Bouwverslag 1:200 Bismarck

Flaks

Die geschutjes zijn te koop met mooie ronde lopen. Kost wat maar dan heb je ook wat. En volgens mij heeft Hachette ook geen "glas" voorzien in de ruiten. Ik plak er in ieder geval folie achter. En ook mensen, ik ga bemanning toevoegen.

@ LeoS
Kan je schaal 1:200 nog wel zien of het een mannetje of een vrouwtje is?
Op schaal zijn de poppetjes maar +/- 9 mm. groot

hallo

ik heb de geschutjes van aeronaut en dat zijn wel heel mooie
ze hebben zelfs reeds de goeie kleur
wat die popetjes betreft
op de wereld kampioenschappen was er een revel vliegdek schip dat 40 cm lang was
op de kant stonden mannetjes in houding te groeten
er was er geen een hetzelfde wat kopjes betreft
en er staan er verdomd veel zo rond heel de boot

groetjes raf

Mensjes

Cor,

Dat is best nog wel te zien zonder dat je ze uitkleedt. Er is van Preiser een setje van 190 ongeschilderde mensjes in schaal 1:200. Schilderen in uniformkleuren (behalve kinderen enzo) en voila. Ik heb pas een paar U boten in "onze" schaal gemaakt en daar zaten een stuk of 10 bemanningsleden bij. Hoop gepiel onder een loep om ze te schilderen, maar het lijkt best wel. Uiteindelijk wil ik de Bismarck aan de kade leggen met wat mensen en voertuigen op die kade, misschien zelfs wel een aantal treinwagonnetjes met aanvoer van matrozen. Soort diorama. Treintjes schaal 1:160 en daar dan ook de mensen op de kade in, zodat je perspectiefdiepte krijgt. Maar das pas over twee jaar, eerst bouwen. En zien waar ik die Preiserset kan bekomen. En ook nog tijd om na te denken over de vierkante loopjes en hydraulische cylinders. Koop ik mooiere of gebruik ik de Hachette spullen.

Laatst bewerkt:
Mensen

Het zijn er zelfs 190 in schaal 1:200. Heb ik tenminste wat te doen als er weer gewacht moet worden op nieuwe delen van Hachette.
Voordat je die allemaal geschilderd hebt. Gelijk heel de kaaikant en de Bismarck vol mensen. Heb ook pas drie RAF piloten in schaal 1:24 gedaan, das andere koek.

663_80990.jpg

Preis
inkl. MwSt. zzgl. Versand
1 Stk
29,95 EUR

Laatst bewerkt:
Extra verstevigingen

heb weer mijn album bij gewerkt

Christine,

Jij brengt extra hout aan in de romp. Je verhoogt hiermee ook het totaal gewicht. En dat kan ervoor zorgen dat je model te diep komt te liggen. Het is belangrijk om daar rekening mee te houden als je ermee gaat varen.
Extra ballast kan altijd. Gewicht eruit halen wordt moeilijker. Hangt ook af van de RC die je erin bouwt.

Christine,

Jij brengt extra hout aan in de romp. Je verhoogt hiermee ook het totaal gewicht. En dat kan ervoor zorgen dat je model te diep komt te liggen. Het is belangrijk om daar rekening mee te houden als je ermee gaat varen.
Extra ballast kan altijd. Gewicht eruit halen wordt moeilijker. Hangt ook af van de RC die je erin bouwt.

Ja maar het gene je ziet word eruit gehaalt als de twee laag van de romp erop zit het gangt vast met een klein drupeltje lijm je kan het eruit trekken met je vinger heb het al geprobeert het is nu er in om het krom trekken te voorkomen heefd een duitse vriend mij aan bevolen die al jaren zulke boten maakt hij zei het is beter zo te werk te gaan dus vol ik alle hulp die ik kan krijgen op

hallo Leo

als je deze foto bekijkt dan zie je ook dat er hout is bijgezet
full

en de bismarck kan zoals ik reeds daarvoor gepost heb wel wat verdragen
ik heb de raad aan christine gegeven en zij heeft (een heel wijs besluit)nog verder na gevraagd of het wel nodig zou zijn
en dat heeft ze door verschillende hout bouwers bevestigd bekomen
en als het model in zoverre klaar is dat het dek er op moet dan laat ik de foto's zien zoals ik het weer heb gedaan met de bovenbouw
niet heel mijn dek gaat open maar ik kan de bovenbouw er af nemen
om zo aan de RC componenten aan te geraken
hoe kleiner de opening hoeveel minder kans dat er door een golf water in de romp komt
en hoe meer hout je vast laat staan aan de zijkanten hoe minder je de reling gaat beschadigen bij het telkens weer openen van de boot om hem op te laden en aan /uit te zetten
bij mij blijft de reling namelijk staan en wordt niet met het dek er mee uitgenomen
de redings sloepen en de trappen aan de zijkant zijn reeds uitstekende delen genoeg die steeds weer beschadigen

groetjes raf

Laatst bewerkt door een moderator:
hallo Leo

als je deze foto bekijkt dan zie je ook dat er hout is bijgezet
full

en de bismarck kan zoals ik reeds daarvoor gepost heb wel wat verdragen
ik heb de raad aan christine gegeven en zij heeft (een heel wijs besluit)nog verder na gevraagd of het wel nodig zou zijn
en dat heeft ze door verschillende hout bouwers bevestigd bekomen
en als het model in zoverre klaar is dat het dek er op moet dan laat ik de foto's zien zoals ik het weer heb gedaan met de bovenbouw
niet heel mijn dek gaat open maar ik kan de bovenbouw er af nemen
om zo aan de RC componenten aan te geraken
hoe kleiner de opening hoeveel minder kans dat er door een golf water in de romp komt
en hoe meer hout je vast laat staan aan de zijkanten hoe minder je de reling gaat beschadigen bij het telkens weer openen van de boot om hem op te laden en aan /uit te zetten
bij mij blijft de reling namelijk staan en wordt niet met het dek er mee uitgenomen
de redings sloepen en de trappen aan de zijkant zijn reeds uitstekende delen genoeg die steeds weer beschadigen

groetjes raf
hallo raf zou je mij uit kunnen leggen wat ik moet doen om ook de reling te laten staan.. dus ook alleen een gedeelte los te laten voor het rc gedeelte.. gr tony

Laatst bewerkt door een moderator:
Je kunt als je het dek niet op de boot leg (Hachette versie) maar een rand maakt waar het dek tussen valt (naar eigen idee), je reling op het vaste deel plaatsen.

Sub D.

hallo

hier een foto zoals het bij mij is
mijn dek blijft namelijk helemaal liggen
er is een opening onder de opbouw dat is alles
zo is de romp steviger en beter bestand tegen belastingen (zware accu)tijdens het is het water zetten
en als er eens een golfje over heen gaat loopt er niet zo snel water binnen
IMG_0877Small.jpg

het ziet er niet zo mooi uit vanbinnen maar na 30 jaar en het wisselen van de motoren heeft deze boot reeds veel mee gemaakt
er staat zelfs nog een lineare servo voor het roer (duur en traag LOL)
de achterste twee torens blijven gewoon op het dek staan en de tweede toren hangt mee vast aan de bovenbouw
dus heel de ruimte onder deze opbouw heb ik dus als opening
wat meer dan genoeg is om de accu's en dergelijke makkelijk in de boot te krijgen
het voordeel is dat de reling kan blijven staan en het transport makkelijker wordt
ik heb namelijk twee kisten waar de romp en de bovenbouw in zitten en deze krijg je makkelijker in een auto geladen dan heel de boot tegelijk
of je het zo gaat doen moet ieder voor zich uit maken
het geeft wel een extra stevigte aan je boot wat buigen en kromtrekken betreft

groetjes raf

hallo

en zo ziet er uit als de twee delen op elkaar zijn gezet
IMG_0882Small.jpg

de sloepjes zijn reeds verdwenen in de loop der tijden en de trapjes liggen terug in een doosje te wachten bij de nieuwe kanonnen en ander geschut
deze boot heeft ook de antennes (radar)en periscopen op de geschuts torens staan hoor
maar er ontbreken leidingen en deksels aan de patrijspoorten en de deuren zijn maar minimaal (maar ze zijn er wel)zoals ook de deuren aan de twee vliegtuig hangars
ze zijn er wel maar alleen niet met zoveel details die je toch op het water niet ziet

groetjes raf

Laatst bewerkt:
hey hey

Ik zit nou tegen het einde aan van de 1e beplanking. maar is het nu slim om de kiertjes en spleetjes te plamuren, of gewoon goed schuren en wachten op de 2e beplanking??

Mvg Bart

hey hey

Ik zit nou tegen het einde aan van de 1e beplanking. maar is het nu slim om de kiertjes en spleetjes te plamuren, of gewoon goed schuren en wachten op de 2e beplanking??

Mvg Bart

ik persoonlijk zou wat plamuren kan nooit geen kwaad en dan de tweede beplanking erop na alles goed glad geschuurt te hebben

Back