Bouwverslag 5-assige trekker met dieplader.

Nog ff het e.e.a. aan stekekrtjes/connectortjes besteld.
Bedrading en het plaatsen van diverser printjes gaat goedkomen!

Een aantal kleine printjes komen tussen de achterste 2 assen vd dieplader.
Had dit idee al eerder, maar was het vergeten...

Even een 'voorstelling 'gemaakt van dieplader-assen om wat beter beeld te krijgen:
( het witte is gewoon papier en de horizontale strtip alu is ff ter ondersteuing )


79308348_455670601816994_7509632050836537344_n.jpg





78858550_1747384662062233_6829729545239658496_n.jpg

Hier ze je de lif/lower motorgear mechanismes:
( vergis je niet, dit soor motorgears worden gebruikt i voor deurklinken/sloten )
79240474_747760382367606_3126250211643490304_n.jpg


Boven- en zijaanzicht van 'ruimte' voor diverse kleine printjes:

pcb place.jpg



Volgende week eerst verder met mechanisch werk...uh hobby!
 
Aan slag!

Flatbedloader lift/lower mechanisme dmv:


Gekozen voor deze motorgearassy. Heeft 3/20: 3V, 20rpm.
Mooi langzaam dus en dmv m'n sturing gaat ie nog wat langzamer om een mooie lift/lower beweging te krijgen.
Die is uiteindelijk maximaal een halve slag...

LL 01.jpg






Wordt stukje afgezaagd.
Afstand tussen 2 gaten is 9mm, kan dus max een lift/lower afstand verkrijgen van ( of bijna ) 18mm.
LL 03.jpg




Opgeboord naar 5 mm
LL 02.jpg
 
Die groene veringen worden niets, te korte veerweg 4mm.
Tijd terug al een lopen modificeren maar helaas...

Had al paar andere enigzins perfecte veren besteld, maar verloren gegaan met post, geld terug. Deze veren niet meer kunnen vinden voor dezelfde leuke prijs...

Vervolgens deze gevonden met als doel te modificeren.
( te lang, te lange veerweg 13mm, etc maar simpel en nette prijs )

78836591_732137693947892_5074436820079476736_n.jpg






Veerweg gaat naar pak'm beet 8a10mm. Dit houdt in dat elk deel vd veer aangepast moet worden!
Vervolgens kan ik nog wat spelen met de veersterkte: beginspanning etc.
 
Op gegeven moment is het ook concessies maken en uitmiddelen:

- afstand veerweg
- afstand lift/lower
- breedte open ruimte tussen de wielen: als maar ruim breed genoeg is voor arm van een graver
- bij gelijktijdig veren en sturen: niets raken!
- bij lift/lower: wielen recht houden!

Wordt vervolgd...
 
Je zou toch haast de schokbrekers zelf maken van los materiaal zoals buisjes, staafjes etc...
Ik denk dat dat heel goed te doen is! Maar ik houd het bij de gemodificeerde!

Mvg.
 
Mooi die gemodificeerde veren.
Veerweg van in de 8mm!

Het bewegende deel/staaf kan nog iets korter ( witte uiteinde raakt nog niet de cylinder )
Dit icm het inkorten vd witte uiteinden, wel zodat de staaf nog stevig in de witte uiteinden zit.

Dit samen zorgt voor een verkorting van 4a5mm!
 
Back
Top