Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
LeoS
Voor een schild hat je hier eens moeten kijken, 7 euro.
Beste Paul
Ik ben een kleur tegen gekomen, die niet in je lijstje staat, en wel ral 7000, het is de kleur die op de peilkappen moet komen, alleen de boven zijde.
Welke grijs is het??
LeoS.
Die loopjes die daar bij zaten, zijn gewoon af geknipte draad.
Als je nu echte gedraaide loopjes wild hebben, speciaal voor de Bismarck,
moet je hier eens op kijken.
modellservice - der Kartonmodellshop
voor een paar euro's heb je een hele zak(je) vol, en ze zien er uit als echte lopen.
Hallo allen,
Ik ben nieuw op dit forum, dus vergeef mij eventuele fouten.
Ik ben dus ook bezig met de Bismarck en ga gebruik maken van de kunststof romp van Volker Engler.
Heeft iemand ervaringen hiermee. Zo ja, dan zou ik graag willen weten wat voor aanpassingen ik hiervoor moet doen. Ik bedoel dan aanpassingen zowel voor de romp als voor het dek. Ik weet namelijk ook niet of ik nog spanten in de romp moet bouwen. Als reaktie zou ik kunnen verwachten dat ik dan hiervoor maar even contact met de heer Engler zou moeten opnemen.
Dit leek mij even handiger, aangezien je dan een onduidelijk mailtje terug kan verwachten, waar je misschien ook niet alles van snapt.
Ik hoop dus dat een van jullie mij een paar tips kan geven.
Met vriendelijke groet,
Henk
In een van de volgende afleveringen moeten we stukjes messingdraad tegen de romp lijmen. Dat moeten trapjes voorstellen. Volgens mij een hele kwetsbare oplossing. Ze vallen er zo af als je je boot oppakt. Ik heb messing 'krammetjes' gemaakt uit dun messingdraad.
Hallo Leo,
welke dikte heb je hiervoor gebruikt?
Gr
Ton
In een van de volgende afleveringen moeten we stukjes messingdraad tegen de romp lijmen. Dat moeten trapjes voorstellen. Volgens mij een hele kwetsbare oplossing. Ze vallen er zo af als je je boot oppakt. Ik heb messing 'krammetjes' gemaakt uit dun messingdraad.
Hallo Leo,
welke dikte heb je hiervoor gebruikt?
Gr
Ton
Ton,
0,35 mm, beetje dik, maar er zijn wel meer dingen een beetje te groot voor 1:200. Meet de gaatjes in de geperforeerde vloerdelen maar es na en de traanplaat. Volgende keer krijgen we draad van Hachette ik denk dat dat ook niet veel dunner zal zijn dan wat ik gebruikt heb.
Hallo LeoS,
Ik verbaas mij ook over de bouwvolgorde van ons project. Ik heb hier een doos vol met allerlei onderdelen en half afgebouwde onderdelen en er is nog niets af.
Nu ook weer, zijn we met de geschutskoepels bezig. Zit er maar voor 1 toren, periscopen bij. Dus kan nu maar 1 geschutstoren verven. en gaan we weer verder met de kleine torens.
Ik snap hier echt niets van. Maar het bouwen blijft leuk om te doen!!
Groetjes Carl