Bouwverslag 1:200 Bismarck

beladings merken

Hallo Bocdan

zie het opbouwend maar ik heb nog nooit een oorlogsschip gezien met beladingsmerken bovendien bij vertrek van de bismarck had het merk onderwater gezeten want ze vertrok te zwaar.
Desa.

Als ik jouw was zou ik eerst eens in de documentatie kijken, die je bij de
bouw kijgt.
Op sommige foto´s is duidelijk te zien waar de dieptemerken zitten.
En als ze onderwater zouden hebben gezeten, zoals je zelf zegt, zitten ze er wel op, hoe moet je anders weten of het schip te zwaar is.

Laatst bewerkt:
Hallo Bocdan

Het gaat niet om de diepgangsmerken het gaat om de beladingsmerken oftewel het plimsoll merk vraag je jezelf maar eens af waarom een plimsoll merk op een schip zit.

grt Desa

Hallo Bocdan

zie het opbouwend maar ik heb nog nooit een oorlogsschip gezien met beladingsmerken bovendien bij vertrek van de bismarck had het merk onderwater gezeten want ze vertrok te zwaar.

Plimmsolmerk zal inderdaad nooit op de Bismarck gezeten hebben; Dat is een teken wat te maken heeft met de maximaal toegestane diepgang voor een handelsschip. Verzekeringskwestie, o.a. verplicht gesteld door Lloyds.

Diepgangsmerken wel. Hier een foto van het schip bij de indienststelling:
Bundesarchiv_Bild_101II-MN-1361-16A%2C_Schlachtschiff_Bismarck%2C_Indienststellung.jpg

Als deze tijdens Rheinübung erop gezeten hebben, zouden ze juist goed zichtbaar geweest zijn, want de Bismarck vertrok te licht.
Zowel in Gotenhafen als in Bergen had ze niet gebunkerd.
Pas na de Slag bij IJsland, na een treffer van de PoW in het voorschip lag ze daar diep doordat er diverse brandstoftanks doorboord waren en vol zeewater liepen.

Laatst bewerkt:
diepgangmerken

Desa en Roel

Okay, ik begrijp het, ben overstag, en haal de plimsoll merken er af, maar nogmaals bedankt voor de opmerksaamheid, zo bouw je een geschiedenis
correct model.
En daar is deze discussie voor nodig.

Vandaag mijn missende delen 118 t/m 121 ontvangen. Waren ze behoorlijk snel mee moet ik zeggen.

Zal eens van het weekend kijken of ik iets kan doen. Vandaag gaat niet meer gezien ik morgenvroeg, 04:45, gezellig naar Neuss, Duitsland mag.

Lang leven de gekantelde tanker =P

Airbrush

Hallo Bismarck bouwers,

Wie kan me vertellen welke airbrush set ik nodig heb en wat voor soort naald, om mijn bismarck te spuiten, en de onderdelen hiervan,
Graag hoor ik het van jullie,

Bocdan, ik heb nog steeds geen foto's gemaakt van hoe het momenteel staat met mijn schip, ik loop gigantisch achter, ben op dit moment bezig met nr 78, en heb er nog zoveel liggen, maar zal het spoedig gaan doen,

Groet Louis

een goedendag weet iemand hoe ik foto's hierop deze site kan krijgen ik weet namelijk niet hoe da moet ,

alvast bedankt groeten marv .

goedendag

Ad Bakker bedankt voor het filmpje .
full

hier een paar foto"s van mijn sloepen .
ze zijn nog niet helemaal perfect want moet nog met een penceel ligtjes langs de randen op.

full

full

hopelijk vindt u het wat
groeten marv

Laatst bewerkt door een moderator:
modelbouw beurs

Hallo ieders,

Wat ik me afvraag, zijn er leden hier die wel eens naar een modelbouw beurs gaan, en zo ja, waar en wanneer,

Groet Louis

hoi, 19,20 feb. is een beurs in goes zeeland. is bereikbaar met de trein . ik ga hier heen , per trein

in apri/ mei een hele groote beurs in dortmund duitsland heb je een auto voor nodig,

voor deze ik heb geen auto.

Beursgang

Louis,

Waarschijnlijk ga ik naar de Beurs in Goes. Ik woon daar vlak bij.

Ik zal waarschijnlijk ook wel gaan. Volgens mij is dit de grootste en beste Beus in Nederland. Altijd wel een leuk stukje gereedschap te vinden, of een leuk bouwmodelletje. Wel een beetje druk vorig jaar.

Ik heb maar weer wat foto's geplaatst en nu ga ik toch geloven dat het me gaat lukken om het bootje af te bouwen.
Er komt eindelijk een model in al die onderdeeltjes waar ik geen notie had wat en waar ze voor waren. ;)
Nog 16 afleveringen te gaan, zal het missen na bijna 3 jaar.
Groeten,
matador

modelbouw beurs

Ik zal ook binnenkort gaan, maar waarschijnlijk naar utrecht is voor mij wat dichterbij, goes is een beetje ver weg vanuit denbosch

Groet Louis

foto´s

Ik heb maar weer wat foto's geplaatst en nu ga ik toch geloven dat het me gaat lukken om het bootje af te bouwen.
Er komt eindelijk een model in al die onderdeeltjes waar ik geen notie had wat en waar ze voor waren. ;)
Nog 16 afleveringen te gaan, zal het missen na bijna 3 jaar.
Groeten,
matador

Hallo Matador.

Ik heb je foto album zitten bekijken, en ik moet zeggen, gaaf, die foto´s, ziet er heel mooi uit, is niet te zeggen dat er een beginneling aan het werk is, ik vind het goed en mooi strak.
kompliment!!.

Hallo Matador.

Ik heb je foto album zitten bekijken, en ik moet zeggen, gaaf, die foto´s, ziet er heel mooi uit, is niet te zeggen dat er een beginneling aan het werk is, ik vind het goed en mooi strak.
kompliment!!.

Bocdan, dank je,

Het betekend wel iets voor me om van een ervaren bouwer zo'n compliment te krijgen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik best ook wel een beetje trots ben :oops: ,maar het is zo ontzettend leuk om te doen, dus dan probeer je het zo netjes mogelijk.

Back