Bouwverslag 1:200 Bismarck

Heeft iemand intresse om mijn bouw pakket over te nemen. voor een leuke prijs. Ik heb hem tot deel 74 in elkaar gezet alle andere delen tot en met deel 110 zitten nog in de verpakking.
Er staan foto's op me profiel.

verkopen

Helboy.

Niet doen!!! Leg het schip opzij, en laat het zijn.
Na verloop van tijd, krijg je weer zin, en ben je blij dat je hem nog hebt.
Ierdereen heeft wel eens een periode dat het tegen zit, dan wil je alles wel in de hoek gooien, maar geloof me, na verloop van tijd gaat het weer kriebelen, en pak je de zaak weer op.
Dan is het zonde dat je nu alles voor een ZACHT prijsje verkoopt, daar speelt iemand anders mooi weer mee.
Ik heb de romp ook opnieuw moeten maken, veel zin had ik niet meer,
maar na een paar dagen komt dat vanzelf weer terug.
Koop gewoon de delen die je nog nodig hebt, dat zijn er nog maar een paar, en leg alles aan de kant.
Je zult zien, dat je weer begint, na verloop van tijd.
Sterkte en sucses.

Hallo Bismarck bouwers,

De tip die ik van Kissie kreeg, om het messing schoon te maken met alcohol voordat het je het messing geschilderd, werkt uitstekend. Bedankt Kissie!

Hebben julie misschien nog een tip voor het schilderen?
Bij mij lopen de gaatjes en andere kleine details vaak dicht met verf. Is er misschien een truc om dit te voorkomen?
Ik verf met de kwast!

Groeten Carl

Carl,
Juist om vollopen van die details te voorkomen ben ik gaan airbrushen. Ook al omdat je voordat je gaat verven eerst primer moet opbrengen. Met een goed spuitje en melkdunne primer en verf gaat dat heel goed.
Ook ik maak vetvrij met alcohol.

Ik heb net ook weer de vierwekelijkse pakketjes ontvangen.

Bij sommige leveranciers van airbrushspuitjes zijn ook hele goede gebruikte spuitjes te koop. En misschien kan je een complete (gebruikte) airbrushset op internet scoren. Ik heb een extra set (incl. compressor voor nog geen € 60,= op de kop getikt en die werkt uitstekend.

Laatst bewerkt:
Carl,
Juist om vollopen van die details te voorkomen ben ik gaan airbrushen. Ook al omdat je voordat je gaat verven eerst primer moet opbrengen. Met een goed spuitje en melkdunne primer en verf gaat dat heel goed.
Ook ik maak vetvrij met alcohol.

Ik heb net ook weer de vierwekelijkse pakketjes ontvangen.

Bij sommige leveranciers van airbrushspuitjes zijn ook hele goede gebruikte spuitjes te koop. En misschien kan je een complete (gebruikte) airbrushset op internet scoren. Ik heb een extra set (incl. compressor voor nog geen € 60,= op de kop getikt en die werkt uitstekend.

Airbrushen,
Daar ben ik al enige tijd mee bezig.
Een goed setje is van belang, maar het shoonmaken van je pistool is oooh zo belangrijk. En wees vooral voorzichtig met je naald met schoonmaken er zit zo een weerhaakje op en dat kan je werk zeer zeker verprutsen.
Mensen die op zoek zijn naar bv een gebruikt setje ga naar een goeie winkel. 1 daarvan is airbrush almere, vriendelijke mensen en een zeer goede uitleg, dan je veel plezier hebben met verfbalzen haha

bocdan, ik heb alle ribben overgetekend op het hout.

rib 0 tot 20 a en b apart overgetekend , ik had dus 40 ribdelen en 4 midden ribdelen.
de kleintjes zyn niet uit te zagen , die zyn evengroot als je duimnagel.

sommige ribdelen overnieuw gedaan omdat ze te klein of te moeilyk waren om uit te zagen.

ik gebruik 6mm populier triplex dus zacht maar sterk, gebruik je dunner dan 4 heb je veel kans op breuk denk ik , by de kleine delen.

by de rib tussen dekken 1 tot 4 gebruik ik 3,6 mm hout

ik heb de handel los in elkaar gezet hy ziet er aardig goed uit niet perfect, dan zullen aantal delen over moeten.

ik heb ook de kartonen ribdelen in elkaar gezet voor de vergelyking

dat is een lang stevig geheel.

het nadeel van karton naar hout is ,

je kan niet alles omzetten naar hout zyn ze te klein voor.

de dekken kan je wel van hout maken en de muren en een paar andere delen ,maar het blyft toch 70 % karton en dertig % hout.

omdat de buitenromp delen, de dekken de muren zoveel motief en detail op staan , dat het hout met karton beplakt wordt.

en de rest is niet of nauwlyks om te zetten naar hout.

een schip van hout en karton zal wel heel stevig worden , maar hout zal niet zichtbaar zyn omdat het onder het karton zit.

ik heb nog geen kans gehad om naar een fixit zaak te gaan voor 1 a 2mm dekhout.

omdat ik nu ziek ben.

ik twyfel nog of ik verder ga met hout/karton of alleen karton met koper enz.

by de amerigo vespucci ben ik by deel 58 ik heb alle patrys poorten er in gezet. en de achterbalkon omheining.

foto s komen later

Nieuwe delen 122 t/m 125 ontvangen. Leuk vliegtuigjes.

Alleen de delen 118 t/m 121 nog niet. Had al een form ingevuld op hun site maar nog niks op terug en probeer al 3 dagen te bellen maar krijg de hele tijd het bandje dat iedereen in gesprek is. Lijkt er meer op dat ze allemaal nog zaten te genieten van de kerst/nieuwjaarsvakantie maar vooruit.

Volgende week weer proberen

heb iemand foto,s van de katapults en van het dek waar de katapults op de op de rails gezet werden

Kissie,

De meeste foto's vind je hier. Bismarck & Tirpitz

gallbismportmidshipsection208.jpg

gallbismportmidshipsection209.jpg

het was voor te vragen waar is het aandrijfset en afstandbediening apart kan kopen voor een goede prijs. omdat ik recent terug begonnen ben met de bouw van de boot, ik heb een hele tijd stil gelegen waardoor ik het voordeel aanbod heb gemist voor het aadrijfset met de afstandbediening

Dvd de bismarck

Hallo senmut
wat kost mij een dvd van expedition bismarck van james cameron
is die ook ondertitelt
groetjes kissie

Louis.

Leuk dat we je mogen begroeten, en dat je ook een Bismarck bouwer bent.
laat eens zien hoe ver je bent, en aarzel niet om je probleem openbaar te maken, je weet er is altijd een oplossing te vinden.

Beste Bocdan,

Hoe kan ik foto's erop zetten, dan zal ik dat in het eens gaan proberen,
de foto's die ik heb gezien zien er goed uit, ik ga even op zoek naar een airbrush set op internet, wat ik heb gespoten met primer komt uit een normalen spuitbus, maar de afwerking wil ik toch wel beter aan pakken,

Groet louis

foto´s plaatsen

Beste Bocdan,

Hoe kan ik foto's erop zetten, dan zal ik dat in het eens gaan proberen,
de foto's die ik heb gezien zien er goed uit, ik ga even op zoek naar een airbrush set op internet, wat ik heb gespoten met primer komt uit een normalen spuitbus, maar de afwerking wil ik toch wel beter aan pakken,

Groet louis

Beste Louis

Als je een foto album hebt gemaakt, dan gaat het heel eenvoudig.
Je klikt op de foto, dan krijg je de foto groter te zien , met twee regels er onder, sleep over de tweede regel, dan wordt hij blauw, klik met de rechter muis knop, en ga naar kopieren.
Ga naar deze site en tipe een verhaaltje of mededeling, en klik weer met de rechter knop, en klik op plakken, en dan staat de foto in je artikel.
Wil je medere foto´s dan doe je het nogmaals.
Er zullen best wel personen zijn die het beter kunnen, maar zo doe ik het altijd.
succes.

Hey mannen, opnoemen wat julie ontvangen hebben en hoever jullie staan is natuurlijk intresant maar mag ik daar af en toe eens een foto bij :confused:

Back