed te zien hoe groot de Bismarck eigenlijk was.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,

Het is rustig op dit lijntje. Wat doen jullie als er een week of drie geen onderdelen zijn voor de Bismarck. Ik ben maar begonnen met het bouwen van een hovercraft. Wel heel iets anders. Wel leuk omdat er van het model geen tekeningen, nauwelijks geschikte foto's en zeker geen technische specificaties zijn. Dus alles zelf uitzoeken tekenen en maken. Ik heb er maar een eigen lijntje van gemaakt:

http://www.modelbouwforum.nl/forums/bouwverslagen-schepen/105735-bouwverslag-hovercraft-srn-super4-new-post.html

Tussendoor bouw ik aan de Bismarck. Daarbuiten vlieg ik met m'n heli, bouw aan een Nautilus (laatste hand aanleggen), functies toevoegen aan m'n Kormoran en teken/rekenwerk aan m'n nieuwe boot. Dus zat te doen als er even geen onderdelen zijn.

Danny

Aan Paul Borsboom

Hallo Paul,

Na 3 weken was ik het al zat om steeds op onderdelen te wachten. Ik ben toen maar aan de Willem-Ruys begonnen.
De bismarck zit nu in een margarine doos, ik ga wel bouwen als alles binnen is, of wanneer ik klaar ben met de Willem-Ruys en de bijbehorende sleepboot.
groeten
Opa jan

www.willem-ruys.nl

Hallo,

Het is rustig op dit lijntje. Wat doen jullie als er een week of drie geen onderdelen zijn voor de Bismarck. Ik ben maar begonnen met het bouwen van een hovercraft. Wel heel iets anders. Wel leuk omdat er van het model geen tekeningen, nauwelijks geschikte foto's en zeker geen technische specificaties zijn. Dus alles zelf uitzoeken tekenen en maken. Ik heb er maar een eigen lijntje van gemaakt:

http://www.modelbouwforum.nl/forums/bouwverslagen-schepen/105735-bouwverslag-hovercraft-srn-super4-new-post.html

Paul,

Naast de Bismarck bouw ik in andere schalen schepen, vliegtuigen e.d., die direct of zijdelings met de Bismarck en WWII te maken hebben. Na lang wachten krijg ik van het weekend een Arado watervliegtuig in 1:48 binnen zoals deze op de Bismarck 4x aanwezig waren. Deze modellen gebruik ik dan weer om de 1:200 exemplaren zo nodig van details te voorzien. In 1:48 heb ik ook een Swordfish tweedekker gebouwd. Daar had de Bismarck ook nogal last van :-D

Hallo vrienden :p ik ben terug en zie dat jullie er al goed er aan door hebben gedaan :p k'zou graag wat foto's van mijn boot willen laten zien :confused: maar het lukt niet meer t'zal later nog eens proberen :rolleyes: maar nu eerst weer wat bouwen ook al is het niet veel :):p:D

Fijn

Christien,

Fijn dat je weer terug bent.
Voor het plaatsen van foto's:
Ga naar gebruikersinstellingen, linksboven in de blauwe balk.
Ga naar het tab: Afbeeldingen & fotoalbums.
Maak een nieuw album.
Selecteer de foto uit Mijn documenten van je computer
upload de foto's (maximaal 3).
Bevestig.
Ga dan naar (terug) naar je reply.
Type eerst een tekst.
Dan een Enter.
klik op foto toevoegen.
Ga naar einde Foto (rechts/onder van de foto).
Toets Enter.
Kies een volgende foto.
Die foto's kun je dan weer selecteren na dubbelklikken, er komt een blauw vlak overheen, en dan copy/paste in je berichten op het forum.
Let op als je foto's uit je albums weghaalt, verdwijnen ze ook uit je forumberichten.

Ik hoop dat je er verder mee komt. Lukt het niet stuur dan even een PB

Laatst bewerkt:
Dank

Wel hartelijken dank nu weet ik weer hoe ik het moet doen zal later dit weekend foto's erop zetten in ieder geval tot later :p:p:p

Terug

Christine,

Wat goed dat je weer de kracht gevonden hebt om met je hobby verder te gaan. Ik ben benieuwd naar je foto's, want daar ontbreekt het wel eens aan op dit forum. Welkom terug...

Achterste opbouw

Heeft weer even geduurd maar hier zijn er weer een paar. Moet bij allebei de opbouwen nog wel wat afwerken en laatste dingetjes plaatsen zoals relingen enzo.

Ben nu druk bezig met de seinpost maar die vergaat me ook wel aardig.

full

full

full

full

full

Hallo Allemaal.

Ik heb een vraag over het zwart maken van messing met een chemie´s
product.
daar is iets voor in de handel, ik dacht van Natronloog, maar ben het
me helemaal niet zeker.
Weet iemand hier iets over, en waar je zoiets kan krijgen.:confused:

foto´s

Christine,

Wat goed dat je weer de kracht gevonden hebt om met je hobby verder te gaan. Ik ben benieuwd naar je foto's, want daar ontbreekt het wel eens aan op dit forum. Welkom terug...

LeoS.

over foto´s in dit forrum zetten, zou ik m´n hand maar eens in eigen
boezem steken, je klaagt over weinig foto´s, maar van jouw Bismarck
zien we ook niets.

Back