Bouwverslag 1:200 Bismarck

Welkom

Ik ben ook bezig met de Bismarck en kwam deze site tegen met leuke en bruikbare tips tegen ik ben nu bij 121en alles gaat tot nu toe prima. Heb alleen de schroefassen zelf gemaakt door de kunststof uittreders uit te boren en de kokers hier in te lijmen ook de uithouders heb ik van messing buis gemaakt

Welkom bij de Bismarck bouwers,
Ik hoop dat dat je ook wat foto's en andere zaken kan bijdragen en dat we je nog regelmatig terugzien hier.:banana:

lopen

Ik zou de lopen nog niet in de torens lijmen, omdat de vacuum zakken een andere kleur hebben, namelijk wit, kan je dus beter aanbrengen als de lopen nog los zijn.

Toch weer goed nieuws, ik mag de scheepsschroef die ik fout had besteld terugsturen en krijg de goeie er voor in de plaats, zonder dat er nog verzendkosten bijkomen :)
Hoi Danny,
Bijbetalen is niet nodig.
Zie het maar als een stukje service en kerstgedachte

Met vriendelijke groet,
Frank van der Haring
Toch wel vriendelijke mensen bij Modelbouwshop Flevoland, mag gezegd worden. :thumbsup:

Laatst bewerkt:
Ik wil een ieder bedanken ,voor de meedewerking aan deze syte,en iedereen prettige
dagen toewensen,en een goede jaarwisseling.bedankt voor de vele goede tips,ook voor onze Belgische vrienden
met vr groet Ries.

goede wensen

Allemaal een hele fijne kerstdagen, en een heel goede jaar wisseling, en voor het nieuwe jaar, veel modelbouw plezier.
En allen bedankt voor de goede tips, en ondersteuning, op de momenten waar dat nodig was.

iedereen ook goeie kerstwensen.

dat zagen en zaagje inzeten met de figuurzaag gaat moeilyker dan ik dacht.
ik dacht dat het hetzelfde zou gaan als met een decoupeerzaag.

recht zagen en bochten zyn moeilyk.

met myn kleine cirkelzaag zaag veel makelyker.

Figuurzaagmachine

iedereen ook goeie kerstwensen.

dat zagen en zaagje inzeten met de figuurzaag gaat moeilyker dan ik dacht.
ik dacht dat het hetzelfde zou gaan als met een decoupeerzaag.

recht zagen en bochten zyn moeilyk.

met myn kleine cirkelzaag zaag veel makelyker.

Ja, Timberwolf, alle begin is moeilijk, zeker figuurzagen in bochten vereist heel veel oefening, vooral de scherpe bochten. Je moet als het ware ruimte maken voor het zaagje. Ik heb weleens zaagjes gezien die rondom kunnen zagen wel heel duur geloof ik. Veel oefenen en dan komt het vanzelf.

En allemaal prettige feestagen toegewenst.

Laatst bewerkt:
Als eerste de beste wensen aan een ieder.:xmas:

Zijn er meerdere mensen die misschien de nieuwe delen nog niet hebben gehad? Ik heb namelijk nog niks gekregen...:(

Hallo Bismarck bouwers,

Ook van mij prettige feestdagen, pas op met vuurwerk, denk om de modelbouwvingers!!!

Toch nog een tweetal vraagjes aan het form:
Ik gebruik vallejo primer en breng deze met de kwast aan. Ik heb het gevoel dat deze niet goed hecht aan de metalen delen. Het ontvetten van deze metalen delen met al hun details in een zeepsopje lijkt mij niet van toepassing.

Bij mij passen de lopen niet goed. De bolletjes(zoals ze in de beschrijving worden genoemd) zitten volgens mij niet op dezelfde hoogte als de gaatjes achterin de toren.

Weten jullie een oplossing voor deze probleempjes?

Kerstgroeten,

Carl

kanon lopen

hallo mokey
bij mij pasten de kanon lopen ook niet
ik heb zelf de bolletjes er af gesneden dan passen ze perfect
ik gebruik primer all grund van de merk sudwest maar eerst ontvetten
met alcahol de flesjes kun je kopen bij etos of kruitvat
ik doe ontvetten met een zacht kwasje

Hallo Bismarck bouwers,

Toch nog een tweetal vraagjes aan het form:
Ik gebruik vallejo primer en breng deze met de kwast aan. Ik heb het gevoel dat deze niet goed hecht aan de metalen delen. Het ontvetten van deze metalen delen met al hun details in een zeepsopje lijkt mij niet van toepassing.

Bij mij passen de lopen niet goed. De bolletjes(zoals ze in de beschrijving worden genoemd) zitten volgens mij niet op dezelfde hoogte als de gaatjes achterin de toren.

Weten jullie een oplossing voor deze probleempjes?

Kerstgroeten,

Carl

Carl,
Ontvetten met alcohol werkt bj mij met vallejo primer heel goed. Ik denk dat het niet uitmaakt of je kwast of spuit. Je krijgt wel een mooier resultaat bij spuiten.

Ik ben nog niet zo ver met de kanonnen. Misschien na deprettige kerstdagen.

Kerstmis

Kerst is heel fijn,
Dan wil je het liefst dicht bij elkaar zijn.
Knus met je familie en vrienden bij de open haard,
En het maken van een lekkere kersttaart.
Gezellig al die cadeautjes onder de boom,
ctree.gif

Daar is toch een mooie wensdroom.
De boom mooi versiert in de hoek,
En bij kerst hoort ook een speculaaskoek.
cooking.gif

Er zijn ook hele leuken kerststallen,
En verschillende kleuren kerstballen.
Een aantal keren per jaar sneeuwt het,
frosty.gif

Dit zorgt voor dikke pret.
Bij het ontbijt lekker sinaasappels uitgeperst
En wens iedereen een fijne en warme kerst!!!
cold2.gif

Skip 67.
banana.gif

Hoi allemaal,
Ik ben een tijdje niet meer op dit forum geweest.Doordat ik een deel
Ik zit nu met een romp die dicht is en wat dek en boven bouw die in elkaar is gezet.
Voor mij nooit meer zo’n wekelijkse bouw doos.
beschadigt had. Ik heb toen een nieuw deel besteld bij Primera. Volgens de verkoper was dat geen probleem binnen 2 a 3 weken moest het in huis zijn.
Er gingen weken voorbij maar het deel was er nog steeds niet ondertussen heb ik wel steeds de nieuwe delen meegenomen. Maar ik ben er niet aan begonnen in afwachting
van het desbetreffende deel. Ik wou toch stapsgewijs het pakket afmaken aangezien het me eerste grote bouw project is.
Ongeveer 3 weken geleden was ik het zat dat deel (36) nog steeds niet binnen was en had zoiets van neem het hele zwikkie maar terug.
Ik kreeg van de verkoper van Primera het telefoonnummer van de verkoper om zelf maar eens contact op te nemen.
Pffffffffffff wat een vent zeg was zeker vroegen marktkoopman geweest zo klonk ie aan de telefoon.
Maar met al en al ik stond erop dat ie alles terug nam maar er was geen woord tussen te krijgen. Hij zou me tegemoet komen door 2 delen gratis te geven “of ik daar op zit te wachten”.
Uiteindelijk heb ik maar ja gezegd en het zou de week erop bij Primera liggen.
Hahahhahaha ik met volle moet er naar toe en .................................... het verkeerde deel. Het waren de plankjes om de romp te maken, hij had zeker nog een baal van die plankjes liggen!
Nu net ben ik uit nieuwsgierigheid even het bouwforum op gegaan hoe het er nu allemaal uit ziet. TOP hoor wat ik zag aan foto’s.

Mensen allemaal prettige feestdagen
en alvast een prettig uiteinde

gr Jimmy

Back