D
Danny van Dijk
Guest
Na een hele lange tijd weer eens verder gegaan met m'n Bismarck. Net als sommige anderen ben ik ook de route ingeslagen om het dek in de romp te bouwen ipv overlappend aan de zijkanten. Om een stevige rand te krijgen heb ik eerst een rand op de normale boven rand gemaakt van hetzelfde materiaal als de eerste laag latten (ik had er genoeg over). Dit bleek niet genoeg sterkte te hebben en dus heb ik een tweede laag aan de binnenzijde ervan aangebracht. Deze rand is gelijk de "metalen" rand rond het dek. Er komt als de romp klaar is nog een hele kleine opstaande waterkeringsrand op te staan. Het geheel heb ik vervolgens vlak geschuurd gelijk aan het dek. Het dek is versmald met een figuurzaag en het teveel aan ruimte is opgevuld met plamuur (2k alabastine). Hoervoor heb ik eerste een beschermende rand van tape gemaakt zodat het dek niet zou verkleven aan de romp. Daarna de ruimte gevuld met plamuur en vlak geschuurd. De kimkielen zijn nog niet aangebracht omdat ze anders in de weg zitten voor de volgende fase: het impregneren en waterdicht maken van de romp. Ik loop een deeltje of 30 achter. Maar ik heb door omstandigheden niet veel kunnen doen. Ik ben nu eerst bezig de romp goed te maken. Het dek is trouwens afneembaar, maar de deling aan de voorzijde zit precies achter de plek waar de waterkering op het voordek moet komen. Zodra de romp klaar is, ga ik eens kijken of ik het dek kan maken met losse latjes. Oh ja, in de foto zie je in het dek bij de opbouw een schroef zitten. Ik heb er twee inzitten omdat ik anders het dek er niet uit krijg. Het zit er behoorlijk strak in.
Toestand nu:
grzt.
Danny
Toestand nu:

grzt.
Danny
Laatst bewerkt door een moderator: