Bouwverslag 1:200 Bismarck

druk druk

De nieuwe delen zijn ook hier goed aangekomen.

Ben nu druk bezig om de voorbouw te beplakken met de messing delen.

Geef eerlijk toe dat dit de eerste delen zijn die ik vastplak. De delen voor de achterbouw zitten nog netjes in hun frames maar kan nu al zeggen dat ik de methode van plakken en daarna de klepjes, deuren enz.. erop zetten makkelijk vind dan eerst alles erop doen en daarna vastplakken.

Ik kan natuurlijk pas echt oordelen als ik de andere methode ook heb gehad maar lijkt mij gewoon makkelijk gaan om een 'plat' stukje messing aan te drukken dan dat je alle afdakjes in je vingers hebt staan gedrukt.

Maar kan het mis hebben.

Als ik de voorbouw af heb zal ik er eens een fototje van maken. Daarna een begin maken aan de achterbouw. En daarna me eens bezighouden met rompschuren.

Druk, druk druk

Moest verboden worden

Over prutsen gesproken. Bezig met het bevestigen van de hand en voetsteunen aan de voorzijde (724 etc). Dat is toch eigenlijk niet te doen. Uiteindelijk zal het wel lukken, met leeslamp, twee pincetten. als het klaar is en toonbaar zal ik een fototje maken. Ik hoefde bij de delen 720, 721 en 723 gelukkig niet al te veel aan te passen. ook het houten onderdeel is goed gelukt, lijkt niet nodig te plamuren.

Toch nog gelukt.

Ik noem het pielen. Een luikje verdwenen en opnieuw gemaakt (1.5x2). Wie laat ook een paar foto's zien? Ik heb toch nog wel wat kiertjes, niet zichtbaar op de foto's, welke plamuur kan ik het best gebruiken om die te dichten?

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik noem het pielen. Een luikje verdwenen en opnieuw gemaakt (1.5x2). Wie laat ook een paar foto's zien? Ik heb toch nog wel wat kiertjes, niet zichtbaar op de foto's, welke plamuur kan ik het best gebruiken om die te dichten?

Ik zou Putty van Tamiya nemen, werkt heel fijntjes.
Is te koop in tubetjes en grijs en wit. Grijs is natuurlijk voor de Bismarck de keuze.

luikje

Paul.

een van je luikjes zit op de verkeerde plaats, ze moeten beiden 8 mm
uit het midden zitten, en volgens mij zit het luik aan sb zijde niet op de
goede plek.

DOM.....

Paul.

een van je luikjes zit op de verkeerde plaats, ze moeten beiden 8 mm
uit het midden zitten, en volgens mij zit het luik aan sb zijde niet op de
goede plek.

Bocdan,

Je hebt helemaal gelijk, ik ga weer prutsen. Mooie foto's. Waarom zet je nu van alles in grondverf/primer? zo te zien gebruik je een spuitbus of airbrush?

airbrush

Paul.

Ja Paul ik gebruik de airbrush, dat doe ik met opzet zoo vroeg alles in
de grondverf, het messing wordt anders zoo lelijk, ik heb het ontvet
om aan te werken, als ik het nu zo laat, dan pak je het beet om wat
aan te doen, moet je het later weer ontvetten, maar dan zit alles er
op en wordt het een stuk moeilijker.
Hier heb ik nog een foto van de gevechts brug, met de raampjes er
in en de slinger ruitjes.

full
:p

hey iedereen zou toch is even iets willen vragen, ik heb al een week of 3-4 geleden het bedrag voor de afstandsbediening gestort op het rekeningnr dat ze mij hebben gegeven, nu heb ik nog altijd niets ontvangen enig idee wat ik kan doen en of dat dit normaal is, want het gaat wel om veel geld

betaling

hey iedereen zou toch is even iets willen vragen, ik heb al een week of 3-4 geleden het bedrag voor de afstandsbediening gestort op het rekeningnr dat ze mij hebben gegeven, nu heb ik nog altijd niets ontvangen enig idee wat ik kan doen en of dat dit normaal is, want het gaat wel om veel geld

Jurgen87.

het is normaal dat je lang moet wachten, waar jij het besteld hebt, die
moeten het zelf ook bestellen, en dat duurt even, dus even gedult,
en dan krijg je hem vanzelf.:rolleyes:
bel maandag anders eens naar de hulplijn, het nr staat aan de binnen
zijde van de omslag, en leg het even uit, die kunnen je goed helpen.

Laatst bewerkt:
luikjes dek

hallo met Ries.
Bocdan de luiken op het dek,no 704 en 706 moeten toch op
11,5mm van de achter rand zitten op de foto lijkt dit veel
meer.of is dit gezichts bedrog.
vrg-Ries

hallo met Ries.
Bocdan de luiken op het dek,no 704 en 706 moeten toch op
11,5mm van de achter rand zitten op de foto lijkt dit veel
meer.of is dit gezichts bedrog.
vrg-Ries

Ries,

Dat is gezichtsbedrog, ze zitten precies 11,5 mm van de achterste rand
en 3mm van de zijkant.
Ps. dat eerste streepje op de foto is op 3mm, dat lijkt ook veel meer.

Laatst bewerkt:
Over prutsen gesproken. Bezig met het bevestigen van de hand en voetsteunen aan de voorzijde (724 etc). Dat is toch eigenlijk niet te doen. Uiteindelijk zal het wel lukken, met leeslamp, twee pincetten. als het klaar is en toonbaar zal ik een fototje maken. Ik hoefde bij de delen 720, 721 en 723 gelukkig niet al te veel aan te passen. ook het houten onderdeel is goed gelukt, lijkt niet nodig te plamuren.
Inderdaad allemaal een hoop priegel werk.
Heb bij de Kijkshop een loop leeslamp gekocht voor 25 euries, werkt lekker.
Zit in de rand een klein tl lampje en in het glas zit nog een extra sterk vergrootglaasje ter groote van een euro.

Ik zou Putty van Tamiya nemen, werkt heel fijntjes.
Is te koop in tubetjes en grijs en wit. Grijs is natuurlijk voor de Bismarck de keuze.
Wat je ook kan doen, als je er een beetje handig in bent, de delen met soldeertin aan elkaar solderen.
Dat heeft het voordeel dat alles nog steviger wordt.
Het eventuele teveel aan tin is makkelijk weg te vijlen met b.v.b. een sleutel vijltje.

Schuurtip

Bij Zeeman (de textielketen) op de kop getikt 10 schuurlatjes tweezijdig te gebruiken voor € 0,49. Werken hartstikke goed. Eigenlijk zijn het nagelvijltjes voor de dames. Dus in het goede vak zoeken, in de buurt van de kassa.

full

tussentijdse update

Ik ben nog niet helemaal klaar met de vooropbouw maar wilde even wat foto's laten zien. Ben zelf wel aardig tevreden over het resultaat. Heb zelf weinig problemen ondervonden met het voorste gebouw, de rare afgetopte driehoek.​

full
full
full
full
full

Mooi,het zullen inderdaad mooie schepen worden,jammer dat ik dit te laat inzag.
Vaak zei men dat ze veel te duur zijn,maar al bij al ,zijn ze hun geld ook wel waard volgens mij.
Vroeger heb ik hem eens gebouwd van aeronaut,die was ook duur op het einde van de rit,maar kan zekers niet tippen aan de details deze schepen!
Het enigste voordeel van aeronaut was dat je een sterke voorgevormde romp kreeg,maar ja....
In ieder geval ,echt mooie bouwkits,deze blijven we volgen.

Grtz...

Marc

ik heb gisteren naar de hulplijn gebeld en ze hebben mij verteld dat het pakket is op gestuurd in parijs de 17e maart dus dat zou deze week hier moeten zijn,

nu zou ik nog is iets willen vragen, mijn excuses aan de host van dit topic dat ik het hier even doen, weet er iemand een deftige site waar je nog van die projecten zoals de bismarck kan vinden ? want heb ergens al gelezen dat er een model van de lancaster bommenwerper zou bestaan en ook een model van een oorlogszeilschip

ik heb gisteren naar de hulplijn gebeld en ze hebben mij verteld dat het pakket is op gestuurd in parijs de 17e maart dus dat zou deze week hier moeten zijn,

nu zou ik nog is iets willen vragen, mijn excuses aan de host van dit topic dat ik het hier even doen, weet er iemand een deftige site waar je nog van die projecten zoals de bismarck kan vinden ? want heb ergens al gelezen dat er een model van de lancaster bommenwerper zou bestaan en ook een model van een oorlogszeilschip

Jurgen,

Hierbij een site voor de Lancaster.
Build a Lancaster Bomber - The Model

Van een zeilend oorlogsschip is mij nix bekend, er gaan wel geruchten over HMS Hood, die net als de Bismarck in 1:200 zou komen.

ik wil ook heel graag die lancaster bouwen, maar is alleen in engeland verkrygbaar.

dus ze moeten hem heel snel hier uitgeven.

maar de kans is groot dat ze dat niet doen.

Back