Bouwverslag 1:200 Bismarck

waar kan je ze in nederland krygen die klemmen.

Bij de volgende link http://www.hobby-en-modelbouw.nl/. Dan zoeken naar klemmenset nummer
HM72.168. Daar
kun je ze ook bestellen voor € 23,50 per 10 stuks :puppydogeyes:. Ik had ze in Engeland besteld (2 setjes, 20 stuks dus) voor € 27,50 :banana:inclusief verzendkosten. Lijkt me dan wel even waard om dan aan de andere kant te gaan bestellen. Betalen kun je met paypal.
Succes.

Laatst bewerkt:
Hallo Bismarckbouwers,
Bij deze wil ik me voorstellen, Ik ben Kois, en een onervaren modelbouwer die met de Hachette Bismarck begonnen is. Met veel plezier de eerste 7 delen in elkaar gezet, mede door het lezen vandit forum. Denken jullie dat het mogelijk is om de Hachette inbouwset te nemen en met een derde as en schroef, die dan niet werkt, hem op schaal kan bouwen?

Hallo Bismarckbouwers,
Bij deze wil ik me voorstellen, Ik ben Kois, en een onervaren modelbouwer die met de Hachette Bismarck begonnen is. Met veel plezier de eerste 7 delen in elkaar gezet, mede door het lezen vandit forum. Denken jullie dat het mogelijk is om de Hachette inbouwset te nemen en met een derde as en schroef, die dan niet werkt, hem op schaal kan bouwen?

Als eerste welkom. Het lijkt mij niet dat zoiets goed kan zijn voor de Bismarck als je er een RC van wilt maken. Als je er géén RC van wilt maken dan kun je natuurlijk gewoon die 3e as erbij zetten.

Bij de volgende link Hobby en Modelbouw. Dan zoeken naar klemmenset nummer
HM72.168. Daar kun je ze ook bestellen voor € 23,50 per 10 stuks :puppydogeyes:. Ik had ze in Engeland besteld (2 setjes, 20 stuks dus) voor € 27,50 :banana:inclusief verzendkosten. Lijkt me dan wel even waard om dan aan de andere kant te gaan bestellen. Betalen kun je met paypal.
Succes.

ik kan het nier vinden hoor

Tijsie,

gewoon zoeken op klemmenset.
vooruit, ik zal je betere hint geven, zoek naar hm72.168 en presto

Deze zijn van aluminium, en die uit Engeland van plastic

greetz Paul

BTW BAMA100904, had je nog wat aan de foto ??

Tja zonder foto's word het ook niks

l_8ffb6c38c4d74a8fb6bf5c1a0eb874fa.jpg

l_d5a7e89bd6c94a9981ce7e9bff953e22.jpg

l_bf36bde769af470d8c82fc5ed94bc8ca.jpg

l_a1504e26135f4d989ce8b3c4c02ddabd.jpg

moet deel 8 en 9 nog in elkaar flansen , maar ben weer druk bezig ermee :)

Leuk om te zien dat jullie zo massaal juist dit schip in deze versie bouwen :lol:
Worden jullie zo niet gek van het wachten op elk nieuw deel? Van de andere kant, misschien wel goed, geeft je wel de tijd om echt ongehaast te werken natuurlijk.
Ik ga deze volgen! Lijkt me in elk geval een mooie kit, zeker omdat jullie er dadelijk ook meteen heel veel documentatie over hebben, dat mis ik een beetje het bootje waarmee ik nu bezig ben.

Tijsie,

gewoon zoeken op klemmenset.
vooruit, ik zal je betere hint geven, zoek naar hm72.168 en presto

Deze zijn van aluminium, en die uit Engeland van plastic

greetz Paul

BTW BAMA100904, had je nog wat aan de foto ??

me vader heeft al klemmen gekocht hij is ook begonnen met modelbouw en koopt aardig wat :) en ik kan mee genieten en van zoals vandaag een dremel en me vader heeft al een heleboel spullen :) XD

hoi luitjes,

ik ben toch ook maar begonnen aan de bismarck :) heb eerst maar abbonement afgesloten en omdat ik dus eerst een paar delen mis die er ook maar gelijk weer bijbesteld :). nu is het alleen nog wachten tot 15 november totdat ik alles binnekrijg, en dan kan ik eindelijk bouwen, heb er echt super veel zin in.

maar heb wel 1 vraagje, op die link die hier staat voor de 3-delige motor set, ik kan nergens zien waar je ze kan bestellen?? kan iemand dat precies voor mij uitleggen waar je dat kan doen??

greetz, remco

"als je op dat forum rondkijkt zie je echt veel tips, meer dan ik er hier kan geven.

ik heb die markus even een berichtje gestuurd dat ie binnenkort een aantal bestellingen kan verwachten uit nederland...

voor iedereen die de 3-motor setup van markus wil gebruiken, denk eraan dat je bij deel 8 een onderdeel krijgt wat aangepast moet worden ( een deel van de kiel), en dat het het makkelijkst is om rond deel 8 de setup in te bouwen, omdat dan de romp nog redelijk open is..."

kan iemand mij dan die email van markus geven??

greetz, remco

Laatst bewerkt door een moderator:
ik lees hier veel over de 3 motors en aanpassingen wie nodig zijn. ik wil ook deze motors gaan gebruiken maar weet niet hoe ik dat moet doen ...en wat er allemaal voor nodig is. zijn er voorbeelden van alle aanpassingen en zoja..waar kan ik die vinden..mijn duits en engels zijn niet zo goed.. is er iemand wie mij het een en ander uit zou willen leggen over deze zaken... waarom gebruiken jullie de motors niet wie Hachette levert. ik ben niet zo op de hoogte van rc gebeuren..maar wil hem wel graag rc besturen

paul, bedankt!! :) dan doe ik hem over 2 weken bestellen als mijn loon binnen is, want ik heb nu nog weinig geld. maar ik lees hier dat je het beste die motortjes er zo snel mogelijk in kan zetten, omdat als die dicht is je er niet meer makkelijk bij kan. iemand enig idee wat het belangrijkste dan is om als eerst te bestellen?? (mij lijkt het die 3 motortjes, maar weet niet of je er ook nog meer in moet zetten??)

greetz, remco

Remco, geen dank graag gedaan.

als je voor de driemotor setup gaat, moet je inderdaad in deel 8 al rekening houden met het aanpassen van het kielvlak (zie ook een foto van mijn operatie.)

Dit geeft je de ruimte voor het doorvoeren van de middelste as.

BTW, het is mij opgevallen dat het kielvlak niet 4 mm is, meer eerder iets dunner, als je dan de uitsparing maakt, houdt er dan rekening mee, dat je de versteviging stukken iets moet uithollen, anders past de as er niet door.

greetz Paul

Back