Bouwverslag 1:200 Bismarck

Die gasten van Betapress zijn wel heel erg snel ik moet deel 10,11,12,13 nog ontvangen en ze schrijven de delen die ik over 4/5 weken moet ontvangen nu al af. Ze hebben zeker geld nodig ofzo :P.
ze schrijfen het van 2 maanden tegelijk af he

Weet iemand waar ik het wapen moet zoeken op internet (het boegwapen tijdens de te waterlating)

Opa jan

ik ben ook bezig met bismarck ik ben nu met het beplanken bezig

Stefan12,

Ik ben deze boot ook aan het bouwen. Ik krijg iedere maand de leveringen toegestuurd.

Bij welke aflevering ben jij? Mijn laatste aflevering is deel 9. De volgende 4 krijg ik denk ik over 1,5 week. En dat terwijl jij al met het beplanken bezig bent?

Lagopus

heeey luitjes,

heb vandaag deel 2,3,5,6 en 7 binnen gekregen (had ik opnieuw besteld ;)) en deel 4 gister die dus kapot was :(. heb vandaag gebeld, en ik krijg een nieuwe thuisgestuurd. met de delen die ik wel kan gebruiken, moet ik nog het een en ander bekijken, want ik heb al een soort van plannetje;) want als je de kiel pakt van deel 4, (en neem dan deel 1 er ook gelijk bij;)) en je legt die van boven af in de boot, totdat je de spanten raakt, dan heb je dus een vlakke ondergrond (voor de accu bijv) , je hebt dan een soort van dubbele dekbodem, maar er zit wel dan ruimte tussen. maar ik moet dus eerst uitvogelen of dat kan, want je zit ook met gewicht (de voorkant word toch wel wat zwaarder)

misschien voor jullie ook een optie?? of heeft iemand andere ideeën om de binnekant recht te krijgen??

greetz, remco

heeey luitjes,

heb vandaag deel 2,3,5,6 en 7 binnen gekregen (had ik opnieuw besteld ;)) en deel 4 gister die dus kapot was :(. heb vandaag gebeld, en ik krijg een nieuwe thuisgestuurd. met de delen die ik wel kan gebruiken, moet ik nog het een en ander bekijken, want ik heb al een soort van plannetje;) want als je de kiel pakt van deel 4, (en neem dan deel 1 er ook gelijk bij;)) en je legt die van boven af in de boot, totdat je de spanten raakt, dan heb je dus een vlakke ondergrond (voor de accu bijv) , je hebt dan een soort van dubbele dekbodem, maar er zit wel dan ruimte tussen. maar ik moet dus eerst uitvogelen of dat kan, want je zit ook met gewicht (de voorkant word toch wel wat zwaarder)

misschien voor jullie ook een optie?? of heeft iemand andere ideeën om de binnekant recht te krijgen??

greetz, remco

Als je de delen 1 t/m 7 hebt zou ik eerst alle kiel/bodemdelen aan elkaar lijmen en daarna pas met de spanten gaan beginnen. Je zult dan denk ik een hele vlakke bodem krijgen.

de klemmen uit engeland nog steeds niet geleverd
ben net terug van engeland en heb de mensen gesproken over de klemmen.... wegens grote drukte van uit nederland duurt de levering langer tot hun spijt... maar de bestelde klemmen komen zeker bij de mensen terecht...

Als je de delen 1 t/m 7 hebt zou ik eerst alle kiel/bodemdelen aan elkaar lijmen en daarna pas met de spanten gaan beginnen. Je zult dan denk ik een hele vlakke bodem krijgen.
beste mede bouwers ik lees hier veel over problemen met het krom trekken van de bodem plaat.. als je een goede ondergrond gebruik en alles bouwt volgens instrukties kan het bijna niet verkeerd gaan.. goed op letten met lijmen en alles goed vast klemmen. alle problemen wie ik hier lees heb ik zelf nog niet gehad.. ik ben geen ervaren bouwer en wil hier mee zeggen dat ook onervaren model bouwers dit schip met een beetje inzicht gerust kunnen bouwen. zo niet helpen we elkaar er wel door heen op dit forum.

beste mede bouwers ik lees hier veel over problemen met het krom trekken van de bodem plaat.. als je een goede ondergrond gebruik en alles bouwt volgens instrukties kan het bijna niet verkeerd gaan.. goed op letten met lijmen en alles goed vast klemmen. alle problemen wie ik hier lees heb ik zelf nog niet gehad.. ik ben geen ervaren bouwer en wil hier mee zeggen dat ook onervaren model bouwers dit schip met een beetje inzicht gerust kunnen bouwen. zo niet helpen we elkaar er wel door heen op dit forum.

hallo ik ben henk en ook ik ben met de bismarck begonnen ben niet helemaal een on ervaren bouwer maar wel op het gebied van rc ik ben het met tony63 eens als je inderdaad een goede onder grond hebt dan kan er weinig mis gaan.
maar dit is al veel eerder in dit forum aan het licht gekomen dus blader af en toe eens terug over hoe of wat.

ik denk dat jullie mij verkeerd begrepen hebben. ik heb 2 delen van nr.4. en in nr.4 zit dus een kiel. stel, ik maak alles gewoon volgens tekening, en ik pak die 2e kiel, en die zet ik simetrisch erboven, dan heb je een vlak stuk IN de boot zelf

(deze link geeft afbeelding weer wat ik bedoel;))

greetz remco

ik denk dat jullie mij verkeerd begrepen hebben. ik heb 2 delen van nr.4. en in nr.4 zit dus een kiel. stel, ik maak alles gewoon volgens tekening, en ik pak die 2e kiel, en die zet ik simetrisch erboven, dan heb je een vlak stuk IN de boot zelf

(deze link geeft afbeelding weer wat ik bedoel;))

greetz remco

Beste Remco,

Volgens mij ontbreekt de link.

Lagopus

Sinds dag 1 ben ik ook begonnen met deze serie. Per toeval kwam ik dit forum tegen en ben nu al overwelmt met goede tips.

Even voorstellen. ik ben rene, 33 jaar oud en groot verzamelaar van WOII. Boeken, dvd`s, modelbouw, militaria, postzegels etc wordt door mij verzamelt.

Dit schip is een mooie en perfecte aanwinst op mijn verzameling, neemt wel erg veel plaats in maar is iets perfects.

Ik houdt het forum in de gaten.

mvg Rene

Sinds enkele weken ben ik ook bezig met het bouwen van de Bismarck! De eerste 4 delen in de winkel gehaald, deel 5 op nabestelling en sinds deel 6 heb ik een abbonnement. Gisteren heb ik deel 10 t/m 13 binnen, dus ik kan weer even vooruit.
Ik heb tot nu toe alleen maar positieve ervaringen, dus dat gaat goed. Momenteel ben ik bezig met deel 9, alle delen passen goed (tot nu toe heb ik maar 1 onderdeel passend moeten maken). Hieronder een paar links naar foto's van mijn model:

ImageShack - Hosting :: 06112008eo4.jpg
ImageShack - Hosting :: 06112008001nu1.jpg
http://http://img210.imageshack.us/my.php?image=06112008002bc1.jpg

Groetjes

Hans

Laatst bewerkt door een moderator:
Back