Bouwverslag 1:200 Bismarck

Mooi hoor,maar nog een lange weg te gaan.Maar neem de tijd !Die slingerkiel monteer je die door de huid heen?Raad ik je wel aan altijd zeer teer,als je hem zo koud op de huid plakt.

Groeten E.J.

slingerkiel

Mooi hoor,maar nog een lange weg te gaan.Maar neem de tijd !Die slingerkiel monteer je die door de huid heen?Raad ik je wel aan altijd zeer teer,als je hem zo koud op de huid plakt.

Groeten E.J.

De slinger kiel monteer ik met paar stukjes ijzerdraad door de romp heen net zo als je ook houten pennen gebruikt om een kast in elkaar te zetten.want net zo als je al schreef hij breekt zo af

de tweede planken laag

Bij de tweede planken laag ben ik anders te werk gegaan dan de meeste van jullie doen.
Heb dus zelf de plankjes gemaakt van triplex vind die van hachette te zacht.
Daarna er op geplakt met een professionele water vaste hout lijm.
toen de naden van de plankjes gevult met verdunde lijm dan grof geschuurt zodat er zaagsel in de naden komt.
Daarna in de grond verf gezet en toen pas goed geschuurt en geplamuurt
toen weer een dunne laag grond verf er op .is zeker 100 % water dicht.
Heb dit zo gedaan om de naden goed te vullen met hout zaagsel en met verf.

Laatst bewerkt door een moderator:
Er zit geen gas in een harde schijf. Als je sterke magneten wilt, is het makkelijker ze gewoon te bestellen op supermagnete.nl - De sterkste magneten ter wereld.

Hezik,

Ik heb hier net een set schijf-magneten besteld. Deze zijn goed te verwerken in de Bismarck. Ik heb er 70 besteld voor maar € 22,10 (incl. verzendkosten). Wilde er eerst 50 hebben, maar dan kost het een dik € 26,-. Nu heb ik mijn voorraad weer flink aangevuld.

Lagopus

Laatst bewerkt:
Bij de tweede planken laag ben ik anders te werk gegaan dan de meeste van jullie doen.
Heb dus zelf de plankjes gemaakt van triplex vind die van hachette te zacht.
Daarna er op geplakt met een professionele water vaste hout lijm.
toen de naden van de plankjes gevult met verdunde lijm dan grof geschuurt zodat er zaagsel in de naden komt.
Daarna in de grond verf gezet en toen pas goed geschuurt en geplamuurt
toen weer een dunne laag grond verf er op .is zeker 100 % water dicht.
Heb dit zo gedaan om de naden goed te vullen met hout zaagsel en met verf.

Beste Gerard,

Ik zou zelf geen triplex gebruiken voor de tweede laag. Triplex en water zijn geen echte vrienden. Je hoeft maar een kleine beschadiging op je lak te krijgen en je triplex komt in contact met water met alle gevolgen van dien. Ik zeg niet dat je problemen zal krijgen, maar ik sluit deze zeker niet uit. Een tip is in ieder geval het schip goed onderhouden (dit geld overigens ook voor niet triplex gebruikers).

Ik moet wel zeggen dat jouw Bismarck er al wel goed uitziet en dat je ook zelf aan de slag gaat met dit schip, zonder de onderdelen van Hachette. Een pluim dus! :-D.

Lagopus

Beste Gerard,

Ik zou zelf geen triplex gebruiken voor de tweede laag. Triplex en water zijn geen echte vrienden. Je hoeft maar een kleine beschadiging op je lak te krijgen en je triplex komt in contact met water met alle gevolgen van dien. Ik zeg niet dat je problemen zal krijgen, maar ik sluit deze zeker niet uit. Een tip is in ieder geval het schip goed onderhouden (dit geld overigens ook voor niet triplex gebruikers).

Ik moet wel zeggen dat jouw Bismarck er al wel goed uitziet en dat je ook zelf aan de slag gaat met dit schip, zonder de onderdelen van Hachette. Een pluim dus! :-D.

Lagopus
De triplex is water vast heb dit vaker gebruikt werkt zeer goed is wel wat duurder.

Hallo allemaal,

Ik ben sinds kort lid van dit forum en volg dit draadje al vanaf het begin.

Ook ik ga de Bismarck bouwen zodra ik deel 1 heb mogen ontvangen. Deel 2 t/m 25 liggen al op mijn werktafel te wachten om uitgepakt te worden.

In dit draadje kom ik veel interessante tips tegen waar ik zeker wat aan zal hebben. Ook de links naar andere site's / bouwers bieden mij veel informatie. Allen bedankt daarvoor.

Voor wat betreft mijn ervaring in de modelbouw kan ik aangeven dat ik ooit op m'n 16de jaar ben begonnen met het bouwen van de Smit Rotterdam (Billing Boats). Dit viel in een vakantie tussen 2 scholen in en heb hem toen in 4 maanden tijd gebouwd. Daarna nog een aantal schepen gemaakt zoals de Smit Nederland en San Diego. Na verloop van tijd kreeg ik andere interesses waardoor de modelbouw stil kwam te liggen.

Inmiddels heb ik de "kriebel" weer gekregen en wil nu starten met dit project.

Blijf allemaal voorla doorgaan met het geven van tips en het plaatsen van foto's (zeggen vaak meer dan tekst)

Gr.

Jan.

Ps. Heeft iemand wellicht nog een deel 1 liggen?

Eindelijk.

Deel 1 IS BINNEN :rolling::rolling::rolling:

Hierbij meld ik mij officieel aan als bismarck bouwer (aan nederlandse zijde). Zal nog wel even duren voordat ik zover als jullie ben. Voordeel: kan voorlopig wel lekker doorbouwen zonder te hoeven wachten op nieuwe uitgave's.

Gr.

Jan

@Jan64,

Nou Jan, dat wordt nu lekker bouwen :bday:. Jij heb nu voorlopig het voordeel dat je niet steeds hoeft te wachten op de volgende delen. Neem rustig je tijd, je komt vanzelf bij ons. Ik moet immers nog +/- 2 1/2 week wachten op de volgende onderdelen.

Lagopus

Lagopus,

Ik bouw ook de Bismarck
En ben van België

Dacht dat ik al eens gepost had dat ik de Bismarck bouw en mijn avator is (B) voor België te zien ;)

Karel

je mag er mij ook bij zetten.
heb vandaag delen 2 en 3 gekregen.
wordt wel niet rc gemaakt.
we zijn dus al met 4 belgen
groeten adimaar

hallo

eventjes terug naar de roeren
de statische roeren hebben alleen maar een as van 3 mm
de RC roeren hebben een asbuis rond deze as zitten dus het gat gaat 4 mm moeten worden of zelfs iets groter
de statische moeten niet bewegen en zullen worden vast gelijmd
de RC zullen moeten bewegen want anders kom je de bocht niet rond
boven op deze rc roeren (binnen kant)komt een roer hevel die met een stuur stang naar de servo loopt (een inox spaak uit een wiel is daar zeer goed voor)

groetjes raf

Hoi Lagopus,

Zet mii er ook maar bij aan nederlandse ziide. Ben bij deel 24 en maak hem r/c
als ik er achter ben hoe je foto's plaatst laat ik hem zien.

Kois,

de bismarck van christine

full

ik heb al meerdre foto's gepost, maar vooruit, zet mij er ook maar bij in NL.
zit bij deel 25, deel 24 overgeslagen

grtz Paul

PS, je kunt de mensen ook een permalink laten maken, dan hoef je alleen die maar te editen

@Jan64,

Nou Jan, dat wordt nu lekker bouwen :bday:. Jij heb nu voorlopig het voordeel dat je niet steeds hoeft te wachten op de volgende delen. Neem rustig je tijd, je komt vanzelf bij ons. Ik moet immers nog +/- 2 1/2 week wachten op de volgende onderdelen.

Lagopus

@Lagopus

Ga er zeker op mijn gemak aan beginnen. :sleepy: Eerst maar eens even de houten delen nat gemaakt en onder zware gewichten gelegd. Doordat er een potje lijm bij de verpakking in zat zijn vermoedelijk door verdrukking in de postzak de plaatjes hout een beetje krom gebogen.

Ga morgen maar eens kijken of het is verbeterd.:rolleyes:

Gr,

Jan

hallo een paar foto's van christine haar bismarck

full

full

ze krijgt zelf de foto's hier niet geplaatst
dus doe ik het maar eventjes in haar plaats
zondag eventjes contact opnemen met haar en dan komt da dik in orde en gaat ze zelf kunnen posten
en ja goesting over huisdieren ??????ik heb hondjes hahahaha
groetjes raf

Back