Bouwverslag 1:200 Bismarck

Hallo,bouw eerst eens een boot, ik zie nog niet veel hier.Nu zitten we op pagina 106.Ik zie nog steeds niet veel,met al die bouwers.Foto's willen we!!!!!

hallo

@ejb61
heb je het tegen mij???????
Bezin dan zeker eer je begint
ik ben de enige die hier een varende bismarck heeft van aeronaut
als je nu eens een paar pagina's terug gaat kijken dan zal je genoeg foto's tegen komen
op het ogenblik is er niet veel te bouwen waar je foto's van kan nemen

en btw waar zijn uw foto's dan ???????
en als je goed naar de postings kijkt dan zou je zien dat de mensen hier zo beleeft zijn om met hun naam af te sluiten
dan is het ook makkelijker op een @ ????? te doen
en niet iedereen is nederlands talig want uwen truk bij duikboot Zwaardvis classe van sascha is mij ook bekent
deze man is is in duitsland een gerenomeerd duikboot bouwer waar wel enig respect voor getoond mag worden
en als je dat niet wist had je beter kunnen zwijgen

groetjes RAF

Laatst bewerkt:
Hallo,ja sorry ik dacht dat ik op het forum over de bouw van de bismarck van hachette zat.Wist niet dat dit over de aeronaut uitvoering ging.

hallo

beide schepen zijn even groot alleen de aeronaut is een 30 jaar ouder
daar dit schip de zelfde groote heeft kan ik reeds over het sturen en gewicht praten
een romp kan maar een bepaald gewicht dragen(zou je moeten weten met je smit loyd 112)
er zijn mensen die willen van alles laten werken in de hacette bismarck maar ze weten nog niet wat heel het model zonder rc gaat wegen
het plannen van wat kan en niet is belangrijk (zoals je zelf weet)want anders kun je voor een dessolutie komen te staan als je het model in het water gaat leggen
en moet je gaan bezuinigen op accu capasiteit wat je vaarduur niet tengoede komt
er zijn een heel deel bouwers die nog nooit een model gebouwd hebben en die dus alle raad die maar mogelijk is kunnen gebruiken
ik heb je werk reeds gezien en uw kennis zou door velen hier zeker kunnen gebruikt worden

groetjes RAF

Modelbau messe Dortmund

Hallo Allemaal

Van 22 April tot met 26 April is er de Modelbau Messe in de Westfallen halle in Dortmund ,Daar is zeer veel te zien ,en ook te leren over de modelbau.En zeer zeker de moeite waard om heen te gaan ?
kosten entree zijn 12 euro.
zijn er nog andere bismarck bouwers die er ook graag heen willen ? zelf zal ik er met de auto heen gaan en heb nog wel plaats in de auto over voor wie mee wil.

groetjes

Gerard

hallo

vanuit Limburg gaan we reeds op donderdag
niet dat ik wat ellende moet hebben maar een beetje promoten voor de duikboot dagen in België
en ik pak mijn visje mee om te laten zien aan de keulse kollega's

groetjes raf

hallo

als je een digitale multi meter hebt dan zit daar een ampere test meter op
zelfs die kleine van de aldi kan je reeds gebruiken
die moet er niet tussen blijven staan maar dient alleen maar om je motoren juist te zetten tijdens het bouwen
deze meter zet je tussen 1 draad van de accu en de motor de andere draad gaat recht steeks naar de motor
deze begint dan te draaien en de meter geeft het verbruik weer
nu is het zaak die motor te schuiven tot dat de meter het minste verbruik aan geeft
IK zelf laat dan een druppeltje seconden klever vallen tussen de spant en de motor om deze vast te zetten
wel de motor niet meer bewegen want anders staat hij niet meer juist
nadat de motor een beetje vast staat kan je dan de motor met de schroefjes echt vast zetten voor de rest van zijn leven
moet hij terug los dan gaat dat druppeltje klever echt niet een probleem zijn om hem terug los te krijgen
dit doe je met al de motoren die in het model zitten

wat de besturing betreft

kan je een mercedes in een ford garage kopen aan de prijs van een lada???
niet dus
conrad heeft zijn eigen merk maar verkoopt ook andere merken
maar door de enorme inkoop kan een model winkel de concurentie niet aan met deze winkel
je kan via de website bestellen of via telefoon en dan bezorgt conad dat bij u thuis (soms gratis (reclame in het oog houden))

hier de link naar nemo
Modelbootclub nemo

deze mensen zullen u inderdaad raadkunnen geven
voor andere clubs in belgie bezoek onze club website (hier ineens de link naar de contacten) contacteren

groetjes raf

Dank je Raf maar jij kent zeker de zwarte markt van dendermonde nog niet daar kan je een mercedes bij fort kopen aan de prijs van een lada
maar toch bedankt voor de goede raar en dit telt voor ieder één
:D:D:D

En in die mercedes zit dan waarschijnlijk ook een lada motor (als je geluk hebt). Even zonder gekheid. Het loont om verschillende spullen te kopen bij verschillende winkels. Je kunt natuurlijk gelijk naar conrad rennen maar...

Kijk ook eens buiten de grenzen: Hobbycity Online R/C Hobby Store : (china) erg mooie en goedkope 2.4gh zenders (7 kanaals).

Mijn eigen voorkeur gaat toch uit naar zenders welke uit te breiden zijn. Zo kun je een Futaba F14 zender (wel iets duurder, maar gaat HEEEEEEEEEL lang mee) uitbreiden met decoders (12 schakelingen op 1 kanaal). Deze decoder kun je kopen (DUUR!) of zelf maken (Goedkoop) of laten maken (relatief goedkoop, zie elders in het boten deel van het forum (ZOEKKNOP)). Dit geldt ook voor regelaars. Daar heb je zoveel soorten in. Je kunt auto-regelaars gebruiken. Maar zoek ze zonder rem-functie. Maar je kunt ook de stouteschoenen aantrekken en kijken op: Elektronik im Modellbau Daar vind je allerlei zelfbouwprojecten voor de RC-besturing. Maar wat je ook doet, laat je niet verleiden door mooie praatjes van verkopers of bouwers die complete sets aanbieden. We hebben nog veel te bouwen voordat die boot uberhaupt het water in gaat. RC komt vanzelf. Bouw eerst de boot en kijk wat je wil doen. Veel functies of alleen varen. Allemaal vragen die je in de loop van tijd gaat beantwoorden voor je zelf. Nu lijken draaiende kanonnen heel wat, geloof me het stelt niet veel voor om te maken. Maar ls je je nu al vastlegt met een 2kanaals zender (omdat ie lekker goedkoop was), kun je dat wel schudden.

Raf, ga lekker door met begeleiden van de bouwers, ik moet nog maar zien of "onze" bissies er nog zo uitzien na 30 jaar varen.

Danny

hallo Danny

waarom ik de 2.4 Gh niet voor schepen promoot (laat het ons zo maar noemen)is dat er nog problemen zijn op het water
de speed mensen hadden verleden jaar in polen geloof ik geluk dat ze hun oud materiaal ook mee hadden want op de 2.4 was er niets dan storing
wat ook mee speelt is wat gaat bipt gaan doen in de loop van de jaren
wordt het weer een spelletje van wie mag op 2.4 en wie krijgt de rest van de ellende
net zoals vroeger met de 35 Mhz en de 40 Mhz is gebeurt
ik heb niet liever dat iedreen op de 2.4 gaat vliegen dan komt voor de duikboten de 35 Mhz vrij en kunnen we verder en dieper duiken
ik had reeds geschreven dat er veel geplant wordt maar dat er altijd het probleem van het gewicht blijft en dat is een vast staand iets
de boot kan niet meer dan het door mij opgegeven gewicht wegen (+/-een paar 100 gr)
wat het kopen in het buiten land aangaat dat is nu niet iets wat ik zou aanraden aan beginnende modelbouwers
zo kunnen ze terug vallen op de eventueel in de buurt zijnde model winkel als er zich een probleem met aan sluiten voordoet
de modelbouwers die reeds spullen in het buiten land gekocht hebben en de douane problematiek er rond zegt ook genoeg; hier op het forum zijn voorbeelden genoeg
een 2 of 3 kanaals is nooit weg en kan na de aankoop van een zender met meer mogelijkheden later nog gebruikt worden in andere modellen(ikzelf heb nog een stuk of 2 economic robbe zendertjes in gebruik (micro magic vaart daar goed mee))

en de bismarck die vaart met een robbe 3 kanaals race van in de jaren stilletjes omdat ik er gewoon niet meer heb op zitten
bij de herstelling ga ik de kanonnen met het roer laten mee draaien is een kwestie van 5 servo's aan elkaar koppelen
draai ik met de boot draaien de kanonnen gewoon mee
lig ik stil en wil ik richten draai ik gewoon weg het roer

maar ieder zijn eigen wijsheid en kennins en mogelijkheden want je kan nooit in de portmonee van de bouwers kijken hoeveel er besteed kan worden
ik probeer dus goedkope oplossingen te geven voor de mensen die minder te besteden hebben

groetjes raf
@ danny ik krijg een nieuwe duikregelaar van norbert die eerste is niet af te regelen
tot aan het water dan maar

@Raf
Misschien als alles weer wat rustiger is, kom ik eens bij het zilvermeer kijken. Ik hoor je nu al tijdje hierover.

Danny (ook heli vlieger naast de boten)

Sorry, nu weer OT. 2.4 is in ieder geval niet onder water te gebruiken.

hallo danny

wel dan drinken we iets op mijn kosten , vertellen we straffe verhalen en hebben een mooie dag

groetjes raf
ps ik ben die met die visjes
carcharhinus-amblyrhynchos

Laatst bewerkt door een moderator:
heb vandaag ook deel 24 ontvangen , maar weer wachten op het deel 25

Laatst bewerkt door een moderator:
Gisteren deel 24 ontvangen, vandaag maar weer eens gebeld. Ze beloven dat deel 25 z.s.m opgestuurd gaat worden.

Nog maar even geduld hebben dus.

Groet,

Theo

Ik hou niet van dat soort schepen dus geen abbo voor mij als die in nl komt :D

Back