Bouwverslag 1:200 Bismarck

de discustie

Oké heren misschien heb ik het eene en andere over het hoofd gezien maar toch jullie die meer ervaaring hebben zouden het best moeten begrijpen dat onervaren modelbouwers zoals ik blij zijn met een klein beetje hulp en als jullie graag foto's zien wel dan zullen jullie toch altijd een beetje gedult moeten hebben wil er graag plaatsen maar ik moet nu eens vier weken wachten voordat ik iets kan laten zien en dit moet dan nog gebeuren met hulp van een andere daar het mij niet lukt ze op de topic te zetten maar swat we zijn volwassen mensen hoop ik en we zijn daar om elkaar te helpen laten we de discutie zijn voor wat het is en doen zo als altijd gewoon verder en als je soms ook goeie tips hebt voor ons laat ze maar komen wij zijn er erg dankbaar voor .

Cristine, je hebt wel gelijk, met dat soort scheepspakketten, welke om de zoveel tijd een stukje leveren, dan schiet het ook niet op.
dat is ook niet noodzakelijk, maar wat ik bedoelde dat dit niet meer op een bouwverslag leek, maar meer op een discussie over de boot.
ook Danny Mulders was hiervan overtuigd, als iedereen die deze boot bouwt en ook probeert er foto's van op het forum te plaatsen zouden de ervaren bouwers en minder ervaren bouwers kunnen helpen en tips geven.

Raf, ik probeer mijn topic, vooral mijn eigen berichten, zo schoon mogelijk te houden.
dat betekent als een tekst en/of foto niet goed zijn ik ze kan verwijderen zodat er later een betere kan komen zodat toekomstige bouwers er wat aan hebben.

ik ben ook niet een toevallige kijker naar deze topic ik volg hem al een tijdje, zij het alleen lezen en niet reageren.
groetjes piet

Cristine, je hebt wel gelijk, met dat soort scheepspakketten, welke om de zoveel tijd een stukje leveren, dan schiet het ook niet op.
dat is ook niet noodzakelijk, maar wat ik bedoelde dat dit niet meer op een bouwverslag leek, maar meer op een discussie over de boot.
ook Danny Mulders was hiervan overtuigd, als iedereen die deze boot bouwt en ook probeert er foto's van op het forum te plaatsen zouden de ervaren bouwers en minder ervaren bouwers kunnen helpen en tips geven.

Raf, ik probeer mijn topic, vooral mijn eigen berichten, zo schoon mogelijk te houden.
dat betekent als een tekst en/of foto niet goed zijn ik ze kan verwijderen zodat er later een betere kan komen zodat toekomstige bouwers er wat aan hebben.

ik ben ook niet een toevallige kijker naar deze topic ik volg hem al een tijdje, .
ik wordt ziek van die personen die alleen maar commantaar geven maar zelf niet de bismarck bouwen
groetjes piet

@piet
wie ben jij om te bepalen wat wij wel niet mogen doen op deze site ik ben oud en wijs genoeg om dat zelf te beslissen daar heb ik jou niet voor nodig en als jou dat niet bevalt wat wij hier doen dan moet je gewoon hier niet meer komen op type als jij zitten we hier niet te wachten

gerard

Laatst bewerkt door een moderator:
hallo

ik denk nu dat alles wat gezegd kon worden gezegd is
kunnen we nu verder met wachten op onder delen en diegene die onder delen hebben wat zit je hier te lezen ????

GA ZE SAMEN PLAKKEN

groetjes raf
en he het is PASEN een beetje lief zijn voor elkaar dan wordt de wereld een klein stukje beter

Gerard, volgens mij snap je het niet helemaal, en dat ligt niet aan je leeftijd, het is geen kritiek het is een opmerking en ik blijf erbij dat het geen bouwverslag meer is maar een gewone discussie.
en meer wil ik er niet over kwijt
groetjes piet

Gerard, volgens mij snap je het niet helemaal, en dat ligt niet aan je leeftijd, het is geen kritiek het is een opmerking en ik blijf erbij dat het geen bouwverslag meer is maar een gewone discussie.
en meer wil ik er niet over kwijt
groetjes piet

op jou zitten we hier niet te wachten tot nu toe was het hier gezellig je bouwd geen bismarck dus wat wil je van ons ??

HEZIKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKK

ALS HET DAN ZO MOET DAN MOET HET MAAR ZO

GERARD heeft gelijk het was gezellig en nu zijn we reeds een pagina of 10 verder met alleen maar discutie tegen iemand die zelf geen bismarck heeft of aan het bouwen is
kijk wat de mensen hier schrijven en probeer dat dan eens te SNAPPEN en dat heeft niets met JOUW leeftijd te maken piet

Beste Forumleden,

Helaas voor de Bismarckbouwers... maar volgens mij is de kritiek van Piet wel terecht en mag hij dat ook hier posten!

Ik deel de mening van Piet volledig, ik heb een poosje dit draadje gevolgd, en als ik me echt verveel wil ik er nog wel eens op kijken, maar echt interessant kan ik het al lang niet meer noemen:sleepy::sleepy::sleepy::sleepy:. Plaats bv eens wat foto's en eens wat anders dan te melden dat pakketje zus er nog niet is of inmiddels al is aangekomen. Voor info over levertijden van pakketjes kijk ik wel op de website van TNT post.

Wat de opmerking van Gerard aangaat, volgens mij is dit forum voor elke bezoeker en niet alleen voor diegene die toevallig ook met hetzelfde model bezig is, als je gezellig onder elkaar wilt zijn zoek dan een priveforum.

Wat niet wegneemt dat ik iedereen die dit model aan het bouwen is wel succes wil wensen met dit mooie schip

Groeten Kees

hallo

zoek de twee verschillen

030030_200.jpg

hier zit een maand tussen hoor

031031_211.jpg

wat kun je daar nu in hemels naam over schrijven
en nu zijn we twee maanden verder
032032_225.jpg

en dit gaat zo nog meer dan 18 maanden duren al is er wanneer de klein delen beginnen te komen wel wat meer te vertellen en te laten zien

heb je de verschillen gevonden tussen paket 30 -31 en 32
dat bouw je als je een bouwdoos hebt op 20 minuten in elkaar en bij een scratch zal je der 30 minuten over doen

groetjes raf

Laatst bewerkt:
"en dit gaat zo nog meer dan 18 maanden duren al is er wanneer de klein delen beginnen te komen wel wat meer te vertellen en te laten zien"

Ik zie dit toch heel wat liever dan de berichtjes of deel ....... nu wel of niet onderweg is of al ontvangen!!

Harold

mensen graag weer terug naar de bismarck. In elk bouwverslag is er discussie over van alles en nog wat, dat is normaal, hoort erbij als je op een forum post waar iedereen kan en mag reageren. Als je een draadje niet interessant vind, lees het dan niet, maar ga het niet in dat draadje melden, daar heeft niemand verder wat aan. De Bismarckbouwers zelf zijn bij mijn weten nog wel happy met dit draadje, dus laat ze. Het is niet zo dat als men een bouwverslag opent hier, dat men dan verplicht andere mensen moet entertainen

Het probleem van deze Bismarck is het feit dat de onderdelen maar mondjesmaat binnen komen druppelen over een hele lange periode. Dat je dan tussendoor discussies krijgt, lijkt mij vrij normaal.

Zie hier bv. een van mijn eigen (vliegtuig) bouwverslagen, en ik had wel min of meer alle spullen tegelijk binnen:
afbouwverslag-znline-alliance

Als je al het bouwwerk samenvat, kom je hooguit op 1 pagina uit. Toch is dat topic 11 pagina's lang.

Dus: bereid je er maar op voor, er gaat nog heel veel niet-bouwgerelateerd gepost worden in dit topic. Zolang de bouwers daar geen problemen mee hebben, heb ik dat ook niet. Leven en laten leven, mensen :)

Voor iemand die niet bouwt is de discussie of deeltjes al aangekomen zijn misschien niet interessant, maar voor de bouwers wel! Bedenk je dat die elke periode hongerend bij de brievenbus liggen te wachten tot ze weer verder mogen ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
hallo

volledig akkoord ;maar voor sommige die de eerste keer een model bouwen is dat wel belangrijk .
er zijn bouwers bij van 12 jaar die de moed hebben om aan dit model te beginnen
met of zonder hulp
en niet iedereen heeft een foto toestel of vind het niet de moeite om wat er aangekomen is en in elkaar gezet is te posten
voor sommige is het nooit goed
toen het wat minder was met het bouwen hebben sommige foto's gepost van het echte schip met zeer waardevolle historische info en dan werdt er ook gereclameert
foto's van mijn 30 jaar oude model werden meteen de grond ingeboort omdat ik dat historische juiste kruis op de boeg had staan
wat ik daarna gefotoshopt heb om iedereen tevreden te stellen
als iedereen nu zoals ik deze delen gaat posten(de foto's komen van deze site bismarck.oehm.net )staat hier een 40 keer dezelfde foto met alleen een ander tafelkleed er onder

het is als kok steeds moeilijk om voor vele verschillende monden te koken
behalve in biafra want daar was je werkeloos omdat er niets te koken valt

groetjes raf

hallo Hezik en Raf

heel mooi beantwoord en uit gelegd als we alleen de belangrijke dingen zoals foto's en electronica dingetjes zouden posten dan zou er denk ik 1x per 2 maanden weer wat te lezen en te ontdekken zijn kunnen beter vooruit kijken bij onze duitse en engelse buren en info ophalen en dit samen delen ben het voledig met Hezik en Raf eens en ben dan zelf niet geheel een onervaren bouwer maar het is met de bismarck wel de eerste keer dat ik een Forum gebruik en wel deze en deze volg ik met plezier dus mensen die niks met de bismarck te maken hebben laat ons lekker met RUST.

groet Henk :onweer:

dit is ook myn eerste forum die ik lees en gebruik.

by myn eerste schip deed ik het alleen zonder internet,

by de titanic was er eerst alleen een engelse website toen een paar nederlandse , maar door probleemen verdwenen die na 20/a 25 nummers.

by myn derde schip was er niet veel te vinden.

en by toeval vond ik deze voor de bismarck ,en hy bestaat nog steeds en hoop ook dat hy tot/met 140 volhoud.

dus ga zo door

dit is ook myn eerste forum die ik lees en gebruik.

by myn eerste schip deed ik het alleen zonder internet,

by de titanic was er eerst alleen een engelse website toen een paar nederlandse , maar door probleemen verdwenen die na 20/a 25 nummers.

by myn derde schip was er niet veel te vinden...

en by toeval vond ik deze voor de bismarck ,en hy bestaat nog steeds en hoop ook dat hy tot/met 140 volhoud.

dus ga zo door
nou nou ..het gaat er weer gezellig aan toe hier.. wij onervaren modelbouwers zijn er heel veel mee geholpen met alles wat er gepost wordt hier. of het nu wel of niet over het bouwen gaat.. zo leren we elkaar ook wat beter kennen...en we kunnen ook alles aan elkaar vragen.. dat dit voor ervaren bouwers minder interessant is???. niemand verplicht je om het te lezen.... en dat er weinig foto.s geplaatst worden??? kunnen we er een spelletje van maken zo als raf al liet zien ... zoek de verschillen.... iedereen bouwt zo als ze zelf willen .en schrijven op het forum wat ze willen.. en wie zich daar aan stoort...... zet de pc uit en ga tv kijken.. gr tony

Als iedereen het daar mee eens is, ben ik best bereid een scheiding te maken, om alle echte 'bouwposts' uit dit topic te filteren en in een 'bouwverslag' topic te zetten, en dit topic om te dopen tot 'discussie over bismarck' oid..

Scheiding

Hezik,

Voor mij mag het blijven zoals het is. Het op onze manier bouwen van een boot levert naast bouwfoto's en verslagen ook een hoop gedoe over toezending ed. op. Dat hoort er gewoon bij. En dat er weinig foto's staan komt omdat we allemaal dezelfde plankjes plakken, dus zou ook allemaal dezelfde "saaie" plaatjes opleveren.

hallo

hezik zoals je ziet zijn er een deel mensen die tevreden zijn met het topic zoals het nu is
buiten dat er over een paar simbolen een probleem was (wat opgelost is geworden)zijn er hier niet echt problemen geweest en we zitten reeds aan pagina 112
wat de bouwers over de nu ontstane problemen denken hebben ze reeds beschreven en verwoordt
laat het zoals het is en dan zijn de bouwers tevreden want knippen in de postings gaat je alleen maar een topic opleveren waar je geen draad meer kan aan vast knopen
je kan wel de postings die voor heel de commotie hebben gezorgd er uit halen maar wat schieten we daar mee op ??????

ik ga nog wat klinknageljes plakken maar eerst nog eventjes een halve kamer behangen

groetjes raf

Hezik ik denk dat het zo mag blijven iedereen is tevreden die op de site de bismarck bouwt laat ons zo verder doen en voor de mensen die af en toe eens komen kijken zullen we ons best doen om foto's te plaatsen ook al duur het lang maar zoals men weet ieder zijn eigen bootje en zoals ik al eerder zei alle hulp is welkom en voor mij is de discutie afgelopen en doe ik verder met de bouw !!!! waneer mijn stukken er zijn hahahahaha :-D:-D:-D

Back