Bouwverslag 1:200 Bismarck

kegel

LeoS & Senmut
gallbismportmidshipsection107.jpg

Dat klopt van die kegel, staat er heel duidelijk op.

Die kegel is nog van een vroeger stadium toen ze nog in kiel lag. Toen waren er ook nog wat andere dingen ( voornamelijk geschut en ook één van de afstandsmeters voor de hoofdartillerie dacht ik) nog niet aanwezig op het schip, maar die kegel hebben ze na een tijdje weggehaald.

Kan iemand mij de schakelgrootte van de twee maten ketting opgeven? Ik ga ze maar bij een webwinkel bestellen, anders kan ik niet verder. En hadden beide kettingen een schalm (zo heet toch dat dwarsbalkje in de schakels ?) op de echte Bismarck? Of was dat alleen de grootste?

Rino Parts heeft wel 20 verschillende kettingen en ook reling op 1:200 voor mensen die dat draadjes rijgen niet zien zitten.

Heb even gekeken op die site, maar is toch wel erg prijzig. Ik zal dus zelf maar gaan rijgen.:puppydogeyes: Zie het maar als een afsluiting van al het handwerk wat we al hebben gedaan.
€ 15 46

AE 5603/01 Railingwerk 3 draads
Geëtst messing railingwerk schaal 1:200
Lengte 220mm.- hoogte 5mm.
Gaan per 5 stuks.

Gr.Matador

@ Louis,
In het appartement waar ik woon is geen kelder of zolder o.i.d. kan dus geen gebruik maken van een air-bruch of spuitbus. Als ik binnen gaat spuiten krijg ik denk ik problemen met mevrouw Mokey. ;)

@Bocdan / Ad Bakker,
Ik heb mijn romp voor dat deze in de grondlak ging en na het schuren 2 a 3 maal ingesmeerd met een porieen vuller. Van binnen en buiten.

Ik heb nog matte water gedragen Glitsa staan die ik gebruikt heb om de dekken mee in te smeren. Kan ik die op de romp smeren als deze afgelakt is?

Groet Carl.

Ik heb nog matte water gedragen Glitsa staan die ik gebruikt heb om de dekken mee in te smeren. Kan ik die op de romp smeren als deze afgelakt is?

Volgens mij geen probleem, Bocdan gaf dat ook al aan. Persoonlijk denk ik dat het wel goed is om voor de matte te gaan. Een glimmend model is op deze schaal geen gezicht (vind ik, maar smaken verschillen natuurlijk!!!!).

Groet,

Ad

@ Louis,
In het appartement waar ik woon is geen kelder of zolder o.i.d. kan dus geen gebruik maken van een air-bruch of spuitbus. Als ik binnen gaat spuiten krijg ik denk ik problemen met mevrouw Mokey. ;)

Groet Carl.

En heb je geen tuin, woon je in een appartement, ik moet het ook niet in mijn kop halen om dat binnen te doen, ik heb al een dikke kop, maar dan zeker:yes:

En heb je geen tuin, woon je in een appartement, ik moet het ook niet in mijn kop halen om dat binnen te doen, ik heb al een dikke kop, maar dan zeker:yes:

Zelf spuit ik altijd op ons balkon (10 m. lang en 1.20 br.) op een kussenkist. Wel even de ramen afplakken met een krant. Kleine stukken zet ik op een plaatje hardboard, dan hoef ik niet eens af te plakken. Drogen doe ik dan wel binnen. Het gaat prima. Binnen is de lucht zeker niet te harden, nog afgezien van het ernaast spuiten. Zou ik ook niet vrolijk van worden hoor.

Gr.Matador

Zelf spuit ik altijd op ons balkon (10 m. lang en 1.20 br.) op een kussenkist. Wel even de ramen afplakken met een krant. Kleine stukken zet ik op een plaatje hardboard, dan hoef ik niet eens af te plakken. Drogen doe ik dan wel binnen. Het gaat prima. Binnen is de lucht zeker niet te harden, nog afgezien van het ernaast spuiten. Zou ik ook niet vrolijk van worden hoor.

Gr.Matador

hallo Matador,

Kijk dat is wel fijn, dat je een grote balkon hebt, ik moet het in de tuin doen, wel de tuintafel afdekken en de stoelen verplaatsen, maar het is goed te doen, als het maar niet hard waait, of regent.

Groet louis

sorry, ik heb een abonnement, dus ik kan je niet helpen, ik heb de delen allemaal al binnen

grt Louis

Laatst bewerkt:
hoi Leos,

ik bedoelde dat de spuitkoppen separaat waren opgehangen van de slangen en die kegel onderaan het mastje hebben wij NIET

vr gr
Senmut

Maar, dat neemt niet weg dat de haspels bij onze bouwinstructie op de kop aangegeven zijn. Is op jouw foto heel duidelijk te zien.

weet iemand hoe het zit met de losse verkoop van deel 139, 140.

zyn ze op ??

140 is ok. Bij 139 zijn er zendingen waarin onderdelen ontbreken en het vervangen door een complete is schijnbaar lastig. Ik wacht al twee weken.
Heb geen ankerkettingen en ga ze volgende week bestellen bij een webwinkel.

Laatst bewerkt:
Belletje

Voor mensen die de plastic scheepsbel helemaal niks vinden een tip.
Zet een stukje ronde staaf van messing in een boormachine en probeer dan met vijltjes ed. de vorm van het belletje te draaien. Polijsten met staalwol. Het oogje bovenaan maak je ook als een bolletje wat je later plat vijlt en doorboort. Is even oefenen maar ziet er al gouw beter uit dan het aangeleverde ding.

verven

@ Louis,

@Bocdan / Ad Bakker,
Ik heb mijn romp voor dat deze in de grondlak ging en na het schuren 2 a 3 maal ingesmeerd met een porieen vuller. Van binnen en buiten.

Groet Carl.

Carl.

Ik zou de romp, nu je hem niet spuit, met een klein rolletje doen, met glitsa gaat dat goed, en de romp is goed vlak, dus dat moet goed lukken
Krijg je tenminste geen strepen.

dekje

Op het laatste stukje dek, wat we hebben aangebracht, bij de katapult,
staan vierkantjes getekend.
Maar nergens in de bouw beschrijving kom ik iets tegen wat je daar op moet plakken, ik neem niet aan , dat het zo moest blijven, of zijn ze dat vergeten.
Heeft iemand daar een oplossing voor, of weet wat dat is ??

Maar, dat neemt niet weg dat de haspels bij onze bouwinstructie op de kop aangegeven zijn. Is op jouw foto heel duidelijk te zien.

Hoi Leos,

Klopt, je hebt helemaal gelijk. Ik heb ze bevestigd naar de foto en Niet naar de beschrijving, dus toevallig zitten ze goed bij mij:yes:
Heb er pas 2 gedaan, dus ik ga de spuitkoppen alsnog verwijderen en los ophangen.

Romp eindelijk klaar en kan dus nu de bovenbouw vastplakken:)

vr gr
Senmut

dek katapult

Op het laatste stukje dek, wat we hebben aangebracht, bij de katapult,
staan vierkantjes getekend.
Maar nergens in de bouw beschrijving kom ik iets tegen wat je daar op moet plakken, ik neem niet aan , dat het zo moest blijven, of zijn ze dat vergeten.
Heeft iemand daar een oplossing voor, of weet wat dat is ??

hoi bocdan,

je hebt gelijk, er zitten 4 vakjes die niets krijgen volgens de beschrijving.
oplossing?...bekijk de foto maar volgens mij moeten er luiken op. Zelf maken?
full

vr gr
Senmut;)

Laatst bewerkt door een moderator:
hallo Bocdan
even een vraagje,op link 4962 zie ik dat de twee sokkels wit/rood en wit/groen zijn
geschilderd.is dit orgineel
vrg Ries.

Back