Bouwverslag 1:200 Bismarck

Bedankt voor de complimenten:worship:

Voor de weathering heb ik inderdaad pigmenten gebruikt. om precies te zijn Tamiya weathering master set C, als ik zo op de site van tamiya kijk zou set B ook nog gekunnen hebben, maar daar is de roestkleur net iets te donker van gok ik...

Danny,

Die setjes gebruik ik ook en ja ik heb ook B en C. Weet jij waarmee je dat spul wat kunt oplossen of losmaken? Ik heb ze al wat langer en het lijkt of de blokjes steeds harder worden. Ik heb ook nog de pigmenten van MIG das poeier en Rembrandt krijtjes om ook poeder van te maken.

De roestkleur van B is inderdaad donker en is de kleur van doorgeroest metaal. Je ziet er op donkere kleuren niet zo veel van. Roest die ontstaat door uitgelopen zeewater is veel beter te maken met de oranje/roestkleur van C.

kruizen

Danny.

De rode vlakken met de kruizen, zijn die gespoten of heb je die geplakt.
Ik zelf heb ze al op het dek geplakt, en dat gaat heel goed.

Complimenten aan Danny

Danny,
Gewoon prachtig gemaakt. Complimenten zeker verdient. Wij moeten nog een paar maandjes verder, maar of ik dan ook zo mooi en vooral strak hekwerk en andere details krijg mag ik hopen. Nogmaals complimenten.

En als je nog meer foto's kan maken vooral van de details wordt ik nog complimenteuzer.

@bocdan

Ik heb eerst twee witte vlakken geschilderd met ietwat verdunde witte acrylverf, omdat het verdund is zie je nog een heel klein beetje de zwarte strepen op het dek er doorheen schijnen ( en dus ook de locaties voor de luikjes op het achterdek).
Ik heb hierna een rond voorwerp ( in mijn geval een potje vissenvoer :rolleyes:) in het midden van het vlak gezet en er een potloodlijn omheen getrokken. Daarna heb ik het rood gewoon uit de losse pols er omheen geschilderd. en het hakenkruis heb ik met wat electriciteitskabeltape gemaskeerd en hierna met wat zwarte verf aangestippeld. Wat ik heb gemerkt is dat je beter uit de losse pols kunt werken vanaf potloodmarkeringen dan dat je afplaktape gebruikt, want de structuur van de dekken zorgt er voor dat de verf direct onder de tape gezogen wordt, daar helpt vooraf blanke lak opstrijken amper tegen...

@paul

zal speciaal voor jou wat nieuwe foto's maken, want ik hou wel van complimentjes :lol:

Hier zijn de nieuwe foto's.
Van dichtbij zien sommige dingen er toch niet zo geweldig uit als ik hoopte, gelukkig valt het op normale afstand allemaal best mee:yes:( de scheepsschroeven worden vervangen door Raboesch schroeven, degenen die ik nu heb zijn beschadigd)

Op de laatste foto zie je de spottersbrug, daar staat een richtapparaat voor het luchtafweergeschut, bij mij zat er ééntje te weinig bij de boekjes dus heb ik deze zelf nagemaakt van hout en karton, bijna niet van origineel te onderscheiden :banana:

Die roze badeend met witte hartjes op de achtergrond was trouwens een verjaardagscadeautje van een paar maffe vrienden van me, verder niet op letten :lol: ( alhoewel, RC projectje misschien?)

dsc02834h.jpg

dsc02835o.jpg

dsc02836si.jpg

dsc02837et.jpg

dsc02838bx.jpg

dsc02839i.jpg

dsc02841gp.jpg

dsc02843r.jpg

dsc02845j.jpg

dsc02846kd.jpg

dsc02847k.jpg

Danny.

Grote klasse wat je ons voorschoteld, zit er met heel veel intresse naar
te kijken, je kan er ten slotte altijd nog wat van leren.
compliment.

Danny,

Mijn complimenten hij ziet er perfect uit, voor mij zal het nog wel even duren voordat het zover is maar ik weet zeker dat hij ook een keer af komt.

Danny !!!! your the man!! wat een prachtig resultaat daar.
Een bron van inspiratie en motivatie:thumbsup:

Het geeft de burger weer nieuwe moed om door te gaan :D

Gefeliciteerd met je resultaat:proost::worship:

met vr gr
senmut :bye:

Bismarck 1:200 statisch
Yamato 1:250 statisch

Ziet er geweldig uit Danny!

Kan iemand mij svp een verwijzing sturen op welke permalink ik de vertaalcode van RAL-kleuren naar Revell en/of Humbrol kan vinden?
Ben al een uur aan het zoeken maar kom er niet uit.
Alvast bedankt!

Groeten
Ton

Ton,

www.vallejo.nl

Hier kan je een folder downloaden waarin je ralnummers kan opzoeken en de daarbij behorende nummers van andere merken zoals revell, humbrol enz.

Laatst bewerkt:
Kleurschema en kleurnummers

Danny,

Kun je aangeven welke kleurschema je heb aangehouden? Als ik het goed heb zijn de kleuren tijdens het korte bestaan van de Bismarck nogal veranderd. Kun je ook de kleurnummers/merk van de door jouw gebruikte verf aangeven. Als ik op de verschillende sites kijk worden veel verschillende kleuren gebruikt. En mijn laatste vraag; worden in de voor ons nog komende nummers aangegeven welke kleuren gebruikt worden?

Laatst bewerkt:
Kleurnummers

Danny,

Kun je aangeven welke kleurschema je heb aangehouden? Als ik het goed heb zijn de kleuren tijdens het korte bestaan van de Bismarck nogal veranderd. Kun je ook de kleurnummers/merk van de door jouw gebruikte verf aangeven. Als ik op de verschillende sites kijk worden veel verschillende kleuren gebruikt. En mijn laatste vraag; worden in de voor ons nog komende nummers aangegeven welke kleuren gebruikt worden?

Hoi Paul,
kijk ook eens op deze site met het kleurschema.

http://www.bismarck-class.dk/paint_schemes/introduction.html

Als ik op de Duitse site kijk (zie onder) dan zie ik dat daar wel kleurnummers vermeld staan, ga er dus van uit dat dat bij ons ook het geval zal zijn.
http://www.subifa.de/heftvorschau/die_bismarck_h137.htm

RAL 7000 (grijs) is Vallejo 71044
RAL 7001 (licht grijs) is Vallejo 71051
RAL 7024 (donker grijs) is Vallejo 71056

Groetjes
Ton

Laatst bewerkt:
Back