Bouwverslag 1:200 Bismarck

rem vloeistof

mors maar eens een druppeltje op je autolak, heb je gelijk een kale plek.
Zo kwam ik ook op het idee.
Wat de samenstelling is weet ik niet, maar het is zeer aggressief.
Maar het werkt. Er staat ook duidelijk op de verpakking dat het verf oplost.
Het heet DOT 4. en is bij iedere autozaak te koop.

Laatst bewerkt:
ankers

Danny.

Heb jij de plastic ankers gebruikt, of heb je nieuwe aangeschaft, ze lijken
zo anders, of is het gezichtsbedrog.
En de schroeven wat heb je daar mee gedaan??

Misschien een beetje laat, maar ik wil ook graag een pluim uitdelen aan Danny Mulders. Grote klasse.

Vraag aan het Forum:
De bouwbeschrijving laat een beetje in het ongewisse of de geleverde dekken al in het vernis gezet kunnen worden. In een van een eerdere levering moest dat wel en bij de latere leveringen stond er niets bij.

Ik vind trouwens dat de bouwbeschrijvingen steeds summierder worden, ligt dat aan mij of valt het jullie ook op.:confused:

Groeten,

Carl:p

Laatst bewerkt:
Dekken vernissen

Carl,

Op bladzijde 119 van de bouwinstructies staat vermeld dat alle nog komende dekbetimmeringen op de zelfde wijze moeten worden afgewerkt.

@Mokey

De dekken zou ik zolang op een donkere droge plaats neerleggen en ze pas te lakken wanneer ze aangebracht zijn/worden op het model om te voorkomen dat ze kromtrekken... ik heb een beetje kleurverschil in mijn dekken omdat er een aantal in het licht hebben gelegen... over dat de bouwbeschrijving steeds summierder word, dit merk je vooral in het laatste boekje, daar zie je op sommige foto's gewoon onderdelen zitten waar verder niet van is gezegd wat ze moeten voorstellen en hoe ze moeten worden aangebracht. Ik heb ze wel gewoon aangebracht natuurlijk.

@bocdan
Ik heb gewoon de plastic ankers gebruikt. De schroeven die er nu onder zitten zijn van lassek, alleen zijn deze beschadigd geraakt, en worden ze niet meer gemaakt omdat er geen vraag meer naar is. Ik heb twee weken een bestelling gedaan voor een setje Raboesch scheepsschroeven bij modelbouwshop Flevoland, maar heb nog niks van ze vernomen...

@Paulborsboom
Ik heb voor het weatheren eerst mijn model helemaal ingespoten met Dullcote van testors. Hierdoor word het hele model mat. Daarna wrijf ik er gewoon voorzichtig wat tamiya weathering master ( set C) op met het meegeleverde sponsje/kwastje. Let hierbij goed op hoe je de weathering er op smeert, zorg dat het komt te zitten op plaatsen die logischerwijs ook op die plek roestig/vies zouden zijn op het grote schip... let hiermee goed op want fout aangebrachte weathering is er haast onmogelijk vanaf te krijgen... Hierna spuit ik het model nog één keer in met testors dullcote.

Mol

Heeft iemand recentelijk nog iets bij Mol Plastic Modelbouw besteld?
En ging dat goed? Het is nu in een keer een Belgisch bedrijf geworden, maar het assortiment is sterk uitgebried. Heb even bij de verf gekeken en zij voeren nu bijna alle gangbare merken met al hun bijproducten, zoals vernis en zo.

Bismarck van RC-varend naar statisch

Hallo,
In verband met de vele kleine details op de bismarck en het vaak ruwe weer en publiek en andere gevaarlijke RC-boten eigenaren heb ik besloten om mijn Bismarck in plaats van RC-varend, statisch uit te voeren.

Laatst bewerkt:
Kan ik heel goed begrijpen, bij mij buigen de vlaggenmasten ook telkens om als ik met het model in de weer ga, en het topje van de hoofdmast heb ik ook al meerdere keren kunnen vervangen....

Ik ontvang net aflevering 116 alle 3 de schroeven zijn geplet,en wat een ankers.Ga
eerst 115 afmaken,en dan maar eens kijken waar ik betere ankèrs en schroeven kan
bestellen.Weet iemand een adres in nederland

vrg visser [Ries]

Ik ontvang net aflevering 116 alle 3 de schroeven zijn geplet,en wat een ankers.Ga
eerst 115 afmaken,en dan maar eens kijken waar ik betere ankèrs en schroeven kan
bestellen.Weet iemand een adres in nederland

vrg visser [Ries]

Ries,

Dat heb ik ook, mijn schroeven zijn ook plat gedrukt.

Ik heb hier mijn plastic schroeven nog liggen, twee ervan zijn niet platgedrukt maar vertonen een witte waas waar ze wel klem hebben gezeten ( de vorm is nog wel goed), en ééntje is nog in perfecte staat.
Iemand interesse?

Ik heb hier mijn plastic schroeven nog liggen, twee ervan zijn niet platgedrukt maar vertonen een witte waas waar ze wel klem hebben gezeten ( de vorm is nog wel goed), en ééntje is nog in perfecte staat.
Iemand interesse?

Ik heb ook nog 2 (zwarte) schroeven van de RC set over.
Heb zelf messing schroeven bij Krikke in Groningen gekocht.

Ton

Hoeveel moest er eigenlijk nog betaald worden voor die RC set? Ik heb de hachette set via Ebay gekocht voor 50 euro, heerlijke deal is dat aangezien alleen de snelheidsregelaar al 100 euro is als je hem normaal in de modelbouwshop koopt... kan me voorstellen dat die set bij hachette zelf iets duurder is...

RC-Set

Hoeveel moest er eigenlijk nog betaald worden voor die RC set? Ik heb de hachette set via Ebay gekocht voor 50 euro, heerlijke deal is dat aangezien alleen de snelheidsregelaar al 100 euro is als je hem normaal in de modelbouwshop koopt... kan me voorstellen dat die set bij hachette zelf iets duurder is...

Ik weet niet wat de RC-set bij Hachette heeft gekost. Ik had al een RC-set dus ik heb losse onderdelen gekocht. Ik heb na de Bismarck nog andere plannen waarvoor ik de RC-Set kan gebruiken. Ik vind wel dat er vanuit Hachette een heel duidelijke(r) waarschuwing had moeten komen dat deze 1:200 met zulke zeer kwetsbare onderdelen eigenlijk niet geschikt is voor gebruik buiten de eigen badkuip. Aan de andere kant als ik dat had geweten had ik waarschijnlijk geen abbonnement genomen op deze toch wel prachtige klus waar ik af en toe met genoegen op zit te schelden.

Laatst bewerkt:
varen.

Paul.

In het begin werdt er ook duidelijk vermeld, dat het ging om een statisch
model, waar eventueel ook mee gevaren kon worden, maar hoe verder
de bouw vorderde, hoe meer je zag dat met dit model eigenlijk, NIET gevaren
kan worden i.v m, de detailering, en daar ben ik het ook wel mee eens.
Misschien niet het varen, dat dat een probleem geeft, maar het kijken,
van de personen met de vingers, dat geeft grote ergenis, en soms wel
ruzies.
Ik vind het goed zo , statisch, kan je je er in uitleven, en als hij klaar is
in de vitrine op de kast.( maar dat weet de vrouw nog niet).

Back