Bouwverslag 1:200 Bismarck

ik heb de hele serie op markplaats gezien tot nu toe gaat het met de bismarck ook goed maar ik heb gehoort dat je moet solderen ik ben daar best wel goed in

in geen van beide series hoef je te solderen, behalve als je iets met RC gaat doen.
De titanic is makkelijk te doen, heb hem zelf ook staan. alleen is het wel zonde dat de cabines van karton zijn, en dat de romp een lelijke knik heeft als je hem standaard bouwt... er zijn tekeningen beschikbaar van een aanpassing welke de romp vloeiend maakt maar die kwam ik helaas te laat tegen...

oceanic is opgestuurd.

titanic kon je ook koperen etsen voor krygen kosten alleen 200 euro meer.
zie ook engelse site , is dezelfde persoon als van de bismark.

hy bouwde ook de titanic .

nu scan verkrygbaar van bismarck deel 25.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
@all,

Even de tussenstand van mijn Bismarck:

Goed nieuws!! Na enige periode lichte drukt te hebben uitgeoefend op mijn Bismarck, heeft deze toch belsoten om recht te trekken!!

Hier ook nog 2 foto's:

1237064430_resized.jpg

1237064439_resized.jpg

Ben ook erg benieuwd hoe het met jullie schepen gaat!

Lagopus

@subculture
is niet dezelfde kit, de titanic is oorspronkelijk van Amati Turin, net als de bismarck.

@stefan12
ziet er goed uit, helemaal voor iemand zonder bouwervaring!
let er straks alleen goed op dat je heel goed moet schuren voor de tweede beplanking, en nadat de tweede beplanking erop zit, dat je weer flink schuurt en goed plamuurt, en dan komt het helemaal goed!

ik zeg dit gewoon even omdat beginners dit al snel overslaan ( ik spreek uit ervaring ;)), en dat zou toch zonde zijn.

je kunt het verschil tussen de onderste twee foto's waarschijnlijk wel zien, bovenste is netjes geschuurd en geplamuurd, en de onderste nog niet helemaal ( was uiteindelijk wel goedgekomen met extra schuurwerk).
IMG_0939.jpg

BILD0025.jpg

maar ga vooral zo door, ben heel erg onder de indruk;)

oke ik zal hem op 34 helemaal gaan schuren voor de 2de beplanking maar ik heb die kuntstof dingen er al op gedaan volgensmij had ik daar mee moeten wachten tot na de 2de beplanking maar het stond wel in de boekjes

hoi allemaal, ik ben het wachten op deel 1 maar zat aan het worden, dus besloot ik alvast maar deel 28 te gaan maken. nu ben ik er achter gekomen dat deel 115 niet goed aansluit op de delen 108 en 109, het is net een kiertje, terwijl deel 108 en 109 wel loodrecht staan (gecontroleerd met een geodriehoek) kan iemand mij vertellen hoe ik dat kiertje het beste kan opvullen??

groeten, remco

hoi allemaal, ik ben het wachten op deel 1 maar zat aan het worden, dus besloot ik alvast maar deel 28 te gaan maken. nu ben ik er achter gekomen dat deel 115 niet goed aansluit op de delen 108 en 109, het is net een kiertje, terwijl deel 108 en 109 wel loodrecht staan (gecontroleerd met een geodriehoek) kan iemand mij vertellen hoe ik dat kiertje het beste kan opvullen??

groeten, remco
met houtlijm en wat vijlsel van hout het werd ook tegen mij gezegt en het werkt wel goed

Ik neem aan dat je bedoelt te vragen of de reikwijdte van een 40Mhz zender groot is of niet.

Laat ik het zo zeggen.. je kunt je model nog besturen als je 'm al lang niet meer ziet, mocht je dat willen ;)

Back