G
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Mooi hoor,maar nog een lange weg te gaan.Maar neem de tijd !Die slingerkiel monteer je die door de huid heen?Raad ik je wel aan altijd zeer teer,als je hem zo koud op de huid plakt.
Groeten E.J.
Er zit geen gas in een harde schijf. Als je sterke magneten wilt, is het makkelijker ze gewoon te bestellen op supermagnete.nl - De sterkste magneten ter wereld.
Bij de tweede planken laag ben ik anders te werk gegaan dan de meeste van jullie doen.
Heb dus zelf de plankjes gemaakt van triplex vind die van hachette te zacht.
Daarna er op geplakt met een professionele water vaste hout lijm.
toen de naden van de plankjes gevult met verdunde lijm dan grof geschuurt zodat er zaagsel in de naden komt.
Daarna in de grond verf gezet en toen pas goed geschuurt en geplamuurt
toen weer een dunne laag grond verf er op .is zeker 100 % water dicht.
Heb dit zo gedaan om de naden goed te vullen met hout zaagsel en met verf.
De triplex is water vast heb dit vaker gebruikt werkt zeer goed is wel wat duurder.Beste Gerard,
Ik zou zelf geen triplex gebruiken voor de tweede laag. Triplex en water zijn geen echte vrienden. Je hoeft maar een kleine beschadiging op je lak te krijgen en je triplex komt in contact met water met alle gevolgen van dien. Ik zeg niet dat je problemen zal krijgen, maar ik sluit deze zeker niet uit. Een tip is in ieder geval het schip goed onderhouden (dit geld overigens ook voor niet triplex gebruikers).
Ik moet wel zeggen dat jouw Bismarck er al wel goed uitziet en dat je ook zelf aan de slag gaat met dit schip, zonder de onderdelen van Hachette. Een pluim dus! :-D.
Lagopus
Hallo allemaal,
Ik ben sinds kort lid van dit forum en volg dit draadje al vanaf het begin.
Ook ik ga de Bismarck bouwen zodra ik deel 1 heb mogen ontvangen. Deel 2 t/m 25 liggen al op mijn werktafel te wachten om uitgepakt te worden.
In dit draadje kom ik veel interessante tips tegen waar ik zeker wat aan zal hebben. Ook de links naar andere site's / bouwers bieden mij veel informatie. Allen bedankt daarvoor.
Voor wat betreft mijn ervaring in de modelbouw kan ik aangeven dat ik ooit op m'n 16de jaar ben begonnen met het bouwen van de Smit Rotterdam (Billing Boats). Dit viel in een vakantie tussen 2 scholen in en heb hem toen in 4 maanden tijd gebouwd. Daarna nog een aantal schepen gemaakt zoals de Smit Nederland en San Diego. Na verloop van tijd kreeg ik andere interesses waardoor de modelbouw stil kwam te liggen.
Inmiddels heb ik de "kriebel" weer gekregen en wil nu starten met dit project.
Blijf allemaal voorla doorgaan met het geven van tips en het plaatsen van foto's (zeggen vaak meer dan tekst)
Gr.
Jan.
Ps. Heeft iemand wellicht nog een deel 1 liggen?
je mag er mij ook bij zetten.
heb vandaag delen 2 en 3 gekregen.
wordt wel niet rc gemaakt.
we zijn dus al met 4 belgen
groeten adimaar
@Jan64,
Nou Jan, dat wordt nu lekker bouwen :bday:. Jij heb nu voorlopig het voordeel dat je niet steeds hoeft te wachten op de volgende delen. Neem rustig je tijd, je komt vanzelf bij ons. Ik moet immers nog +/- 2 1/2 week wachten op de volgende onderdelen.
Lagopus