Bouwverslag 1:200 Bismarck

Nieuwe delen

Hallo
zijn er al mesen die de delen 130-133 al hebben gehad
ik hep de laaste half jaar elke keer 2 a 3 weken later gekregen
groetjes kissie

Kanonnen

Hallo allemaal,

is er iemand die weet waar ik kanonnen kan kopen voor mijn bismarck die echt kunnen schieten, ik heb verschillende filmpjes gezien dat ze met rc schepen kunnen schieten,

MvG Louis

Laatst bewerkt:
hms victory

Hallo iedereen,
Is dit schip radiografisch, of kan hij met aanpassingen radiografisch gemaakt worden, niet dat ik op dit moment wat kan doen, maar over enekele weken kan ik weer verder met bouwen van de bismarck en eventueel dat ik de victory aanschaf

Grt Louis

Hallo allemaal,

is er iemand die weet waar ik kanonnen kan kopen voor mijn bismarck die echt kunnen schieten, ik heb verschillende filmpjes gezien dat ze met rc schepen kunnen schieten,

MvG Louis

Louis,

Toevallig gisteren een artikel gelezen over iemand die in een Hms Hood 1:100 achter de lopen van de grote kanonnen cilinders van een Smith en Wesson punt 22 revolver had gemonteerd. Daarmee kan hij alarmpistool kogeltjes laten knallen maar ook met scherp schieten, levensgevaarlijk. Maar dat was niet gekocht gewoon allemaal zelf gemaakt.

Hallo allemaal,

MvG Louis

Hallo Louis.
Allereerst: sterkte met je rug!
Vurende kanons: kopen: nee. Zelf maken? wordt ook moeilijk. Het schip is schaal 1:200. De hoofdbatterij van de Bismarck heeft het kaliber 375 mm.
Dat delen door 200 geeft een doorsnee van....1,875mm. Uitgaande van exacte schaal. Het wordt moeilijk om daar iets voor te vinden. Of je moet consessies doen aan de schaalgetrouwheid.
En dan komen er nog meer problemen om de hoek kijken, zoals:
Hoe laadt je de stukken? Na elk salvo naar de kant en opnieuw handmatig laden?
Wil je ze baksen en eleveren?
Hoe ga je dat allemaal aansturen?
Waarmee wil je vuren? (delen van) vuurwapens zoals hierboven genoemd is in Nederland "not done". Vuurwerk? Is ook groter, past niet in de loopjes.
Bovendien: die Amerikaanse toestanden die jij gezien hebt, zijn clubs met schepen die erop voorbereid zijn. Die hebben er lol in om elkaar naar de kelder te schieten en de schepen zijn daar ook op voorbereid.
Hier is dat niet het geval. Ik kan me voorstellen dat je snel in aanmerking komt voor "gratis zwemles" (inclusief zender!) als jij met je Bismarck op andere modelschepen gaat schieten...
Wat je wél kan overwegen is in je lopen felle LED's inbouwen. Kijk maar eens in het draadje van Lex Verkuijl met zijn MTB. Samen met een goede geluidsmodule en een goede speaker is daar wel wat van te maken...
Succes!

Kanonnen

Hallo,

Hoe kan ik zien waar welk geschut komt? Ze zijn 2 aan 2 verschillend en 1 krijgt geen uitstekende kappen. Welke? Maar met de ventilatoren tegen de achterkant geplakt, wat is dan nog het verschil?

Heb gisteren de kranen in elkaar gezet, viel mee, maar wat voor draad komt hierop? Het donkere nijlondraad lijkt me maar nauwelijks voldoende voor de railing. En de rest van de tuigage? Wat daar voor te nemen? Ik heb onzichtbaar naaigaren, dat is nijlondraad van 0,1 mm en is omgerekend zo'n 2 cm dik. Lijkt me nog vrij dik maar op het model zie je het bijna niet.

Wat gebruiken jullie?

Ik heb de kranen en de tuigage gedaan met dezelfde draad die ook voor de relingen gebruikt werd. Ik kwam uiteindelijk een meter te kort voor de relingen maar dat was omdat ik alle andere draden telkens iets te lang had afgeknipt...

En geschut anton ( de voorste) is het geschut welke geen uitstekende kappen krijgt aan de zijkant.

delen

Ook nieuwe delen binnen gekregen, alleen jammer dat ik alleen de boeken kan lezen, hoop volgende week al weer wat te kunnen bouwen mijn boot,
Hierbij wil ik ook Roel bedanken voor zijn uitleg over mijn vraag hoe ik mijn schip kan laten schieten, ik zal voor de led verlichting gaan,
Ook in bed heb ik veel kunnen lezen op het forum, en heb veel afgezocht wat ik nodig heb om het schip mooi te spuiten, heb in ieder geval een komplte airbrush set gekocht met 2 naalden erbij,
Ik begin me aardig te vervelen in bed, maar er komt al verbetering in.
Graag zou ik ook de queen elizabeth 2 of de titanic willen gaan maken, maar weet niet waar ik kan kopen, bij mij in de buurt zit alleen toemen, maar daar kom ik niet graag.

Groet Louis

Danny,

Dat is wel duidelijk, maar welke moet ik daarvoor nemen? Eentje met die gladde vlakken achterop die tot beneden lopen of juist een met die kortere vlakken?
In principe zijn die verder gewoon hetzelfde, die platte vlakken worden toch afgedekt door plastic onderdelen. Ik heb er in ieder geval bij mijn model geen rekening mee gehouden dat dat minimale verschil aanwezig is.

ik heb ook deel 131gekocht.

ook de deel 1 van de victory bekeken, ik ga hem niet doen.

de titanic was een bouw project van hachette in 2005.

ik ben er nog mee bezig ben by deel 93.

ik ben nu bezig met de uss missouri usa slagschip uit 1945.

ik heb ook deel 131gekocht.

ook de deel 1 van de victory bekeken, ik ga hem niet doen.

de titanic was een bouw project van hachette in 2005.

ik ben er nog mee bezig ben by deel 93.

ik ben nu bezig met de uss missouri usa slagschip uit 1945.

Timber wolf, valt de victory tegen, of omdat hij niet rc kan worden gebouwd,
weet er iemand een goede site waar je rc modelbouw schepen kan kopen

Grt Louis

Laatst bewerkt:
ik heb hem al van plastic , jaren geleden gebouwd.

en ik heb niet veel zin in een zeilboot.

ik bouw altyd zonder r c

Update

Ben op dit moment nog lang niet zover als andere maar vermaak me er nog prima mee. Gezien het toch m'n eerste bouw blijft wil ik het liever goed doen dan gehaast. Op dit moment bezig om de kieren in m'n romp op te vullen en dan geheel te plamuren en schuren...
full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Back