Bouwverslag 1:200 Bismarck

@ LeoS,

Hoera het is gelukt :), Dank je wel.

full

Met vriendelijke groet,

Carl

Laatst bewerkt door een moderator:
zwart en andere (RAL) kleuren

In het verleden is er ook al eens gesproken over de te gebruiken verf (airbrush) voor de Bismarck. Heeft ondertussen iemand al een lijst benodigde (RAL) kleuren van bijv. Tamiya of Vallejo?

full

- Gedurende het lange paasweekeinde weer wat tijd aan mijn hobby kunnen besteden.

Hallo Bocdan

De link werkt niet. Emoticon misschien weghalen?

Harold,
Je kunt in de adresbalk gewoon alles achter de laatste slash weghalen doet ie het ook.

Trouwens weet iemand wanneer we weer een zending kunnen verwachten?
Ben langzamerhand weer een beetje bij.

Zending

Harold,
Je kunt in de adresbalk gewoon alles achter de laatste slash weghalen doet ie het ook.

Trouwens weet iemand wanneer we weer een zending kunnen verwachten?
Ben langzamerhand weer een beetje bij.

LeoS,

Als het goed is deze week, maar ik denk i.v.m. de pasen, laat in de week.

zwarten

Schilper.

Als je op de link klikt, moet je daarna op Brouwers producten klikken,
dan zie je links een keuze menu, klik op weathering, en je ziet het
staan,
Het artikel heet Birchwood Casey Brass Black. 90 ml 19.50 euro.
dus niet echt goedkoop.
Ik ben nog bezig met Ghlorix, ben nog niet tevreden, maar meschien
lag het aan het ontvetten.
Maar als je het goed ontvet, wat bij een messing buisje goed gaat,
wordt het perfect zwart, en gaat er niet af.:D

Re: Ral

@Blackdog, hier een lijstje van RAL kleuren die de Bismarck had. Weet niet of je er wat aan hebt.​

Light Grey - RAL No. 7001
Grey - RAL No. 7000
Dark Grey - RAL No. 7024
Red - RAL No. 3010
Redbrown - RAL No. 8013
Black
Teak​

De bovenste link is waar het bovenstaande lijstje vanaf komt. De andere is een omzetlijst van vanalles. Hoop dat je er iets aan hebt.​

THE HOBBY CENTRE

Mooie foto btw​

detailleren

hallo,

iets over details, foto gevonden op internet schaal 1:70.

full

ja mensen zal nog is even een reactie poste, ivm de afstandsbediening, heb gisteren nog maar eens gebeld naar hachette en nog maar is gevraagd achter mijn afstandsbediening want we zijn bijna een maand ver en ik heb nog altijd nx gekregen, de 17e is deze vertrokken vanuit parijs (blijkbaar de andere kant van de wereld voor dit bedrijf) en tot op heden nog altijd niets ontvangen, tegen mij zeiden ze gewoon wachten meneer dit is normaal... jaja wat een service en zolang ik die afstandsbediening niet heb kan ik niet verder want wil eerst dat kunnen passen en alles aanpassen en breken nu het nog kaal model is

pakketje

ja mensen zal nog is even een reactie poste, ivm de afstandsbediening, heb gisteren nog maar eens gebeld naar hachette en nog maar is gevraagd achter mijn afstandsbediening want we zijn bijna een maand ver en ik heb nog altijd nx gekregen, de 17e is deze vertrokken vanuit parijs (blijkbaar de andere kant van de wereld voor dit bedrijf) en tot op heden nog altijd niets ontvangen, tegen mij zeiden ze gewoon wachten meneer dit is normaal... jaja wat een service en zolang ik die afstandsbediening niet heb kan ik niet verder want wil eerst dat kunnen passen en alles aanpassen en breken nu het nog kaal model is

Jurgen87.

Die zullen ze wel per schilpad af hebben gestuurd.

Kleuren (RAL)

@Blackdog, hier een lijstje van RAL kleuren die de Bismarck had. Weet niet of je er wat aan hebt.​

Light Grey - RAL No. 7001
Grey - RAL No. 7000
Dark Grey - RAL No. 7024
Red - RAL No. 3010
Redbrown - RAL No. 8013
Black
Teak​

De bovenste link is waar het bovenstaande lijstje vanaf komt. De andere is een omzetlijst van vanalles. Hoop dat je er iets aan hebt.​

Mooie foto btw​

Willem bedankt voor de informatie. Ik kwam vanavond ook nog deze site tegen (Jens Popp Scale Modell Homepage - Welcome) waar ze ook specifieke kleuren aanbieden voor de "Deutsche Kriegsmarine WWII" met ook alle RAL nummers.

Zo, ik heb de nieuwe lading ook ontvangen. Ik ben nog steeds met de romp bezig en kom aan de rest haast niet toe te druk met mijn werk dus gaat deze lading ook weer in de bewaardoos, tot rustiger tijden.

Nieuwe delen binnen en gelijk begonnen met de verwerking ervan.

Heb de relingen aan stuurboord kant al geplakt en de andere komen morgen of zondag. Morgen ook klussen aan grote boot (25m) dus kijken of ik tijd heb.

Aantal kasten ook al gemonteerd, voornamenlijk aan stuurboord kant achterste opbouw.

Messing delen op bovenste opbouw ook al verwerkt.

Foto's komen snel. :D

onderdelen

Nieuwe onderdelen ontvangen, en gelijk maar een beetje begonnen met
bouwen, al lang genoeg gewacht.
Weer een hoop priegel werk.

G4

hallo bama

G4 is G4 het is een eencomponent poluerethane vernis
tekoop bij voss chemie of een ander polyester bedrijf
gewoon met de borstel aan brengen en klaar
wel net zoveel uit de pot gieten als je nodig hebt in een ander bekertje
want als je het overtollige terug giet dan hart heel de pot uit en dat is zonde van het product

zoek eventjes op G4 op het forum en je zal over deze vernis heel veel vinden denk ik

wat balsa hout betreft veel geluk er mee als je ook met je model wil gaan varen
vernis zit boven op je hout G4 tekt er haast helemaal in en dat is een hemels groot verschil
je krijgt een licht maar stevige romp met deze werk wijze
aan de buitenkant zou ik een glasdoekje met epoxy of polyester zetten
plamuren en schuren tot de romp mooi glad is en dan laagje spuitplamuur om het nog glader te maken en daaarna primer en de laklaag
hier meer uitleg
1-Componenten oplosmiddel-houdende PU hars die reageert op de luchtvochtigheid. G4 is een beperkt UV-bestendige (vergeelt met de tijd), maar uiterst krasvaste, hoogglanzende vernis die bestand is tegen oplosmiddelen en chemicaliën. Wordt tevens als hechtings- en beschermlaag gebruikt.
Verkrijgbaar in 0.5 lt – 1 lt – 5 lt - 10 lt – 30 lt en 200 lt verpakkingen
Als primer voor alle koudhardende kunststoffen (uitz. epoxy) en voor de meeste andere ondergronden zoals hout, beton, metaal en steen. Als bindmiddel voor mortels van kurk, zand of steen of als hoogglanzende vernis. Als verzegeling van schouwen, zodat het roet er niet meer doorkomt. Hardt kleefvrij uit en verstevigt stuivende betonvloeren of vermolmd hout.
Kleur : bruinachtig transparant
Kleur : bruinachtig transparant
Viscositeit : 180 mpa’s
Soortelijk gewicht: ca. 1,0 gr/cm³
Houdbaarheid : 6 maanden in gesloten verpakking
Consistentie : vloeibaar

en hier de website waar je al dit moois kan vinden
<br /> <b>Warning</b>: mysql_result() [<a href='function.mysql-result'>function.mysql-result</a>]: DESCRIPTION_ not found in MySQL result index 22 in <b>C:\apachefriends\xampp\htdocs\Vosschemie.be\ROOT\Manage_Pages.php</b> on line <b>274</b><br /> ::

groetjes raf

@ raf kan ik de G4 gewoon aan de buitenzijde (1e laag) aanbrengen? Of moet ik het aan de binnenzijde van de romp aanbrengen? Moet het ook over de 2e laag worden aangebracht? Ik weet ik loop wat achter maar ben erg druk geweest met verbouwen thuis en heb nu gelukkig weer tijd om me te storten op dit mooie project. Wel al veel tips gezien waar ik zeker iets mee kan én ook ga doen. Raf of iemand anders die mij van de tip kan voor zien aan welke zijde ik het hele gebeuren moet aanbrengen......

Back