Bouwverslag 1:200 Bismarck

</SPAN>Hallo,
Nog even over de compressor, dit is wat ik er over kon vinden.
Airbrush Kopressor "COMPACT I"

Dieser öl- und wartungsfreie Airbrush-Kompressor ist für Arbeiten mit allen handelsüblichen Airbrush-Farben geeignet. Mit nur 48 dB ermöglicht er angenehmes Arbeiten auch in kleineren, geschlossenen Räumen. Sein kompaktes Design und der integrierte Tragegriff erleichtern den mobilen Einsatz. Die Abschaltautomatik ermöglicht einen stromsparenden Betrieb.

Technische Daten:

• <LI style="FONT-WEIGHT: normal">Kompressorart: ölfreier Einzel-Zylinder Kolbenkompressor <LI style="FONT-WEIGHT: normal">Motorleistung: 125Watt <LI style="FONT-WEIGHT: normal">max. Arbeitsdruck (Pmax:): 4 bar
  • max. Luftabgabemenge: 20-23 l/min<LI style="FONT-WEIGHT: normal">Anzahl - Zylinder: 1 <LI style="FONT-WEIGHT: normal">Motordrehzahl: 1450 U/min <LI style="FONT-WEIGHT: normal">Maße (LxBxH): ca. 22x13x20cm <LI style="FONT-WEIGHT: normal">Gesamtgewicht: 3,9 kg <LI style="FONT-WEIGHT: normal">Spannung: 230V/50 Hz <LI style="FONT-WEIGHT: normal">Stromstärke: 1A <LI style="FONT-WEIGHT: normal">Isolationsklasse: B <LI style="FONT-WEIGHT: bold">ölfrei <LI style="FONT-WEIGHT: normal">Schallleistungspegel: 47 dB <LI style="FONT-WEIGHT: normal">Kabellänge: 1,9 m <LI style="FONT-WEIGHT: normal">Anschluss: 0,3 cm (1/8 Zoll) <LI style="FONT-WEIGHT: normal">inkl. Tragegriff <LI style="FONT-WEIGHT: normal">CE geprüfte Qualität <LI style="FONT-WEIGHT: normal">Material Gehäuse: Alluminium
  • mit einem Netzschalter
En dit is wat er ston over de spuitjes,
Profi-AirBrush_Dual_Action_II_Gun_34_D_0,2.jpg

Profi-AirBrush_Dual_Action_II_Gun_34_D_0,2-1.jpg

Profi-AirBrush_Dual_Action_II_Gun_34_D_0,2-2.jpg

Profi-AirBrush_Dual_Action_II_Gun_34_D_0,2-3.jpg

Airbrushpistole Profi-AirBrush Dual Action II Gun 34 D 0,2

Die Airbrush-Pistole "Dual Action II" ist ein Zweistoff-Zerstäuber, der nach dem Prinzip einer Strahlpumpe arbeitet, wobei Druckluft als Treibmittel verwendet wird. In Abhängigkeit von der Stärke des Luftstroms und der Menge der Farbe, kann man mit einer Airbushpistole feinste Linien aber auch große Flächen malen. Man kann Farbe deckend aufsprühen aber auch einen transparenten Farbfilm airbrushen. Bei einer Double-Action Airbrush werden Luft und Farbmenge mit einem Hebel gesteuert. Durch das Herunterdrücken des Hebels wird die Luftzufuhr reguliert, durch das (gleichzeitige) Zurückziehen des Hebels wird die Farbmenge variiert.Die maximale Farbmenge kann hinten an der Rändelschraube (Farbmengen-Regulierschraube) eingestellt werden. Die 0,2mm Düse gestattet Arbeiten bis auf Haarliniengenauigkeit. Die Sprühpistole bringt 1 Metal- und 1 Glasfarbmischer mit, was einen schnellen Farbwechsel gewährleistet. Der Metallbehälter kann seitlich an der Sprühpistole platziert werden.

Technische Daten:

• <LI style="FONT-WEIGHT: normal">Arbeitsdruck: 1 - 3,5 bar
    [*]Düse: 0,2mm
    [*]Nadel: 0,2mm
    [*]Farbgeberaufsatz: 7ml und 22ml
    [*]Farbregulierungsschraube
    [*]Anschluss: 1/8 Zoll
    [*]Gewicht: 310g
    [*]Aufbewahrungsbox: 18x10x4,5cm
    [*]inklusive: 22 und 7 ml Farbmischbehälter mit Deckel / Rändelschraube zur Farbregulierung / Düsenschlüssel / Farbpipette / Aufbewahrungsbox
Profi-AirBrush_Single_Action_Gun_38.jpg

Profi-AirBrush_Single_Action_Gun_38_2.jpg

Profi-AirBrush_Single_Action_Gun_38_1.jpg

Profi-AirBrush_Single_Action_Gun_38_schlauch.jpg

Airbrushpistole Profi-AirBrush Single Action Gun 38

Die Airbrush-Pistole "Single Action" ist ein Zweistoff-Zerstäuber, der nach dem Prinzip einer Strahlpumpe arbeitet, wobei Druckluft als Treibmittel verwendet wird. In Abhängigkeit von der Stärke des Luftstroms und der Menge der Farbe, kann man mit einer Airbushpistole feinste Linien aber auch große Flächen malen. Man kann Farbe deckend aufsprühen aber auch einen transparenten Farbfilm airbrushen. Bei Single-Action wird mit dem Bedienungshebel die Luftmenge und mit einem anderen Regler die Farbmenge gesteuert. Die maximale Farbmenge kann hinten an der Rändelschraube (Farbmengen-Regulierschraube) eingestellt werden. Das Sprühmuster dieser Pistole weist mit einem Umfang von 1/4 - 1 1/2 Zoll eine große Vielseitigkeit aus. Für den Einsatz wird ein Adapter benötigt, um die gängigen 1/4 bzw. 1/8 Zoll Kompressoranschlüsse auf den kleinern Schlaudurchmesser zu reduzieren.

Technische Daten:

• <LI style="FONT-WEIGHT: normal">Arbeitsdruck: 1 - 3,5 bar
    [*]Düse: 0,8mm
    [*]Farbgeberaufsatz: 2x 22ml
    [*]Farbregulierungsschraube
    [*]Anschluss: MS-0,5 AG
    [*]Gewicht: 310g
    [*]Aufbewahrungsbox: 18x10x4,5cm
    [*]inklusive: Adapter MS-0,5 AG auf 1/4" IG / 1,5m hochwertiger Vinyl-Schlauch / 2 Stk. 22 ml Farbmischbehälter mit Deckel / Rändelschraube zur Farbregulierung / Farbpipette / Aufbewahrungsbox
Nou hoop dat dit een beetje duidelijkheid geeft.
En dit is het adres waar hij te koop staat.
PROFI AIRBRUSH KOMPLETT SET KOMPRESSOR AIRBRUSHPISTOLE bei eBay.de: Airbrush (endet 05.08.10 17:04:26 MESZ)
Groeten,
Sharky.

Compressor

Sharky,

Wat Probaco al schreef, de bijgeleverde compressor is niet de beste die je kunt hebben. Die werkt niet met een drukvat maar de lucht wordt rechtstreeks door een zuiger in de slang gepompt. Vroeger had ik ook zo'n pompje maar behalve dat ie altijd staat te pruttelen is de drukt niet constant maar pulseert een beetje. Dus meer kans op wolkerig spuitwerk en spetters.
En ik dacht dat je drie spuitjes erbij kreeg? Ik zie maar 2 verschillende en de onderste is lastig voor verf, die is meer voor inkt. Blijft nog steeds dat het een goede aanbieding is.

Enne die tekst met al die tags is een beetje lastig te lezen :-)

Laatst bewerkt:
Romp van de tirpitz

Hallo Allemaal

Wat ik nu op internet ben tegen gekomen, zie je hier onder op de foto,
dit is de voorzijde van de Tirpitz, en nu komt bij mij de vraag op, ziet
het onder water schip van de Bismarck er net zo uit, of is dit Tirpitz
eigen.
Ik zou dat toch graag willen weten, sommige gaten kan ik wel plaatsen,
maar die luiken op de neus,?????????????, weet iemand daar iets van
of heeft een tekening waar dat op staat??
Allemaal ?????????:confused:

full

Laatst bewerkt door een moderator:
bocdan,

IK zie op de laatste foto van je dat je plankjes op het dek hebt,zijn die er op getekend met potlood, heb je dat zelf bedacht, of zijn het echte plankjes.
Als dat echte plankjes zijn,bij welke aflevering komen die dan.

Skip.

Dat zijn potloodlijnen, die geven aan waar de gaten voor de relingpalen geboord moeten worden. Bij mijn Bismarck heb ik ze al geboord, ben je wel even mee bezig...

reling paaltjes

Dat zijn potloodlijnen, die geven aan waar de gaten voor de relingpalen geboord moeten worden. Bij mijn Bismarck heb ik ze al geboord, ben je wel even mee bezig...

Danny.

Hoeveel mm heb jij de gaatjes vanaf de zij geboord,
of heb je die, direct naast het houten dek geboord.

potlood lijnen

bocdan,

IK zie op de laatste foto van je dat je plankjes op het dek hebt,zijn die er op getekend met potlood, heb je dat zelf bedacht, of zijn het echte plankjes.
Als dat echte plankjes zijn,bij welke aflevering komen die dan.

Skip.

Skip.

Danny, heeft het antwoord al gegeven.

Mijn dek is verwijderbaar, en ik heb de latten voor de rompbeplanking om het dek heen omhoog laten komen om geen kier te creeëren tussen de romp en het dek ( hiervoor heb ik het dek rondom een paar milimeter af moeten schuren).

De gaatjes heb ik dan ook gewoon precies in het midden van de opstekende rand geboord. Ik zou aanraden om de gaatjes zo ver mogelijk naar de buitenkant van de romp te boren, aangezien ik bij mijn model alle geprinte dekken rondom moet opschuren om ze tussen de relingen te laten passen. Pas alleen goed op bij het boren, bij mij was bij het boren van de gaatjes de boor enkele keren door de buitenwand van de romp gekomen.

GAAtjes

Mijn dek is verwijderbaar, en ik heb de latten voor de rompbeplanking om het dek heen omhoog laten komen om geen kier te creeëren tussen de romp en het dek ( hiervoor heb ik het dek rondom een paar milimeter af moeten schuren).

De gaatjes heb ik dan ook gewoon precies in het midden van de opstekende rand geboord. Ik zou aanraden om de gaatjes zo ver mogelijk naar de buitenkant van de romp te boren, aangezien ik bij mijn model alle geprinte dekken rondom moet opschuren om ze tussen de relingen te laten passen. Pas alleen goed op bij het boren, bij mij was bij het boren van de gaatjes de boor enkele keren door de buitenwand van de romp gekomen.

Danny.

Tot zo ver alles begrepen, ik bouw statisch, dus het dek is zo wie zo weg
gewerkt, alleen het geprinte dek moet er nog op.
Maar nu even wat anders, heb jij voor het boren een malletje gemaakt,
of alles zo uit het losse polsje geboord?
Dat zou ik toch graag willen weten, i.v.m. het mooi recht boren, en het moet
natuurlijk niet zo snel draaien.

Laatst bewerkt:
Ik heb gewoon met een klein handboortje alles uit de losse pols geboord. Is goed te doen alleen moet je zoals al gezegd goed oppassen dat je niet door de buitenwand heen komt, want dan kun je weer gaan plamuren en schuren...

Het is ook aan te raden niet meteen alles achter elkaar te boren, na een tijdje gaat het namelijk nogal saai worden ( het lijkt ook echt of je geen enkele voortgang maakt omdat de gaatjes zo dicht op elkaar zitten) en dan wil je het al snel afraffelen. Ik heb 6 dagen de tijd genomen om de gaatjes te boren, telkens 1/3 van 1 kant van de romp.

Hallo Allemaal

Wat ik nu op internet ben tegen gekomen, zie je hier onder op de foto,
dit is de voorzijde van de Tirpitz, en nu komt bij mij de vraag op, ziet
het onder water schip van de Bismarck er net zo uit, of is dit Tirpitz
eigen.
Ik zou dat toch graag willen weten, sommige gaten kan ik wel plaatsen,
maar die luiken op de neus,?????????????, weet iemand daar iets van
of heeft een tekening waar dat op staat??
Allemaal ?????????:confused:

full

Da's een lesje wat de Duitsers hebben geleerd na het vergaan van de Titanic.
Die liep immers op een ijsberg... Omdat de Tirpitz in een noordelijke fjord lag, was het risico op ijsbergen daar ook groot. Wat is dan simpeler dan een paar raampjes in de boeg te maken zodat een "matroos der allerlaagste klasse" op z'n buik door die raampjes kon kijken, om op tijd ijsbergen te melden?
Simpel een telefoon erbij en klaar is Kees...:rolling:

Tot zover der humor; zouden het niet de openingen voor de hydrofoon-installatie kunnen zijn? (voorganger van passieve sonar)
Ik weet de Bismarck ook hydrofoons had; vlak voordat de Hood en de PoW in zicht kwamen, meldde de hydrofoonkamer al "Sneldraaiende schroeven in zuid-oostelijke richting!"
(Bron: Boek van de 4e Artillerie-officier, aangesloten op de commando-boordtelefoon, dus die heeft dat bericht van de hydrofoonkamer daadwerkelijk ook gehoord)

microfoons

Roel.

Van die matroos was erg leuk, heb ik hartelijk om gelachen, hoe kom je op
het idee.
De microfoons die jij bedoeld zitten in de zij, dat was op beiden schepen
gelijk, maar dat voorste, het lijken wel luiken, maar zo als ik al zei, geen
flauw idee.
Op de Bismarck zitten ze niet.

microfoons

Hallo Allemaal

Even een paar foto´s van de stand van zaken hier, ik heb de microfoons
geplaatst, en eentje geboord, zie foto.
full

full

full

full
:p

hoi, ik heb sinds dinsdag nr 100.

nu nog 40 weken en we hebben alles .

ongeveer juni 2011 en we hebben de laaste deel.

ik moet gauw weer eens verder gaan met myn schip.

myn benieuwen welk boot hierna komt, en of de lancaster hier wordt uitgegeven .

Lancaster

hoi, ik heb sinds dinsdag nr 100.

nu nog 40 weken en we hebben alles .

ongeveer juni 2011 en we hebben de laaste deel.

ik moet gauw weer eens verder gaan met myn schip.

myn benieuwen welk boot hierna komt, en of de lancaster hier wordt uitgegeven .

Timberwolf,

Als de Lancaster hier wordt uitgegeven, zou ik eerst deze site maar es bekijken. Lijkt me geen strak en stevig model te worden.

Hachette 1/32 scale Lancaster Bomber - Page 14 - The Diecast Aviation Web Site and Forum

hallo

ik ken dat spul wel
maar heb daar nog niet mee gewerkt
hamarit zelf heb ik wel gebruikt op een metalen staander voor in de living
het droogt iets anders op dan gewone verf maar is best wel bruikbaar
je hebt het in spuit bussen en in gewone potten

groetjes raf

Back