Bouwverslag 1:200 Bismarck

G4

Uit de gebruiksaanwijzing G4

OPMERKING: Dit PU hars is overschilderbaar met traditionele verven

Is spuitplamuur/grondverf op waterbasis traditioneel?
Of dekt dat niet op G4?

M.vr.gr. Leo

ik heb een klein probleempje mijn boot staat 1cm van een hete verwarmingsbuis af kan ik iets doen om hem iets doen om die buis te isoleren

hallo iedereen

ik heb even een vraag
waar haal ik g4 vandaan loop me rot tezoeken maar ken het niet vinden

is het echt nodig want ik ga de buitenkant pumuren met watervast plumuur

dit zijn mijn vragen hoop op een antwoord

en even over die kachelbuis ik zou hem er weghalen

ik heb een klein probleempje mijn boot staat 1cm van een hete verwarmingsbuis af kan ik iets doen om hem iets doen om die buis te isoleren

Danny,

Natuurlijk moet een hobby een hobby blijven en is het bedoeld om er plezier aan te beleven. Ik vind het dan ook zeer triest te moeten horen dat "mede-hobbyisten" er plezier in vinden om dergelijke praktijken te bezigen. Voor wat het waard is, wil ik je toch even zeggen dat jouw adviezen, op de verschillende fora, door mij zeer gewaardeerd zijn en ik ben dan ook van mening dat we een waardevolle bron aan ervaring gaan missen hier.
Ik wens je ondanks alles veel plezier met deze prachtige hobby en hopelijk komen we je nog eens ergens tegen.

Bedankt,

The Duke

Boot bij verwarmingsbuis

Hallo stefan,

Die boot onmiddelijk daar weghalen, door de lijm van alles, breng je ook bepaalde soorten vocht aan. Het versneld uitdrogen naast een verwarmingsbuis kan tot heel veel schade leiden. Kromtrekken van het hele schip, omdat de hitte van een zijde komt, of uitdrogen van het hout op onjuiste plaatsen, waardoor misschien later scheuren optreden.

Opa jan

ik heb hem nu al ergens anders gezet maar kan ik die buis isoleren dat hij niet zo warm meer is of moet ik gewoon en andere plank vragen om hem op te zetten zet ik op die wel mijn edelsten

Oorspronkelijk geplaatst door Roel van Essen
Stefan:

Maar helaas... er zijn altijd momenten dat je een stuurfout maakt, even niet oplet, iemand anders knalt tegen jouw model aan, een of andere sukkel zet zijn zender aan die op "jouw" kanaal zit... kortom: een ongeluk zit in een klein hoekje. Dan is het fijn om te weten dat je model een stevige constructie heeft en niet alleen van lijm aan elkaar hangt.

Roel,,lijkt mij leuk..
Het is dan niet te hopen voor hem ..dat ie mij tegen komt..
Ge garandeert dat ik hem vol gaten schiet,met mijn hr.ms vos:tank:

en inderdaad heb ik ook nog nooit zoveel onzin gelezen als nu.
Ikzelf ben ook met de bismarck bezig en volg gewoon de instructies van het blad.
mocht het nodig zijn en wil hem waterdicht krijgen gebruik ik mijn favoriet.
Eproxi hars:grin:

Martin zo dit is uit probleem met versteving bismarck

G4

G4 is van Voss Chemie, kijk maar op de site en je komt vast wel aan een verkoopadres. Maar ik heb nog zoveel onzekerheden bij dit spul, dat ik het er niet zomaar op zou smeren.

Gelukkig krijgen de meesten van ons van de week weer plankjes.
Kunnen we weer ff vooruit.

M.vr.gr. Leo

Danny

Ik vind het zwaar triest dat er mensen op een modelbouwforum (!!) elkaar gaan bedreigen of elkaar het leven zuur maken.

Misschien een suggestie voor Danny, want zoals een redelijk onervaren modelbouwer als ik heb ik veel aan de hulp en suggesties van Danny en ook de andere mensen op dit forum gehad en het zou enorm jammer zijn als we zo'n iemand verliezen, dat je gewoon die desbtreffende personen aangeeft bij de beheerder van deze website en dat er treffende maatregelen genomen moeten worden in de vorm van IP ban op deze site of iets dergelijks. Men zit als het goed is op zo'n forum om elkaar te helpen en doen ze dat niet dan horen ze hier niet thuis!!

Ik heb trouwens, voor de algemene informatie, de verzamelband van de Bismarck vorige week al ontvangen.

Groeten Robert

Laatst bewerkt:
ik zit nog met een probleem mijn boot staat best dicht tegen en hete buis aan ik ga hem isoleren nu sattat mijn boot ongeveer tien cm ervanaf is dat goed of niet ??

Gewoon een temperatuur meter in je model leggen. Geeft die hoger aan dan de gemiddelde kamer temperatuur. Wegwezen daar bij die verwarming.

Back