Bouwverslag 1:200 Bismarck

Onderdelen

Hoi,

Heeft iemand onder jullie uit boekje nummer 115 misschien de volgende onderdelen over,uiteraard tegen een vergoeding,het zijn de nummers 1108 en 1110.

Skip.

P.S. Heb ze gevonden,dus laat maar.

Laatst bewerkt:
Hallo medebouwers,

Vanmiddag op Discovery world was er weer een documentaire over de Bismarck van James Cameron. Met mini onderzeeers ook in de romp beelden laten zien. In een van de hangars stond nog het wrak van een vliegtuig. Volgens de beelden was de pantsergordel wel beschadigd maar nergens doorboort! Wel heel veel inslagen op de bovenbouw. De torens liggen op hun kop ergens in de buurt, ook de admiraalsbrug ligt op zijn kop. Echt een antwoord op de vraag of Bissie door de engelsen is gezoneken of dat de duitsers het zelf hebben gedaan is er dus nog steeds niet. De duitse overlevenden die mee waren zijn er van overtuigd dat zij het zelf hebben gedaan!

Misschien was de documentaire al eerder geweest maar ik had hem nog nooit gezien en zeker niet met deze scherpe beelden.

Theo

ik heb de kartonen bouwbeschryving en onderdelen van de uss missouri.

ik wil de romp in hout bouwen, met het karton als mal.

waar kan ik het beste het hout kopen en welk soort.
en ik wil een decoupeerzaag kopen, welke een hand of tafelmodel.

en merk , ik dacht proxxon.

goede keus

ik heb de kartonen bouwbeschryving en onderdelen van de uss missouri.

ik wil de romp in hout bouwen, met het karton als mal.

waar kan ik het beste het hout kopen en welk soort.
en ik wil een decoupeerzaag kopen, welke een hand of tafelmodel.

en merk , ik dacht proxxon.

Timberwolf.

Dat is een enorm schip, langer dan de Yamato, maar niet zoo breed.
Je idee is heel goed, dat doe ik ook zoo.
Gebruik vliegtuig triplex, dat is het beste en je kan het in een halve
mm krijgen, zoek maar eens op internet, ik dacht dat er een hele goede
in Arnhem zat,
Proxon is een heel goed merk, heb ik zelf ook, en gebruik het al jaren
naar tevredeheid,
Kies voor een tafel model als je genoeg ruimte hebt, dan heb je beide handen vrij, heb je niet genoeg ruinte, net als ik, gebruik dan een hand machine.
Hou me op de hoogte van de bouw, ik wou zelf ook zo iets gaan bouwen
Het kartonnen model licht hier al.

Laatst bewerkt:
hallo bocdan by praxis hebben ze populieren triplex van 4 mm .
mooi voor de rompdelen het kost 30 euro voor een plaat van 122 by 250 cm.

boekwerk

bocan de boot is 135 cm 33 cm hoog en 17 cm breed.
het bestaat uit 6600 onderdelen en het boekwerk is 36 blz.

en ik heb ook alle extra onderdelen by gekocht zoals kanonslopen,spanten enz.

je kan niet alles omzetten naar hout zyn ze te klein voor.
hier is de link naar het boekwerk.

modellservice - der Kartonmodellshop - US-Panzerschiff USS Missouri (Bauzustand 1944) 1:200 übersetzt

Hallo Timberwolf.

Ik heb het boekwerk bij de zefde uitgever gekocht, moet nog wel terzijnertijd de rest bij kopen, daar heb ik nog even de tijd mee.
Ook de FUSO en de YAMATO, heb ik nog liggen van die firma, dus je ziet nog veel te doen.
Dat triplex van de Praxis, is voor de spanten prima, maar ga je de opbouw maken, zou ik toch beter triplex nemen.
sucses met de bouw, maak foto´s!!

Je moet eens Uss Missouri op internet in toetsen, moet je zien wat je dan voorgeschoteld krijgt.

Laatst bewerkt:
weet ik bocdan,en nog leuker ik heb op het originele schip gelopen.

en op een van de kanoslopen gezeten.

ik was in 1995 in de usa en het schip lag in de haven stad bremington.

hy legt nu helaas in hawai.

video bismarck

Tip,
Als je in google zoek naar: Bismarck van James Cameron kan je verschillende filmpje zien.

hoi,
dat klopt, paar jaar geleden is die uitzending ook eens geweest. Ik heb het opgenomen en op dvd gezet, dus...als je het wil hebben, roept u maar;)

vr gr
senmut:bye:

Bismarck 1:200 statisch
Yamato 1:250 statisch

Bouwen

Bismarckbouwers, jullie kletsen lekker veel, en ik vind het leuk om te volgen, maar maar het zo leuk zijn het getob..en het resultaat...wat vaker op foto's te zien, scheelt veel tekst en het oog wil ook wat
Succes,
Hawser

Beste Hawser,

Kijk eens bij verschillende mensen. Er staan echt leuke foto's van verschillende stadia van de bouw.:roll: Heb jij trouwens zelf ook geen foto's geplaatst of bouw je zelf niet?

:xmas:Verder wil ik alle bouwers heel fijne kerstdagen en een geweldig 2011 wensen.:celebrate: Na alle kerstversiering in het nieuwe jaar met frisse moed aan de laatste lootjes beginnen.

Matador

Laatst bewerkt:
bocdan welke proxxon decoupeerzaag tafelmodel is aan te raden.

de gewoone van ongeveer 125 euro of de dsh 2 speed van ongeveer 175 euro.

kiezen

bocdan welke proxxon decoupeerzaag tafelmodel is aan te raden.

de gewoone van ongeveer 125 euro of de dsh 2 speed van ongeveer 175 euro.

Beste Timberwolf.

Als je toch kan kiezen, en het geld er voor hebt, zou ik de 2 speed nemen
Het kan altijd van pas komen, die tweede snelheid.

28092.jpg

Laatst bewerkt:
lucht opname

Er zullen er niet veel zijn, die deze foto van de Bismarck kennen, heel goed is te zien hoe de kleuren verdeling op het schip zijn.
Je ziet goed dat niet alles licht en donker grijs is, sommige delen zijn volgens mij wit.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Gaatjes boren

Hallo,
Gisteren in Brussel geweest, beetje koud. Maar daar een winkel gezien met duizenden modelautotjes. Ik kreeg bijna de behoefte om overstappen naar modelauto's ipv modelboten.
Maar ik heb een vraag. Welke boormachientjes en boren gebruiken jullie bij het boren van die gaatjes in de bijboten de relingen etc. Ik gebruik nu een handboortje en een machientje van Dremel. Ik vind het allebij niet goed en vlot werken. Hoe doen jullie dat.

boren

Hallo,
Gisteren in Brussel geweest, beetje koud. Maar daar een winkel gezien met duizenden modelautotjes. Ik kreeg bijna de behoefte om overstappen naar modelauto's ipv modelboten.
Maar ik heb een vraag. Welke boormachientjes en boren gebruiken jullie bij het boren van die gaatjes in de bijboten de relingen etc. Ik gebruik nu een handboortje en een machientje van Dremel. Ik vind het allebij niet goed en vlot werken. Hoe doen jullie dat.

Beste Paul.

Ik heb zo´n hand boormachientje wat je op en neer moet pompen,
hij is heel klein, past in je hand,kijk eens op blz 27 permalink 3961 daar heb ik een foto geplaatst, hij voldoet prima, en hele kleine boortjes van 0.20mm af, die breken wel snel, dus koop er een paar meer.
Ik heb daarmee alle gaatjes geboord.
En dan heb ik nog een machine van Bosch, een kleine, die kan je 1 omwenteling laten maken, dat werkt perfect, en ik gebruik hem ook heelveel.

Laatst bewerkt:
bocdan die proxxon links/plaatje werken niet.

ik gebruik een oude 12 volt minicraft mini boormachine.

ik heb ook een 2de hands dremel op 220v maar die maakt te veel herrie.

Back