Bouwverslag 1:200 Bismarck

Heyyyyyyyyyyyyyyyy

Heb weer 4delen binnen gekregen ,maar ik wacht even met bouwen tot ik er tijd voor heb :)

Hoi medebouwers

Ook ik heb keurig op tijd 4 nieuwe delen binnengekregen (delen 10 t/m 13). Alle spanten zitten er nu op en de dekbalken zijn klaar.
Nu dus beginnen aan de beplating... een nieuwe uitdaging

Groetjes
Hans

Nog steeds geen klemmen gezien vanuit UK, ga ook maar eens bellen.
Wel de delen 9-13 binnen gekregen, deeltje 9 zit erop nu de planken.
Ga denk ik vlgnd weekend beginnen, moet eerst schuren om ervoor te zorgen dat de planken mooi gaan passen, en de vettigheid van het lasersnijden weg is.
Als jullie goeie tips hebben voor het planken zijn die meer dan welkom.

Groet, Peter

deel 10 t/m 13 binnen, blijkt er in deel 10 een verkeerde plaat hout te zitten... ze hebben me plaat 2558 toegestuurd, welke we eerder al ontvangen hebben... op mijn mailtjes reageren ze mooi niet...

is er iemand nog niet aan begonnen en kan diegene de goede plaat alsjeblieft onder de scanner leggen? ( bij voorkeur met een kruisje erop getekend van 4 bij 4 cm zodat ik het netjes kan opschalen en goed uit kan printen). dan teken ik het over op wat resthout en maak ik zelf de onderdelen wel.

icon1.gif

Goed bedoelde WAARSCHUWING !!!

Aan allen die het model van de Bismarck bouwen uitgegeven door Hachette.
In deel 11 staat met vette letters onder aan pagina 21, en ik neem het letterlijk over:

Het volgende even in de gaten houden: Het gaat hier om de eerste beplanking. Gaandeweg komt daar een tweede laag met latten overheen. Als er hier en daar iets uitsteekt of er kieren tussen zitten, kan dat later nog wel gecorrigeerd worden.

Beste bouwers, vergeet deze opmerking, bouw zo nauwkeurig mogelijk, voorkom uitsteeksels, voorkom kieren. Het is net als bij schilderwerk, als de ondergond niet goed is, krijg je nooit een mooie afwerklaag.

Opa Jan

verkeerde plaat in deel 10

PM gestuurd, heel erg bedankt alvast!:D

hallo ik ben henk ik ben ook al een paar weken met de bismarck bezig en was blij dat ik weer een paar delen mocht ontvangen maar helaas was bij mij ook deel 10 verkeerd wel de juiste beschrijving maar wel de verkeerde plaat namelijk nr 2558 is dacht ik deel nr 6 maar goed heb gebeld en ze zouden me zo snel mogelijk een nieuwe sturen heb alleen nog niks mogen ontvangen na 1 week ik denk dat ik dit deel bij de volgende levering krijg.

maar goed ik zal me even voorstellen ik ben henk ik ben 39 jaar en niet geheel on ervaren in modelbouw heb onderandere de WASA/de MAYFLOYWER/de MISSISIPIE/de CUTTY CARK deze zijn allemaal statisch model bouw.
ik ben ook bezig met de OCEANIC in RC en sinds een aantal weken met de BISMARCK ik ben op rc gebied niet heel erg thuis maar hoop via dit forum er toch wel uit te komen ben in ieder geval al heel wat wijzer geworden.

m.v.g.
Henk en allemal succes met de bismarck.

ik heb verleden week de batch van 10,11,12,12 gekregen, inderdaad tweemaal deel 12 dus.

meteen dezelfde dag even gebeld met de uitgever, en heb ondertussen deel 13 alsnog binnen, heb er mooi een extra setje planken aan overgehouden.

moraal van dit verhaal, bellen werkt soms sneller dan mailen.
Oh ja, niet vergeten, altijd aardig blijven tegen de dames aan de lijn, ook zij kunnen er niets aan doen dat de bestelling niet juist is, of nog niet geleverd ;)

groeten Paul.

PS, helaas ben ik afgelopen week vergeten foto's te maken van de kiellegging en het voltooien van het ribben gespan, ben ondertussen al aan het beplanken, zal wel binnenkort beginnen met het plaatsen van foto's, vanaf dit stadium

Laatst bewerkt:
begin een beetje zenuwachtig te worden, ook ik heb de delen
10 t/m 13 nog niet binnen gekregen.
Wacht nog even af en ga dan ook bellen

Vandaag heb ik de delen 10 t/m 13 alsnog ontvangen, maar ik moest toch opbellen want zoals bij meerdere van ons had ik ook bij deel 10 plank 2558 i.p.v. plank 2563 zitten. Het zou allemaal geregeld worden dus we wachten maar af.

Groet Cor

vandaag eindelijk reactie gekregen op mijn E-mail, het ontbrekende plaatje wordt toegestuurd. net nu ik eindelijk de scan van thierry eindelijk op de juiste grootte uitgeprint gekregen had :lol: heeft me 12 pogingen gekost, gelukkig in zwart-wit in plaats van kleur....

ik heb 2 dagen geleden gebeld en gisteren gelukkig deel 10 met de juiste plaat ontvangen bellen gaat dus zeker sneller kan lekker weer verder:thumbsup:

Nou dat is snel 3 dagen geleden opgebeld dat ik de verkeerde plaat had en nu heb ik de goede al, da's nou service.

Back