Bouwverslag 1:200 Bismarck

wie kan mij helpen aan de kluer rood ral 3010

red.gif

verhogingen

Bocdan,

Op de Revell Bismarck lopen die verhogingen naar onder toe naar 0.
Ze komen dus vloeiend uit de romp om pas bij de bovenkant van de roosters een richel te vormen.

Toch niet helemaal. Bocdan zoals jij het gemaakt heb is het op het model ook ongeveer.
We zouden er echt referentiemateriaal bij moeten hebben.

LeoS.

Dus als ik je goed begrijp, begint de verhoging aan de onder zijde op gelijke
hoogte met de huid van het schip, en gaat dan een beetje schuin omhoog
omdan wat uit te steken.
Als ik het zoo goed heb, wordt het na antwoord van jouw, als nog afgevijlt
Het is een kleine aan passing

Verhogingen

Bocdan ik zou het zo maar ff laten. Misschien dat ik nog wat detailfoto's kan maken. De romp zit nu op een plankje en is wat moeilijk te fotograferen. Anders zouden we wat referentiemateriaal moeten kunnen vinden.

verhogingen

Bocdan ik zou het zo maar ff laten. Misschien dat ik nog wat detailfoto's kan maken. De romp zit nu op een plankje en is wat moeilijk te fotograferen. Anders zouden we wat referentiemateriaal moeten kunnen vinden.

LeoS.

Okay. Ik wacht wel.

Leos,

De aansluiting ziet er heel goed uit. Hoe heb je de aansluiting tussen de roosters en de scheepshuid zo strak gekregen?

Blackdog

Leos,

De aansluiting ziet er heel goed uit. Hoe heb je de aansluiting tussen de roosters en de scheepshuid zo strak gekregen?

Blackdog

Blackdog,

Wat je ziet is niet de Hachette Bismarck, maar een model van Revell in schaal 1:350. Met een aantal mensen van hier hebben we geconstateerd dat de roosters op het Revell model dichter bij de waarheid komen dan dat van Hachette (Bismarck/Tirpitz). Bocdan past zijn 1:200 Hachette model aan aan dat van Revell. Vandaar de foto van het Revell model. Daarop zitten er op een aantal plaatsen verhogingen tussen de roosters.

Was het maar waar

is er een originale foto van de verdikking
hoe komt revell aan die informatie

Kissie,

Er zijn bijna geen foto's van het onderwaterschip en als ze er al zijn zijn er geen details op te zien. Maar misschien heeft iemand nog ergens wat.

Hoe Revell aan z'n info komt is het geheim van de smid. Er is op de werf van Blohm & Voss een model 1:50 van de Bismarck. Ik neem aan dat ze daar ook nog wel originele tekeningen hebben.

Ship Models - German Ships - Bismarck - Blohm & Voss - Part One

Ship Models - German Ships - Bismarck - Blohm & Voss - Part Two

Verdikking

Blohm & Voss heeft een tekeningen map uitgebracht waar deze verdikking
op stond aangegeven.
Deze map kon je bestellen via het Duitse scheepsvaart museum in Hamburg.
Ik heb ze toen gelijk een mail gestuurd dat ik ook zo'n map wilde, nou je
raad het al, dat was zoo vlot weg, ze hadden er nog wel 1000 kunnen ma
ken, maar dat doen ze niet meer.
Ik heb Blohm % Voss nog benaderd of ze een uit zondering wilde maken
voor iemand uit Holland.
Kwam niet in vrage. Jammer had ik graag willen hebben.
Op de tekeningen die ik hier heb liggen staat dat er helemaal niet op.
Maar die bouwer in Liverpool Eng. heeft ze er ook op gemaakt.
Dus waarom deze bouwer niet?

Model Blohm& Voss

Jullie moeten eens naar het model kijken, dan zal je opvallen, dat het niet
de Bismarck is maar de Tirpitz.
Kijk maar eens naar de vuurleiding stans op de achterste opbouw, die had
de Bismarck niet, maar alleen de Tirpitz.

Kissie,

Er zijn bijna geen foto's van het onderwaterschip en als ze er al zijn zijn er geen details op te zien. Maar misschien heeft iemand nog ergens wat.

Hoe Revell aan z'n info komt is het geheim van de smid. Er is op de werf van Blohm & Voss een model 1:50 van de Bismarck. Ik neem aan dat ze daar ook nog wel originele tekeningen hebben.

Ship Models - German Ships - Bismarck - Blohm & Voss - Part One

Ship Models - German Ships - Bismarck - Blohm & Voss - Part Two
Als ik deze foto's bekijk wordt een oude vraag van mij beantwoord.
Het dek ligt bovenop de scheepswand, maar op sommige plaatsen ook daar binnen waardoor de wand een stukje naar buiten uit steekt..
Hierdoor ontstaat een kleine inkeping

Dek

Manado.

Vergeet niet, dat er nog een dek komt, eentje waar de plankjes zijn in geleserd
dat zal ook niet zo lang meer duren.

RC

Nu ik de RC ga inbouwen kom ik tot de ontdekking dat ik een zakje mis wat essentieel is bij de besturing van het model. Het zijn de stel en stiftschroeven en plastic moertjes die je gebruikt om de hefbomen op de servo te monteren. Wat kan ik doen? Wellicht kan iemand mij helpen?

Nu ik de RC ga inbouwen kom ik tot de ontdekking dat ik een zakje mis wat essentieel is bij de besturing van het model. Het zijn de stel en stiftschroeven en plastic moertjes die je gebruikt om de hefbomen op de servo te monteren. Wat kan ik doen? Wellicht kan iemand mij helpen?

Ome Dick,

De leverancier bellen/mailen/bezoeken en na laten bezorgen.

Verdikking

LeoS.

Nog bedankt voor de moeite die je hebt gedaan, de verdikkingen zijn onder
tussen aangepast, het was niet veel werk, dus zoo gebeurt

Spulletjes

Iedereen al de nieuwe delen ontvangen?
We zijn de 100 gepasseerd, nog 39 delen te gaan.
Misschien beter wachten met het aftekenen van de railing gaatjes als het middelste deel van het slabloon er is. Beetje raar dat ze eerst de voor- en achterkant sturen.

Hallo allemaal,
Heb een week nodig gehad om me door de 251 paginas te wurmen, maar het is me gelukt. Ik ben ook de Bismarck aan het bouwen en doe dit met veel plezier. Heb deel 98 binnen en krijg de volgende 4 delen binnenkort opgestuurd. Met het verkrijgen van de delen heb ik nog nooit een probleem gehad, en als er al iets niet goed is, bellen en het word vervangen. Het is jammer dat ik niet eerder hier was, want ik heb heel veel gelezen waar ik wat aan had gehad. Vanaf nu echter blijf ik dit volgen. Voor een ieder die dit schip wil gaan bouwen kan ik alleen maar zeggen, doen.
Het schilderen van het schip doen ik met een kwast, maar denk dat ik het fijne gedeelte toch ga spuiten. Verder wens ik een ieder veel plezier met het bouwen van dit schiterende schip.

Hallo allemaal,
Heb een week nodig gehad om me door de 251 paginas te wurmen, maar het is me gelukt. Ik ben ook de Bismarck aan het bouwen en doe dit met veel plezier. Heb deel 98 binnen en krijg de volgende 4 delen binnenkort opgestuurd. Met het verkrijgen van de delen heb ik nog nooit een probleem gehad, en als er al iets niet goed is, bellen en het word vervangen. Het is jammer dat ik niet eerder hier was, want ik heb heel veel gelezen waar ik wat aan had gehad. Vanaf nu echter blijf ik dit volgen. Voor een ieder die dit schip wil gaan bouwen kan ik alleen maar zeggen, doen.
Het schilderen van het schip doen ik met een kwast, maar denk dat ik het fijne gedeelte toch ga spuiten. Verder wens ik een ieder veel plezier met het bouwen van dit schiterende schip.

Sharky,

Welkom. En probeer zoveel mogelijk te spuiten, das zoveel mooier dan met de kwast.

Back