Bouwverslag 1:200 Bismarck

hallo

kan nog makkelijk door het woord

GRAS
Groen Rechts Aan Stuurboord
heb je meteen alles
en weet je ook waar de groene positie lamp zit

groetjes raf

@ Christine,

Nog makkelijker is het woord GRAS onthouden dan weet je ook meteen aan welke kant van het schip de kleuren van eventueel verlichting e.d. zitten.
De uitleg

G. Groen
R. Rechts
A. Aan
S. Stuurboord

Stefan,

Spuitbussen zijn ok voor bijvoorbeeld de romp, maar straks krijg je vliegtuigen ed zo groot als een luciferdoosje, dan is een spuitbus nogal grof.
Dat geldt trouwens voor de meeste dingen van de opbouw.

••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Negni,

De Vallejo Air verf is wel acryl, maar wordt verdund met alcohol. Direct droog en de vernissen binnen 10 minuten. Heb gisteren mijn setjes binnen gekregen waaronder Allied WWII colours (voor m'n Spitfire MkVb). Er is ook een setje German WWII.
Wel gericht op vliegtuigen maar ze hebben ook tabellen voor RAL nummers. Hieronder de kleuren voor ons Bieschje en alvast voor de grijzen de juiste kleuren.

Paint Scheme Layout
Codes of color explanation
Light Grey RAL No. 7001 * Vallejo air 71051
Grey RAL No. 7000 * 71044
Dark Grey RAL No. 7024 * 71056
Red RAL No. 3010
Redbrown RAL No. 8013 *
Black
Teak

* RAL means " Reichs Ausschuß für Lieferbedingungen und Gütesicherung" and is the German Institute for Quality Assurance and Certification

Ben benieuwd hoe het zal gaan.
ik ga het wel met spuitbussen doen ik heb al 1 idee hoe maar ik kan echt geen airbrush aanschaffen maar kan je ook vaan die spuitbussen van de gamma gebruiken en kan iemand mij vertellen welke waterbestendig zijn

ik wil het gaan doen met spuitbussen van de gamma maar welke bussen hebben verf die waterproof ofzo

mischien een idee om auto lak te nemen kan je kopen bij de meeste auto shops zoals brezan/halfords of 1 van de zaken bij jou in de buurt maar ja meestal zijn dit hoogglans kleuren maar het is wel waterproof.

groet Henk.

jongens help!!!!

ik ben nog niet zover met de bouw van de boot, en nu heb ik vandaag deel 8,9 en 10 in elkaar gezet, en nou lopen de dwars balken waar later het dek opkomt, zo'n 3/4 mm hoger dan de hoogte van de spanten, is dit erg????????:S:S

greetz, remco

hallo mede bouwers .. ik heb een vraagje,, het deel waar de anker uitsparingen in zitten het witte gedeelte .. daar komt een dekdeel op van hout.. moet dat op gelijke hoogte liggen met de rest van het dek..want als ik hem er los op leg ligt het iets hoger ten opzichte van het andere deel van het dek. gr tony.. en ik zit nog steeds te wachten op deel 24 25

Back