Bouwverslag 1:200 Bismarck

goeienavond
ik ben nieuw op deze site .
zelf bouw ik ook de Bismarckvan hachette .
ik heb alleen op deze site gekeken naar discussie''s en berichten en het leek me sowieso wel handig om me aan te melden .
ik ben nu zelf bij deel 124 die ik vandaag heb afgemaakt .

groeten marv.

goeienavond
ik ben nieuw op deze site .
zelf bouw ik ook de Bismarckvan hachette .
ik heb alleen op deze site gekeken naar discussie''s en berichten en het leek me sowieso wel handig om me aan te melden .
ik ben nu zelf bij deel 124 die ik vandaag heb afgemaakt .

groeten marv.

Welkom op dit mooie forum. Kijk ook eens bij de fotoalbums en misschien kan je zelf ook foto's plaatsen? Altijd leuk om te zien hoe anderen aan het bouwen zijn.
Nog 17 delen en dan zit het er op:banana:. Was een erg lang project, maar wel met een mooi resultaat (hoop ik) :roll:

nieuw

Marv.

Welkom op deze site, we hopen in de korte tijd dat het project loopt nog veel van je te horen.
En aarzel niet als je een probleem hebt, om het hier voor te leggen, met z´n allen komen we er wel uit.

hallo bedankt voor de reactie's
ik zal binnekort wel foto''s gaan plaatsen ze zullen niet al te best zijn want er is laatst ingebroken bij mijn opa waar ik de Bismarck bouw waardoor door een zielige actie de opbouw op de grond is gegooid met als gevolg dat al de messing onderdelelen zijn afgebroken of verbogen ik baal hier og steeds van maar het weerhoud mij er niet van om gewoon door de bouwen ,
ik heb grotendeels alles wel weer recht gebogen maar toch blijf je schade zien ,ik blijf er steeds aan werken om hem weer te krijgen als voor de inbraak.

groeten marv

verf verschil

Weet iemand het verschil tussen de spuitbussen verf van de bouwmarkt en die van de hobbywinkel? Is die verf soms dunner dus beter om te gebruiken?:confused:
Ik heb voor de grondverf gewoon een grijze spuitbus bij Praxis gehaald, maar twijfel nu toch bij het aflakken.:(

Groeten,
matador

schade

hallo bedankt voor de reactie's
ik zal binnekort wel foto''s gaan plaatsen ze zullen niet al te best zijn want er is laatst ingebroken bij mijn opa waar ik de Bismarck bouw waardoor door een zielige actie de opbouw op de grond is gegooid met als gevolg dat al de messing onderdelelen zijn afgebroken of verbogen ik baal hier og steeds van maar het weerhoud mij er niet van om gewoon door de bouwen ,
ik heb grotendeels alles wel weer recht gebogen maar toch blijf je schade zien ,ik blijf er steeds aan werken om hem weer te krijgen als voor de inbraak.

groeten marv

Marv.

Als er onderdelen kapot zijn, kun je altijd hier vragen of iemand die onderdelen dubbel heeft, en of je die kan krijgen, meestal gaat dat heel goed, en kom je zo, weer aan goede delen.
Ik heb ook nog wat onderdelen voor je.

verf

Weet iemand het verschil tussen de spuitbussen verf van de bouwmarkt en die van de hobbywinkel? Is die verf soms dunner dus beter om te gebruiken?:confused:
Ik heb voor de grondverf gewoon een grijze spuitbus bij Praxis gehaald, maar twijfel nu toch bij het aflakken.:(

Groeten,
matador

Matador.

De verf die je bij de praxis koopt is zeker goed, maar meestal zit er achter de spuitbus teveel druk, en dan spuit je teveel verf op de details, en dat is zonden.
En om de prijs hoef je niet te veranderen, meestal zijn de hobby winkels een stuk duurder, maar gebruik wel de zelfde soort verf achter elkaar, sommige soorten kunnen elkaar niet verdragen.
Spuit hele dunnen laagjes over elkaar 2 of drie zal wel voldoende zijn,
en hou de afstand aan, zo´n 30 cm, dan gaat het goed.
succes.

spuiten

Ik heb van het wekend de romp gespoten, boven de waterlijn, woensdag spuit ik het onderwater schip, en dan is hier de romp klaar.
Dan ga ik me helemaal wijden aan de opbouw, die nu in de primer staat.
Hopend is de romp gelukt, hij zit nog achter het afplaktape, en dat kan er pas af als de rest is gespoten.
Foto´s volgen.

verf

Bocdan,

Bedankt voor de informatie. Ik blijf nu gewoon maar de Praxis spuitbussen gebruiken, als ze uiteraard de goede nummers hebben:Fade-color.

Gr.matador

Hier alvast een foto van de zoeklichten
full

full

full

Het gevechtsdek en de schroeven.

Laatst bewerkt door een moderator:
weer verf

Waar kopen jullie de spuitbussen, ral 7001 en ral 7024? Of welke vervangers zijn er te koop en vooral WAAR?? Ik woon in een wereldstad, Rotterdam, maar zou dus niet weten waar ik die verf moet kopen.:bad-words:
Ik wil graag verder maar lukt me nu dus even niet.

verf

Waar kopen jullie de spuitbussen, ral 7001 en ral 7024? Of welke vervangers zijn er te koop en vooral WAAR?? Ik woon in een wereldstad, Rotterdam, maar zou dus niet weten waar ik die verf moet kopen.:bad-words:
Ik wil graag verder maar lukt me nu dus even niet.

Matador.

Geen paniek, de ral nr 7001 en 7024 zijn niet overal te krijgen.
Ik zelf spuit met LiveColor, dat is water gedragen verf, en heel goed,
je hoeft het maar een heel klein beetje te verdunnen, en dekt perfect.
Ik bestel dat bij Mol plastic modelbouw , daar hebben ze setjes met al de kleuren die je voor de Bismarck nodig hebt, zelf heb ik ook zo´n setje gekocht, er zitten 6 kleuren in.

Matador.

Ik bestel dat bij Mol plastic modelbouw , daar hebben ze setjes met al de kleuren die je voor de Bismarck nodig hebt, zelf heb ik ook zo´n setje gekocht, er zitten 6 kleuren in.

Gekeken, gezocht en besteld.
Bedankt, je bent geweldig.:worship:

Gr.matador

bestel no.

Matador.

hallo Bocdan
kan je mij het bestel no doorgeven van de verfset

vrg Ries [visser]

een goededag .

allereerst bocdan bedankt voor het geweldige aanbod maar de delen zijn alleen verbogen .(gellukig)

maar ik heb een vraag weet iemand welke kleuren grijs ik moet gebruiken als ik de Bismarck ga spuiten/verfen .
ik wil hem graag in zijn atlantische versie kleuren Zoals hij missie Rheinubung begon en eindigde.

alvast bedankt .

groeten marv

verf

hallo Bocdan
kan je mij het bestel no doorgeven van de verfset

vrg Ries [visser]

Hallo Ries en Marv

Hier heb ik voor jullie de naam en het nr van de verf set.
MODELCOLOR CS 09. te bestellen bij MOL plastic modelbouw,
Als je op de site bent, links onderaan op verf en verweren klikken,
daarna op Live color sets, dan zie je hem in het rijtje staan, kosten 17.50 euro, maar dan heb je ook alle kleuren.
In het zelfde rijtje staat ook een kleuren set voor de Arado, maar dan moet je wel SET 1 kopen, daar zitten de goede kleuren in, set 2 is voor een andere streek.
Ik hoop dat jullie hier genoeg aan hebben, anders hoor ik het wel.
Oh ja!! de verf met gedisteleerd water verdunnen en NIET TE VEEL.
Als je het potje opendoet, moet je het water bijvullen, tot ongeveer 8mm onder de rand, potje dicht en goed schudden, dan spuit hij het best, en dekt uitstekend.
succes!

neus

i.v.m. het geplende spuiten, heb ik zelf maar de neus er op gezet, ik moet wel zeggen, absoluut geen probleem, ik snap niet waarom Amaty zolang moet wachten, maar goed een beetje bijschuren en het was inoorde.
Hier een foto .
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Back