Bouwverslag 1:200 Bismarck

bismarck op weg naar de eindstreep

bocdan,

in 1 woord adembenemend, word er stil van:D.
het is indrukwekkend en geeft aan dat ik nog een hoop moet doen, hehe
ik heb nu de beide bovenbouwen vast en ben de ankerkettingen aan het doen.
ben voorlopig nog niet aan de tuigage toe.
nogmaals chappeau!!!!!!!!!!!!!!!!!:worship:

vr gr
Senmut
Bismarck statisch 1:200
Yamato statisch 1:250

Zo Bocdan,

Dat ziet er indrukwekkend uit, ik heb net mijn dekken erop gelijmd, door dat ik de laatste tijd veel bezig bent geweest met mijn vliegtuigen, heb ik de bismarck een beetje verwaarloosd, maar ben het sinds gisteren weer opgepakt, alleen ga ik vanaf donderdag 12 dagen op vakantie, heb wel vandaag mijn schip getest in mijn vijver, en gestabiliseerd, motoren en roeren werken naar behoren,
Maar wat ik net zei, jouw schip is echt mooi.

Grt Louis :)

Mooi

Bocdan,

Complimenten hoor, wat is hij mooi geworden, prachtig. :thumbsup:
Ik bouw liever nog een boot dan dat ik die draadjes moet gaan doen. Maar ja, hoort erbij.
En dan wachten op een nieuwe boot, liefst Hood, maar in ieder geval op de manier van de Bismarck.

Groeten,
Matador

gemeent dank jewel

Allemaal.

Gemeend dank jewel voor de lovende worden, ik zal binnenkort nog wat foto's in het album zetten.
Zijn er nog bij, die ik jullie zeker niet wil onthouden, dan zet ik ze wel in dit topic.
Nogmaals bedankt, dat is een hoop eer voor m'n werk.

Laatst bewerkt:
Bocdan op naar de laatste lood(t)jes

Met bewondering naar de foto's gekeken. Het is een mooi schip. Toch ben ik benieuwd naar je ervaring straks met de reling. Ik zie daar persoonlijk een beetje tegenop.

Reling

Met bewondering naar de foto's gekeken. Het is een mooi schip. Toch ben ik benieuwd naar je ervaring straks met de reling. Ik zie daar persoonlijk een beetje tegenop.

LeoS.

Bedankt voor het compliment.

Maar bij mij, zie ik toch ook een beetje tegen de reling op, nu is het hele schip klaar, zelfs de hulzen vangers heb ik al gemonteerd, alleen die ver............... reling.
Maar volgens mij ,moet je daar echt zin in hebben, en dan ook doen,
is eigenlijk het zelfde als met het wand, als je daar aanbegind, met de gedachte het moet af, en wat een werk, wordt het helemaal niets.
Bij mij zit er een heel klosje garen in, je moet het wel ruim nemen, wil je er nette knoopjes in maken, het pielle met twee pincette werkt bijna niet,
want als je naar de eene hand kijkt, heb je er met de andere zo wat afgestote, en met ruime lussen heb je daar absoluut geen last van.
Maar het kost je wel wat meer garen.

LeoS.

Bedankt voor het compliment.

Maar bij mij, zie ik toch ook een beetje tegen de reling op, nu is het hele schip klaar, zelfs de hulzen vangers heb ik al gemonteerd, alleen die ver............... reling.
Maar volgens mij ,moet je daar echt zin in hebben, en dan ook doen,
is eigenlijk het zelfde als met het wand, als je daar aanbegind, met de gedachte het moet af, en wat een werk, wordt het helemaal niets.
Bij mij zit er een heel klosje garen in, je moet het wel ruim nemen, wil je er nette knoopjes in maken, het pielle met twee pincette werkt bijna niet,
want als je naar de eene hand kijkt, heb je er met de andere zo wat afgestote, en met ruime lussen heb je daar absoluut geen last van.
Maar het kost je wel wat meer garen.

Bocdan,

Doe je dat allemaal met dat ene klosje zwart nylondraad wat we ontvangen hebben? En wat we ook nog voor de reling moeten gebruiken.

garen

Bocdan,

Doe je dat allemaal met dat ene klosje zwart nylondraad wat we ontvangen hebben? En wat we ook nog voor de reling moeten gebruiken.

LeoS.

Dat haal je nooit, maar toen wij die aflevering kregen, heb ik gebeld, met de mededeling, dat er een onderdeel gebroken was, ( een leugentje voor bestwil), ik kreeg toen een nieuwe toegezonden, en zodoende had ik extra
draad, en dat is nu reuze makkelijk.

nog een paar.

Ik wil jullie toch nog wat foto's laten zien.

full

full

full

full

full

full

de rest staat in het album.

Laatst bewerkt door een moderator:
Reling paaltjes

De eerste reling paaltjes er toch maar opgezet, 12 in totaal,maar ik heb wel in de gaten, dat je heel secuur moet boren, wil je nu goed uitkomen,
de dubbele paaltjes staan namelijk om de zoveel, dat is verschillend, maar wel waar dat nodig is, zoals kluis gaten enz.
Heb je nu niet goed op maat geboord, staat zo'n paaltje precies voor het opstakel.
Dus let daar wel op, als je nog moet boren.
Als je ze vast gaat lijmen, wees vorzichtig met de gaatjes, lijm ze niet dicht.
Als je toch verkeerd hebt geboord, en je komt er nu pas achter, boor dan gewoon een nieuw gaatje, waar het dubbele paaltje komt.
Mochten er paaltjes verloren gaan (dubbele) geef dan een seintje, ikheb er een paar over, een dieplader is zo geregeld, ha,ha.

Iets vreemds...

Vrolijk rondplakkend op de Bismarck kwam ik het volgende tegen.
Bij aflevering 72 brengen wij een messing wand aan.
Die volgt de ronding achter het middelste secondaire geschut aan stuurboordzijde. Ook bij 72 plakken we er een deurtje op, meer niet.

Gisteren de verticale ventilator zuiltjes erop gezet.
En toen zag ik het plaatje in het boekje. Het deurtje was verdwenen en een hoop luikjes waren ervoor in de plaats gekomen. Ergens vond ik nog een etsplaatje met luikjes die er op leken en heb ze er dus maar opgeplakt. Of is dit weer Tirpitz?

:confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused:

Misschien al bij de meesten bekend, maar hierbij nog een site met foto's en modellen. Je kunt er zelfs Bismarck bierpullen bestellen. http://www.kbismarck.com/ is anders dan de al bekende site http://www.bismarck-class.dk/

Laatst bewerkt door een moderator:
afraffelen

LeoS.

Dat probleem was me ook al opgevallen, ik heb toen, als jij nu, de luiken er maar op geplakt en de deur weggehaald, over het algemeen vind ik dat Amati, de zaken in de laatste uitgaven maar afraffeld.
Er zijn de laatste delen wel erg veel onderdelen die vergeten zijn, en helemaal niet worden vernoemd.
Terwijl je de eerste delen maar mondjes maat onderdelen kreeg, gooien ze de laatste drie uitgaven je er mee dood, hadden ze toch wat beter uit moeten smeren.
had je bij de laatste delen beter het overzicht bewaard, en was alles aangegeven en vermeld.

Reling paaltjes

Hallo allemaal.

De paaltjes aan bb zijde, staan er in, ik moet zeggen dat het me reuze meeviel, maar ja, nu nog de draadjes erdoor, dat is veel meer werk, en slecht voor je ogen.
Zeker een loep gebruiken, anders zie je het na het 10 paaltje niet meer zitten.
Als de eerste draadjes er door zijn, zal ik jullie op de hoogte brengen.

He, he eindelijk de echte grote vacantie ik kan nu ook aan de inhaalslag beginnen ik ben er de laatste maanden niet aan toe gekomen, wel heb ik regelmatig de verslagen gelezen en de foto's bekeken en kan alleen maar zeggen dat het er allemaal prima uitziet.

tip voor wat betreft de relingen, knip/snij de draadjes zo schuin mogelijk af, en zorg dat je een klein beetje extra draadlengte houdt ( ongeveer 5 cm, zeker niet meer want dan kom je gegarandeerd draad tekort), en snij na 20/30 paaltje steeds opnieuw een klein stukje schuin af. op deze manier gaat de draad heel makkelijk door de paaltjes heen.

draadje

tip voor wat betreft de relingen, knip/snij de draadjes zo schuin mogelijk af, en zorg dat je een klein beetje extra draadlengte houdt ( ongeveer 5 cm, zeker niet meer want dan kom je gegarandeerd draad tekort), en snij na 20/30 paaltje steeds opnieuw een klein stukje schuin af. op deze manier gaat de draad heel makkelijk door de paaltjes heen.

Danny.

Dus niet van voor naar achter in één keer??

Back