Bouwverslag 1:200 Bismarck

Bijeenkomst

Een goede morgen,
De bijeenkomst met ik een tijdje uitstellen. Ik heb ook nog niets gehoord van de uitgever. Dit ondanks herhaalde verzoeken. Het een paar weken uitstellen is nodig omdat ik zomaar ineens heb besloten te stoppen met mijn computerbedrijf. Daar gaat nogal wat tijd inzitten. Ik heb dan ook even geen tijd om te bouwen, dus ik ga helaas nog meer achtelopen. Maar straks heb ik alle tijd van de wereld en ga ik weer inlopen. De laatste bouwstand is dat de romp met polyester en al prachtig glad is worden en nu in de grondverf staat.

geschut

Vandaag is mijn colega trucker terug van z´n trip naar Polen,
en hij heeft wat voor me megebracht, het zijn de stukken op de Bismarck
van 20 mm, en 35 mm zoals de heresflak, hier onder een foto, het is
allemaal 1:200 en vier stuks per ets plaatje, sommige bestaan uit
25 onderdeeltjes, maar o zo klein.

full

full

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
re: geschut

Voor zover te zien zien ze er nice uit.

Wel priegelwerk maar dat is met meerdere dingen bij het bouwen van dit schip.

Ik wens je veel succes

Grtss,

Willem

Hallo Bismarck bouwers,

Ik heb tot nu toe strikt de bouwaanwijzingen gevolgd. Dus met verbandgaas aan de binnenzijde en grondverf aan de buitenzijde. Nu krijg ik de bouwinstucties binnen voor het inbouwen van de radiografische besturing en hierin staat vermeld dat de binnenzijde en de buitenzijde moet worden ingesmeerd met een polyuerethaan houdende verf. Volgens een bericht wat ik ergens op internet las kan deze verf niet over een 1-componentlak heen. Kan iemand mij adviseren wat te doen.

Groeten,
Carl

Vrijdag 15 januari 23:00 uur National Geographic
Convoy
Ik zag in de trailer dat ook de Bismarck in beeld kwam. Misschien iets voor de liefhebbers/belangstellende van dit slagschip. Geen idee of vrijdag, tot nu toe onbekende opnames vertoont zullen worden.

Vrijdag 15 januari 23:00 uur National Geographic
Convoy
Ik zag in de trailer dat ook de Bismarck in beeld kwam. Misschien iets voor de liefhebbers/belangstellende van dit slagschip. Geen idee of vrijdag, tot nu toe onbekende opnames vertoont zullen worden.

Schilper,

Had ik ook al gezien. Lijkt me heel interessant om te zien.
Want eigenlijk was onze Bismarck bedoeld om die konvooien aan te vallen.

bouw setjes

Bocdan, is er mogelijkheid die setjes via het net te verkrijgen?

Xaro.

voor zoo ver ik weet niet, maar we gaan eens informeren, deze setjes
kosten 8 euro per stuk. en dan de loopen nog, die zijn helemaal klein.
hier een afbeelding.

full
:D

Laatst bewerkt door een moderator:
verf

Hallo Bismarck bouwers,

Ik heb tot nu toe strikt de bouwaanwijzingen gevolgd. Dus met verbandgaas aan de binnenzijde en grondverf aan de buitenzijde. Nu krijg ik de bouwinstucties binnen voor het inbouwen van de radiografische besturing en hierin staat vermeld dat de binnenzijde en de buitenzijde moet worden ingesmeerd met een polyuerethaan houdende verf. Volgens een bericht wat ik ergens op internet las kan deze verf niet over een 1-componentlak heen. Kan iemand mij adviseren wat te doen.

Groeten,
Carl

Mokey.

om hem waterdicht te krijgen moet je er wel wat aan doen, en is grondverf
alleen niet voldoende, probeer een klein stukje op de bodem, met die
polyuerethaan verf, gaat dat niet, zou ik de romp goed schuren, en er
dan polyester over heen doen, met glasmat, zie een stuk terug, in dit
forum, een artikel door RAF staat precies in hoe je dat kan doen.
En is gegarandeerd water dicht

Ps. het is permalink 3025.

Laatst bewerkt:
Mokey.

om hem waterdicht te krijgen moet je er wel wat aan doen, en is grondverf
alleen niet voldoende, probeer een klein stukje op de bodem, met die
polyuerethaan verf, gaat dat niet, zou ik de romp goed schuren, en er
dan polyester over heen doen, met glasmat, zie een stuk terug, in dit
forum, een artikel door RAF staat precies in hoe je dat kan doen.
En is gegarandeerd water dicht

Ps. het is permalink 3025.

Hallo Bocdan,

Bedankt voor je reactie op mijn bericht. Nog een vraagje.
Als de polyuertaanverf over en in de romp kan zou deze dan ook waterdicht zijn?
Ik heb namelijk de permalink van RAF gelezen maar ik denk dat dat voor mij geen optie is, ik heb namelijk geen kelder, zolder of andere werkplaats. Mijn vrouw gaat deze werkzaamheden echt niet goed vinden om in de kamer of slaapkamer uit te voeren.;)

Modelbouwbeurs

In de Zeelandhallen te Goes, Zeeland

De grootste Modelbouwshow van de Benelux opnieuw in Zeelandhallen Goes.
Ook in 2010 zal Zeelandhallen Goes weer in het teken staan van de Modelbouwshow. In 2009 hebben maar liefst 10.000 geïnteresseerden de show bezocht, ook van ver over de Zeeuwse grenzen.
Ook in 2010 is het aantal buitenlandse deelnemers weer gestegen. Van minitrein tot miniboot, van lijm tot precisiegereedschappen: alles is op de Modelbouwshow aanwezig. In 2010 is de Modelbouwshow verdeeld over maar liefst alle drie de hallen met een oppervlakte van 14.000 m².
Uiteraard is het bekende aanbod van alle vormen van modelbouw aanwezig zoals: radiografisch bestuurbare trucks, auto’s en racewagens, een bassin met modelboten, vliegtuigen, modelspoorbanen, meccano, modelstoom en militaire voertuigen.
De modelspoorbanen hebben een afmeting van 1 m2 tot maar liefst 150 m2. Tevens zijn er twee trambanen aanwezig.

Voor 2010 heeft de Modelbouwshow het thema houtbouw gekozen, zoals molens, poppenhuizen, circus, boten en nog veel meer.
In de derde hal vindt het Legofestijn van de Bouwsteen plaats.
Volop nieuwe modellen en activiteiten! Deze modelbouwshow mag u niet missen, het is dé vakbeurs voor de modelbouwer.
Veel importeurs en fabrikanten zijn aanwezig met uiteenlopende modellen. Dus kom 20 en 21 februari 2010 naar Zeelandhallen Goes!

IMGP4352.jpg
IMGP4388.jpg
Kermis.jpg
Lego-2.jpg

polyuertaanverf

Hallo Bocdan,

Bedankt voor je reactie op mijn bericht. Nog een vraagje.
Als de polyuertaanverf over en in de romp kan zou deze dan ook waterdicht zijn?
Ik heb namelijk de permalink van RAF gelezen maar ik denk dat dat voor mij geen optie is, ik heb namelijk geen kelder, zolder of andere werkplaats. Mijn vrouw gaat deze werkzaamheden echt niet goed vinden om in de kamer of slaapkamer uit te voeren.;)

Mokey.

Mijn vrouw zou dat ook niet goed vinden, dan lag ik zoo met m,n
schip op de heide,:ha:ha.
maar nu even geen gekheid, volgens mij als je deze verf gebruikt
is hij ook water dicht.
anders moet je toch wachten tot van de zomer, dat je het buiten kan
doen, of binnen en alles open zetten.
:rolleyes:

hallo

G4 stinkt niet zo als polyester dus dat zou wel moeten kunnen
het is niet erger dan verven
als je toch een laag glasdoek wil aan brengen dan kan je epoxy nemen
voor je vrouw stinkt het haast niet maar het is niet gezonder dan polyester
dus ook wel vensters open zetten
er is geen andere oplossing daar zoals je zelf hebt kunnen merken deze boot eigenlijk als staties model is uitgedacht
en een varend model heeft een andere constructie methode
daarom zijn ook de latjes van de romp zo klein en eigenlijk voor een varend schip niet toereikend wat stevigte aan gaat
om stevig te zein zouden het lange latten van minstens 1 meter moeten geweest zijn of deze kleinere (minderstevig)in een baksteen verband moeten worden opgebracht
wat niet is gebeurt
maar hier kan je dus niets meer aan veranderen en ik hoop dat je de latjes in de lengte richting ook aan elkaar hebt gekleeft

G4 en epoxy kunnen nu dus nog wel

groetjes raf

Hallo Bocdan en Raf,

Zou deze G4 lak reageren op de drie lagen grondverf :rolleyes: die ik eerder op de romp heb aangebracht?
Als ik deze drie lagen verf moet schuren is het misschien toch wel een goed idee om alvast een bloemetje voor de vrouw mee te nemen :D

Met vriendelijke groet,

Carl (Mokey)

LEOS, bedankt voor de info ik wil er wel heen .

kost my 25 euro +10 ns =35 euro .

dat in duitsland was mooi dus zal dit ook heel intresant zyn.

Halverwege

Mede bouwers uit 031 we zijn over de helft.
Wat betreft de uitgaves dan. Gisteren de nieuwe spullen ontvangen.
En ik moet weer es aan de slag loop al 12 boekjes achter.
Ik weet hoe het in 032 is, maar die lopen nogal wat achter.

Leo, in blijde verwachting van n°47, dus idd een stuk achter, maar zoals jullie J.Cruyff altijd zei: ieder nadeel heb ze voordeel :-)

Back